Ik zit met een klein probleem, ik heb voor een klant een offerte gemaakt voor twee websites. Deze heeft de klant ondertekend en naar mij retour gestuurd. Ook heeft de klant de eerste helft betaald van de factuur. De eerste website is afgeleverd, en toen ben ik gestart met de tweede website.
Deze website is inmiddels al +/- 3 weken klaar en na het versturen van 8 mails en ongeveer 20 keer gebeld te hebben weet ik niet meer wat ik het beste kan doen. De klant heeft de site goedgekeurd en zou mij de ftp gegevens toezenden dit is echter niet gebeurd.
Zal ik nu gewoon via de e-mail de Wordpress theme opsturen en dan vervolgens een factuur sturen? en zodra er niet betaald wordt de incasso inschakelen?
Wat is het beste om nu te doen?
- Klant geeft geen reactie meer
-
23-11-2010, 10:31 #1
- Berichten
- 946
- Lid sinds
- 16 Jaar
Klant geeft geen reactie meer
-
23-11-2010, 10:51 #2gast16278 Guest
Re: Klant geeft geen reactie meer
Lijkt me niet verstandig om in dit geval tot levering over te gaan. Over welk tijdsbestek heb je gebeld en gemaild? Dit allemaal binnen een week of over een langere tijd verspreid? Misschien is de klant wel op vakantie of heeft hij andere problemen.
-
23-11-2010, 10:55 #3
- Berichten
- 946
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Ik heb al 3 weken lang gemaild en gebeld. 2,5 weken terug kreeg ik de klant aan de telefoon en toen zei de klant ik stuur je vanavond de ftp gegevens zodat je het online kan zetten. Echter daarna heb ik nergens meer reactie op gekregen.
-
23-11-2010, 10:55 #4
- Berichten
- 2.300
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
De klant heeft de helft betaald en zal waarschijnlijk wel weer opduiken. In elk geval niets meer toesturen totdat er weer contact is geweest. Ik neem aan dat je met de betaling van de eerste factuur uit de kosten bent en dat de tweede factuur voor de winst is. Zodra er weer contact is kun je voorstellen dat er eerst betaald wordt en daarna de tweede site geinstalleerd wordt.
-
23-11-2010, 10:57 #5
- Berichten
- 946
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Met de betaling van de eerste factuur heb ik 10 euro bijgelegd ten aanzien van de kosten die zijn gemaakt. Het lijkt mij inderdaad ook niet slim om gewoon te leveren.. dus eigenlijk is afwachten het devies?
-
23-11-2010, 12:10 #6
- Berichten
- 936
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Officiele brief sturen
-
23-11-2010, 13:27 #7
- Berichten
- 946
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Oke bedankt voor de hulp ik ga denk ik eerst maar een brief sturen.
-
23-11-2010, 13:35 #8
- Berichten
- 1.407
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Doe het dan wel aangetekend.
-
19-12-2010, 17:55 #9
- Berichten
- 95
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
hoe is het afgelopen ?
-
19-12-2010, 17:59 #10
- Berichten
- 205
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
overeenkomst = na te leven door beide partijen van de overeenkomst
geschil oplossen doe je schriftelijk (door aangetekend schrijven)
als de overeenkomst bestaat uit de levering van een dienst zal die ook daadwerkelijk moeten gebeuren deze levering, anders heeft de klant het recht niet te betalen want dan kom je de overeenkomst niet na.
Als jij je levering doet en je hebt de offerte schriftelijk bevestigd dan is er geen probleem, dan stel je hem in gebreke en eis je de te betalen som zoals overeengekomen bij de offerte, doet hij de betaling niet dan kan je hem hiervoor aanmanen via een aangetekend schrijven, blijft dit nog zonder reactie dan kan je pas verder.
Maar iets niet leveren en er geld voor vragen is nogal dom tenzij er op jou offerte staat betaling vooraf van xx(x) EUR, maar als die voorafbetaling dan gedaan is dan moet jij ook jou stuk nakomen van de overeenkomst en de levering doen!
-
19-12-2010, 18:01 #11
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
19-12-2010, 18:39 #12
- Berichten
- 946
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Ik heb inmiddels de factuur nogmaals aangetekend gestuurd. Ik ben niet van plan te leveren voor de laatste betaling binnen is. Aangezien je dan de kans loopt dat er helemaal niets betaald wordt. Ik wacht nog 1 week en dan ga ik incasso inschakelen de afgelopen weken nog 10 keer gebeld en gemaild maar er wordt geloof ik bewust niet opgenomen.
Het ging om twee websites, de helft is afgeleverd en is ook voor betaald de ander hoor ik gewoon niets meer van. Meerdere keren laten weten dat ik kan leveren alleen geen reactie meer. Had al goedkeuring om het online te zetten. Alleen geen ftp gegevens gekregen.
Maar de factuur heb ik gestuurd want ik heb werkzaamheden verricht en daarvoor moet gewoon betaald worden. Dat er geen levering plaats kan vinden is natuurlijk niet mijn probleem.
De opdracht was ook ruim binnen de deadline af.
Aanvullend bericht:
Maar iets niet leveren en er geld voor vragen is nogal dom tenzij er op jou offerte staat betaling vooraf van xx(x) EUR, maar als die voorafbetaling dan gedaan is dan moet jij ook jou stuk nakomen van de overeenkomst en de levering doen!
Aanvullend bericht:
Nog een toevoeging de offerte is ook door de klant ondertekend en terug gezonden dus wat dat betreft zit het goed. Vervolgens een eerste factuur gestuurd met een brief het verzoek te betalen en dat ik dan zal leveren. Nu een aangetekend gestuurd met een brief.
Aanvullend bericht:
Vandaag heb ik de aangetekende brief terug gehad met: bewoner vertrokken/leegstaand pand heb nogmaails gemaild. Wat kan ik nu nog doen?Laatst aangepast door gast12925 : 24-12-2010 om 11:19 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
10-01-2011, 20:02 #13
- Berichten
- 23
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Voordat je een incassobureau inschakelt moet je natuurlijk wel voldaan hebben aan jouw deel van de overeenkomst. Dat houdt in: levering. Wanneer de levering plaatsgevonden heeft kan je een incassobureau inschakelen.
Is er geen andere manier waarop je de gegevens van je klant te pakken kunt krijgen?
-
10-01-2011, 20:09 #14
- Berichten
- 243
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Dat ben ik niet met je eens Paul. Als het pand leeg staat, zonder enige notificatie, mag je vrij snel uit gaan van een failissement. Immers, als hij zou verhuizen zou hij ook andere contactgegevens op zijn site willen hebben.
Je kunt bij KvK nagaan wat er met het bedrijf gebeurd is, tenzij je voor een particulier bezig bent natuurlijk.
Je kunt allicht bij je incasso bureau navragen wat wijs is. Zij zijn volledig op de hoogte van alle regels en wetten immers.
-
10-01-2011, 20:19 #15
- Berichten
- 23
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant geeft geen reactie meer
Als er een faillissement uitgesproken is dan zou je dit bedrijf hier moeten kunnen vinden: http://insolventies.rechtspraak.nl/
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic