Ik heb via Sitedeals een dienst afgesloten bij twittervolger.nl en betaald via automatische incasso.
Al snel bleek dat deze dienst niet nagekomen kon worden.
Het bedrijf welke de dienst levert erkent dit en heeft een mail gestuurd dat zij het geld voor de eerste termijn crediteren binnen de wettelijke crediterings termijn.
Enige tijd hoorde ik niet tot ineens de tweede termijn ook werd afgeschreven, zonder dat de dienst al werkte.
Nadat ik reclameerde gaf men te kennen dat het geld destijds afgeschreven is via paypro.nl welke ook de creditering regelde.
Na wat heen en weer gemail heeft men mij inmiddels te kennen gegeven dat de wettelijke crediteringstermijn onlangs is gewijzigd van 30- tot 45 dagen.
Dit maakt de situatie inmiddels zo dat het eerste bedrag is afgeschreven op 2/11 , het tweede bedrag op 3/12 en er momenteel, ondanks het ontbreken van de diensten nog geen gelden zijn bijgeschreven.
Wie kan mij aangeven of dit klopt, en waar ik dit kan verifiëren?
Daarnaast, wat kan ik tegen dit soort acties ondernemen? **Het gaat mij niet zo zeer om de bedragen maar om het principe dat men een stuk bedrijfsvoering kan voeren op andermans gelden zonder dat de klant kon instemmen met deze werkwijze.
Immers, een rekening courant bij de bank kost tenslotte geld en dit niet.**
10-12-10 10:30 uur : Zojuist ontvang ik onderstaand bericht van Paypro...
Support <support@paypro.nl> schreef:
Hallo Marcel,Uiteraard staat het geld nog niet op mijn rekening maar is het begin inmiddels gemaakt.
We zullen het geld vandaag overschrijven naar jouw rekening.
De beide termijnen van € 8,77 zullen zeer waarschijnlijk maandag op je rekening staan.
Dit is afhankelijk van de snelheid waarmee de bank de betaling verwerkt.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag!
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxx
Accountmanager
PayPro.nl
Alleen jammer dat hiervoor eerst de publiciteit opgezocht moet worden.....
!! Inmiddels heeft Paypro.nl het geld overgeschreven en staat het op mijn rekening!!
- Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
-
10-12-2010, 07:45 #1
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Laatst aangepast door Marcel Everards : 10-12-2010 om 13:41 Reden: Nieuws van Paypro
-
-
10-12-2010, 08:29 #2
- Berichten
- 164
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Heb je de Algemene Voorwaarden van Paypro al gelezen? Lijkt me dat een aanbieder van betalingssystemen dit wel heeft vastgesteld.
-
10-12-2010, 08:32 #3
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
De wettelijke termijn is inderdaad opgetrokken naar 45 dagen, maar dit betreft facturen en niet terugstortingen. Volgens mij moeten terugstortingen zsm gedaan worden. Maar het kan ook aan het bedrijf paypro liggen he?
En....het heeft even geduurd maar bij mij is het aangebodene een paar weken terug wel goed gaan lopen en zat ik vanmorgen rond de 1250 volgers. Het heeft daar even tegen gezeten, maar ik ben van negatief naar positief gegaan wat hun diensten betreft
-
10-12-2010, 08:39 #4
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Ik heb zaken gedaan met twittervolger.nl en ben vooraf niet ingelicht dat Paypro.nl de betaling over zou gaan nemen.
Als klant zijnde heb ik dus niet in kunnen stemmen met de AV van Paypro.nl
Marcel
Aanvullend bericht:
De wettelijke termijn is inderdaad opgetrokken naar 45 dagen, maar dit betreft facturen en niet terugstortingen. Volgens mij moeten terugstortingen zsm gedaan worden. Maar het kan ook aan het bedrijf paypro liggen he?
En....het heeft even geduurd maar bij mij is het aangebodene een paar weken terug wel goed gaan lopen en zat ik vanmorgen rond de 1250 volgers. Het heeft daar even tegen gezeten, maar ik ben van negatief naar positief gegaan wat hun diensten betreft
Tot nu toe is Paypro.nl in deze zaak ook de enige waar ik geen vertrouwen in heb, en waar ik pertinent geen zaken mee wil doen. (Al mijn webshops en binnenkort ook veiling draaien via Mollie/Ing en Klarna waar erg tevreden over ben.)
Paypro.nl is voor mij een principe kwestie geworden en zal ik er alles aan doen om de juistheid van deze, door hun gestelde regel naar boven te krijgen.
Indien blijkt dat ze gelijk hebben zal ik dit uiteraard ook aan hen weergeven.
Echter, in dit soort zaken had een gepaste werkwijze (dus gelijk crediteren) op zijn plaats geweest en wellicht een groot stuk negatieve publiciteit voorkomen kunnen worden.
Wat betreft Twittervolger.nl hoop ik inderdaad ook dat het gaat werken....
MarcelLaatst aangepast door Marcel Everards : 10-12-2010 om 08:46 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
10-12-2010, 09:21 #5
- Berichten
- 164
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Edit: sowieso niet netjes van Twittervolger..
-
10-12-2010, 09:25 #6
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
mijn inziens heeft twittervolger gewoon vertrouwen in een bedrijf als paypro. Blijkt dus onterecht te zijn.
Is hetzelfde als dat ik mijn betalingen uitbesteed aan de abn amro. Als die hun verplichtingen niet nakomen dan kan ik er mijn inziens niets aan doen
-
10-12-2010, 09:30 #7
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Enige wat twittervolger wel keurig vermeld is dat bij ontevredenheid per direct opgezegd kan worden wat uiteindelijk ook wel weer betrouwbaar over komt.
Ik denk daarom nog steeds dat twittervolger gewoon te goeder trouw handelde en deze actie van paypro ook niet voorzag.
Leermoment dus....
Aanvullend bericht:
Vandaar dat ik mijn abonnement op twittervolger nog steeds niet heb opgezegd.Laatst aangepast door Marcel Everards : 10-12-2010 om 09:32 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
10-12-2010, 10:06 #8
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
oh ik kreeg ook een reactie van paypro. Dus maak hem vol verwachting open; bij mij staat dat de betaling niet correct is uitgevoerd en of ik nog een keer op de normale manier wil betalen. Terwijl het toch echt afgeschreven is ! Een welgemeend advies; gebruik nooit paypro !
-
10-12-2010, 10:15 #9
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
oh ik kreeg ook een reactie van paypro. Dus maak hem vol verwachting open; bij mij staat dat de betaling niet correct is uitgevoerd en of ik nog een keer op de normale manier wil betalen. Terwijl het toch echt afgeschreven is ! Een welgemeend advies; gebruik nooit paypro !
-
10-12-2010, 11:02 #10
- Berichten
- 989
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Beste Marcel,
Even een reactie vanaf onze kant. Als beheerder van de afgenomen dienst hebben wij er voor gekozen in zee te gaan met PayPro wat betreft de betalingen omdat deze als enige in Nederland op deze manier een automatische incassoservice aanbieden die voor ons aantrekkelijk. We waren er niet van op de hoogte dat de terugbetalingstermijn 45 dagen was, wat wij persoonlijk ook erg lang vinden.
Wij maken echter wel melding van onze samenwerking met PayPro in onze algemene voowaarden, dus in principe is dit wel degelijk medegedeeld aan klanten voordat ze de overeenkomst aangaan. Wij raden klanten aan om, als ze de terugbetalingstermijn van 45 dagen te lang vinden, het bedrag via de bank te storneren. Het bedrag staat dan na enkele dagen alweer op je rekening, maar het lidmaatschap wordt hierdoor wel automatisch beëindigd.
Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat haar klanten goed geholpen worden en wij verzoeken iedereen die problemen heeft met onze service contact met ons op te nemen. Klanten die reeds lid zijn van onze dienst hebben reeds een service mail van ons ontvangen waarin wij aangeven binnen nu en enkele dagen de dienst weer operationeel denken te hebben.
Met vriendelijke groet,
Sam RendersLaatst aangepast door S. Renders : 10-12-2010 om 11:09
-
10-12-2010, 11:13 #11
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Beste Marcel,
Even een reactie vanaf onze kant. Als beheerder van Twittervolger.nl hebben wij er voor gekozen in zee te gaan met PayPro wat betreft de betalingen omdat deze als enige in Nederland op deze manier een automatische incassoservice aanbieden die voor ons aantrekkelijk. We waren er niet van op de hoogte dat de terugbetalingstermijn 45 dagen was, wat wij persoonlijk ook erg lang vinden.
Wij maken echter wel melding van onze samenwerking met PayPro in onze algemene voowaarden, dus in principe is dit wel degelijk medegedeeld aan klanten voordat ze de overeenkomst aangaan. Wij raden klanten aan om, als ze de terugbetalingstermijn van 45 dagen te lang vinden, het bedrag via de bank te storneren. Het bedrag staat dan na enkele dagen alweer op je rekening, maar het lidmaatschap wordt hierdoor wel automatisch beëindigd.
Twittervolger.nl doet er alles aan om er voor te zorgen dat haar klanten goed geholpen worden en wij verzoeken iedereen die problemen heeft met onze service contact met ons op te nemen. Klanten die reeds lid zijn van onze dienst hebben reeds een service mail van ons ontvangen waarin wij aangeven binnen nu en enkele dagen de dienst weer operationeel denken te hebben.
Met vriendelijke groet,
Sam Renders
Vinom Media (onderdeel Twittervolger.nl)
Beste Sam,
Als eerste wil ik (nogmaals) benadrukken dat ik problemen heb met de werkwijze van Paypro en niet met jullie werkwijze.
Algemene voorwaarden van Twittervolger heb ik om gezocht maar kan ik nergens vinden.
De reden dat ik niet gekozen heb om het bedrag te storneren is dat ik altijd alles in overleg wil doen en gewoon uitspreek als ik het ergens niet mee eens ben.
Dit is ook gelijk de reden dat de discussie met Paypro al even gevoerd wordt en ik ook hen (net als u) van deze berichten op de hoogte heb gesteld.
Uw opmerking met het verzoek contact op te nemen als er problemen zijn met de service kan ik alleen maar beamen, dit is meermaals gedaan en deze zijn ook allemaal keurig beantwoord door u.
Groet,
Marcel
-
10-12-2010, 11:16 #12
- Berichten
- 989
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Beste Sam,
Als eerste wil ik (nogmaals) benadrukken dat ik problemen heb met de werkwijze van Paypro en niet met jullie werkwijze.
Algemene voorwaarden van Twittervolger heb ik om gezocht maar kan ik nergens vinden.
De reden dat ik niet gekozen heb om het bedrag te storneren is dat ik altijd alles in overleg wil doen en gewoon uitspreek als ik het ergens niet mee eens ben.
Dit is ook gelijk de reden dat de discussie met Paypro al even gevoerd wordt en ik ook hen (net als u) van deze berichten op de hoogte heb gesteld.
Uw opmerking met het verzoek contact op te nemen als er problemen zijn met de service kan ik alleen maar beamen, dit is meermaals gedaan en deze zijn ook allemaal keurig beantwoord door u.
Groet,
Marcel
Bedankt voor de (positieve) reactie.
Onze voorwaarden tref je hier aan, hiermee ben je akkoord gegaan bij het registreren van het account door het aanvinken van een checkbox.
http://www.twittervolger.nl/algemene-voorwaarden/
Als je de moeite zou willen nemen om onze bedrijfsnaam uit je post(s) te verwijderen zou ik dit, zoals je zult begrijpen, erg op prijs stellen. Verder zijn we je altijd graag van dienst.
-
10-12-2010, 12:29 #13
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Marcel,
Bedankt voor de (positieve) reactie.
Onze voorwaarden tref je hier aan, hiermee ben je akkoord gegaan bij het registreren van het account door het aanvinken van een checkbox.
http://www.twittervolger.nl/algemene-voorwaarden/
Als je de moeite zou willen nemen om onze bedrijfsnaam uit je post(s) te verwijderen zou ik dit, zoals je zult begrijpen, erg op prijs stellen. Verder zijn we je altijd graag van dienst.
Hoi Sam,
Hartelijk dank voor deze voorwaarden.
Naar wat blijkt ben ik hier inderdaad mee akkoord gegaan.
Echter, als ik het door Paypal gestelde punt, de wettelijke crediteringstermijn, of iets wat daar op lijkt terug probeer te zoeken kom ik op het volgende uit :
In jullie voorwaarden staat inderdaad het volgende vernoemd : "via een automatische machtiging van uw rekening af te schrijven en hierbij gebruik te maken van een externe payment provider (PayPro te Groningen)."
Dus wat mij betreft heb je daar een punt.
Als ik dan echter naar de site van Paypro ga en de voorwaarden van hen bekijk staat er niets vernoemd over de relatie tussen mij, als persoon waar geld afgeschreven wordt en Paypro.
Over betalingen en terugbetalingen echter wel " Artikel 7 Betaling door PayPro
7.1 Elke gebruiker kan op elk moment zijn geld opeisen. Het op te vragen bedrag wordt dan uitbetaald binnen vijf werkdagen."
Als ik deze bepaling naast de bepalingen houd waar Paypro in de mail mee schermde krijg ik meer en meer het idee dat Paypro haar de boel moedwillig verdraaid om zodoende renteloos een verkapt krediet te gebruiken over de rug van onder anderen jou klanten.
Zoals per mail ook aangegeven, als ik hierover nieuws heb van die andere partij laat ik het weten.
Met betrekking tot mijn project is het duidelijk, als er werkelijk geen andere partij is welke dit doet ga ik wel naar de bank om dit te realiseren, Paypro heeft voor mij afgedaan.
-
10-12-2010, 13:10 #14
- Berichten
- 98
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Wat is de wettelijke crediterings termijn in NL
Als ik dan echter naar de site van Paypro ga en de voorwaarden van hen bekijk staat er niets vernoemd over de relatie tussen mij, als persoon waar geld afgeschreven wordt en Paypro.Over betalingen en terugbetalingen echter wel " Artikel 7 Betaling door PayPro
7.1 Elke gebruiker kan op elk moment zijn geld opeisen. Het op te vragen bedrag wordt dan uitbetaald binnen vijf werkdagen."
Als ik deze bepaling naast de bepalingen houd waar Paypro in de mail mee schermde krijg ik meer en meer het idee dat Paypro haar de boel moedwillig verdraaid om zodoende renteloos een verkapt krediet te gebruiken over de rug van onder anderen jou klanten.
Kortom heel dat stuk is niet op jou van toepassing maar op Twittervolger.nl, die mijns inziens sowieso jouw probleem hadden moeten oplossen in plaats van naar hun incasserende partij te verwijzen. Die partij hielp bij het betalen en hoeven volgens mij helemaal niet betrokken te worden bij eventuele restitutie.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic