Beste SD'ers,
Ik heb recent een opdracht voor een klant uitgevoerd, en deze volledig naar wens afgeleverd.
Het gaat hier om een vertalingsopdracht ter waarde van €240,-.
De klant gaf aan ivm eerdere slechte ervaringen naderhand te betalen, binnen een volgens hem wettelijke termijn van 3 weken.
De betalingstermijn was 23 augustus ten einde gelopen, en ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen betaling ontvangen.
Dus nu zou ik de betreffende persoon een herinnering tot betaling willen sturen.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg,
Kasper vd L.
- Betalingsdeadline verlopen, betalings herinnering sturen: Hoe?
-
28-08-2010, 16:03 #1
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Betalingsdeadline verlopen, betalings herinnering sturen: Hoe?
-
In de schijnwerper
Te Koop: Online Vastgoedplatform en BedrijfWebsite te koopServerFIX| 24/7 server beheer | 24/7 NOC | Urgente storingsopvolging | Netwerk beheerFreelance / WerkColocatie aanbieding! - 1U COLO, 1Gbps UPLINK, 25TB TRAFFIC = €29 p/m !HostingLinkvada.com Linkbuilding Platform: Direct Linkbuilden op 77.000+ premium domeinenLinkpartners -
28-08-2010, 16:05 #2
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
gewoon een herinnering sturen, met een betaal termijn van 7 dagen, daarna evt. melding maken dat je een incassobureau gaat inschakelen.
-
28-08-2010, 16:06 #3
- Berichten
- 339
- Lid sinds
- 18 Jaar
Je kan een vriendelijke aanpak proberen waarin je uitlegt dat je in je administratie hebt gezien dat de factuur nog niet voldaan was en verzoekt om de factuur spoedig te betalen. Eventueel met een kopie van de factuur erbij.
Het gebeurt mij heel vaak dat een klant de eerste keer de factuur even laat liggen en het dan vergeet, waarna je ze even moet herinneren. Vaak is dat goed genoeg. Geen reden om te stressen in ieder geval ;-)
-
28-08-2010, 16:14 #4
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb van Kees van S. een voorgemaakt herinneringsbericht gekregen, die ik zelf aanvul.
Raden jullie het aan via de email te doen of via de post?
-
28-08-2010, 16:16 #5
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
De eerste gewoon via de post, de 2e aangetekend via de post.
-
28-08-2010, 16:20 #6
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
28-08-2010, 16:25 #7
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Lees dit eens door: https://www.sitedeals.nl/juridisch/11...t-betalen.html
-
28-08-2010, 16:35 #8
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Lees dit eens door: https://www.sitedeals.nl/juridisch/11...t-betalen.html
-
28-08-2010, 16:48 #9
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
2/3 keer herinnering sturen/ Aanmaning (via de incasso laten doen / Incasso inschakelen.
-
28-08-2010, 16:56 #10
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Kees van S. heeft me aangeraden een normale brief en aangetekende brief op dezelfde dag te verzenden, ivm tijdsverschil van verzending.
in die brief staan de volgende belangrijke data:
Wij verzoeken u derhalve om uiterlijk binnen 7 dagen na heden het openstaande bedrag op onderstaande bankrekening te voldoen.
LET OP. Indien u niet binnen deze gestelde termijn het verschuldigd bedrag voldoet, zijn wij genoodzaakt om 5% rente in rekening te brengen, laat het niet zover komen.
Dan kan ik eventueel na een week nog een herinnering versturen.
Ik zal maandag de brief posten, gezien vandaag te laat is en zondag niet gaat.
Denken jullie dat het goed is zo?Laatst aangepast door Kasper vd L. : 28-08-2010 om 17:02
-
28-08-2010, 18:41 #11
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
gaat helemaal goed komen. ohja doe er wel een kopie van de factuur bij, altijd goed. kunnen ze ook niet met de smoes afkomen dat ze de factuur kwijt zijn.
-
28-08-2010, 18:46 #12
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Aanvullend bericht:
Nou, ik heb zojuist dus de brief aangetekend en niet-aantekend laten verzenden.
Nu nog maar even afwachten of de klant de brief aanneemt...
Aanvullend bericht:
Het is al weer een flinke tijd geleden dat ik hier iets heb laten weten.
Maar hoe het verder is gegaan:
-1e herinnering: geen reactie
-2e herinnering: geen reactie
-dag voordat ik de 3e herinnering ging versturen: ineens een mailtje "stuur de factuur, dan maak ik het vandaag nog over" (uiteindelijk niet gebeurd)
-3e herinnering: geen reactie (hierin zei ik dat ik naar een gerechtsbureau zou stappen indien niet gereageerd wordt)
Ik nam contact op met een gerechtsbureau, voor hoe ik verder zou kunnen gaan etc.
Net voordat eigenlijk de stap wilde zetten waarin ik het gerechtsbureau de zaken liet afhandelen kreeg ik ineens een mailtje dat het geld was overgemaakt, en dat bleek het ook te zijn.
Helaas is niet het hele bedrag voldaan: de BTW is afgetrokken van het bedrag.
Erg raar, want we waren een bedrag incl BTW overeengekomen.
Maarja, ik heb in ieder geval het grootste deel binnen!
Met die persoon doe ik in ieder geval geen zaken meer op deze manier.
Voor eventuele vragen kan je altijd PM'en.Laatst aangepast door Kasper vd L. : 05-10-2010 om 21:15 Reden: Automatisch samengevoegd.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic