Ik werk ook wel eens met dit incassobureau, maar ben niet erg onder de indruk van de resultaten. Het komt soms zelfs erg onprofessioneel over. Je kunt inloggen op hun website en dan kun je precies zien wat er aan brieven, telefoontjes, sms'jes enzovoorts verzonden wordt. Dat is vooral in het begin redelijk wat, maar als de klant vervolgens niet reageert wordt er of niks meer mee gedaan, of er wordt doodleuk weer een nieuwe brief verstuurd waarin de klant weer voor de allerlaatste keer in de gelegenheid wordt gesteld alsnog binnen 7 dagen te betalen... en nog een brief, en nog een, en nog een... tja, zo'n klant gelooft er natuurlijk ook geen zak meer van dat er verdere stappen worden ondernomen.
Na diverse telefoontjes van mijn kant is er nu weer het een en ander gedaan, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het incassobureau moet gaan bellen en mailen om actie te ondernemen. Dan kan ik net zo goed zelf de klant blijven lastigvallen...
Zo had ik een klant uit de horeca, rechtzaak geweest, gewonnen, deurwaarder ernaartoe. Krijg ik te horen dat er niks te halen valt. Kom op, die man heeft een lopend horeca bedrijf, er moet ergens een bankrekening zijn waar wel wat te halen valt, desnoods neem je de voorraad mee, de geluidsapparatuur, de bar... het zal mij een zorg wezen, als ik mijn geld maar krijg...
Bovendien rekenen zij 15% provisie over de incassosom, dus dat ben je sowieso kwijt en dat kun je in principe niet op je klant verhalen (wel alleen als de factuur geincasseerd kan worden, het is wel op basis van no cure, no pay).
- Klant betaalt niet
-
03-08-2010, 10:09 #16
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Laatst aangepast door Marcel Melis : 03-08-2010 om 10:17
-
03-08-2010, 10:14 #17
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Stuur een aangetekende brief met daarin dat uw klant alle vormen van communicatie weigert en niet wilt betalen. Leg het hele probleem uit.
-
03-08-2010, 10:47 #18
- Berichten
- 433
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik heb enkele reacties gezien dat mensen geen incassobureau weten die alle kosten doorberekend enz.
Zelf werk ik met Profinca, deze bevalt mij tot op heden nog steeds goed.
Deze berekenen alle kosten door aan de klant, je betaalt zelf nooit iets, ook niet als het hen niet lukt om te incasseren.
Je kunt alles goed volgen via een online overzicht zodat je zelf ook weet wat de stand van zaken is.
Ze blijven vrij lang proberen, heb 1 dossier waar ze ruim 2 maanden actief aan bezig geweest zijn, uiteindelijk weliswaar niet gelukt, maar toch. Dit loopt momenteel nog bij mijn rechtsbijstandsverzekering, maar daar hoor ik nog vrij weinig van.Laatst aangepast door stefanvi : 03-08-2010 om 10:54
-
03-08-2010, 10:49 #19
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Voor mensen die geinteresseerd zijn kan ik het adres van een advocatenkantoor doorgeven.
Stuur een pm met daarop je bedrijfsnaam, kvknr. en je eigen naam.
Ik pm je de naam van de advocaat en mail je gegevens door naar hem.
-
03-08-2010, 11:46 #20
- Berichten
- 327
- Lid sinds
- 19 Jaar
Allen bedankt voor jullie reacties, ook via de PM!
Vincent, mijn klant is minderjarig maar heeft wel een bedrijf. Het afgenomen product was dan ook via het bedrijf afgenomen. Het lijkt mij dat het dan toch weer net iets anders is, dan wanneer de klant een minderjarige particulier is. Zijn ouders hebben namelijk wel toestemming gegeven om een KvK te nemen..
Bekijk het eens van een andere kant:
Product is afgenomen van een bedrijf, dus dan
- factureer je naar dat bedrijf,
- herinnering 1 stuur je naar dat bedrijf
- herinnering 2 stuur je naar dat bedrijf
- aanmaning stuur je naar dat bedrijf,
- incasso opdracht stuur je naar dat bedrijf.
Dat daar dan volgens jouw informatie een minderjarige achter zit laat je vooralsnog achterwege. Als het bedrijf i.d.d. op zijn naam staat weet je immers ook niet wat voor ouders er achter zitten.
Zoek een goed incaso bureau / gerechtsdeurwaarder. Afhankelijk van het te incasseren bedrag zoek je een no cure / no pay of gerechts deurwaarder.
Profina is i.d.d. wat agressief, en haalt ongeveer 75% binnen zonder vervolg traject. (eigen ervaring)
Credifin haalt wat meer binnen, ook goede ervaring met vervolg traject hiervan (rechtbank / vonnis / deurwaarder).
Een beetje ondernemer heeft er zelf zo 10 te pakken.......Laatst aangepast door Geert-Jan : 03-08-2010 om 11:47 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
03-08-2010, 12:50 #21
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Mensen die een goedkope advocaat zoeken waarmee ik goede ervaring heb kunnen mij een pm sturen met een normale reactie.
-
03-08-2010, 13:03 #22
- Berichten
- 95
- Lid sinds
- 16 Jaar
Wat ik mezelf dus afvraag,
Waarom vragen jullie geen aanbetaling aan????? Mijn partner is ook freelancer en vraagt altijd een 50% aanbetaling en soms zelfs 60 % ..
Ook ondertekenen ze een opdracht bevestiging en gaat hij pas aan de slag als de aanbetaling op zijn rekening staat...
Werk verstandig mensen !!!! Laat je niet naaien door loozers en lowlife, en laat je vooral niet inpakken door mooiweer gepraat. Het is heel simpel ze weten immers wat je kwaliteiten zijn, als ze niet aanbetalen mogen ze wat mij betreft naar een ander gaan ;)
Leer uit deze wijze les!!!!
-
03-08-2010, 13:04 #23
- Berichten
- 614
- Lid sinds
- 18 Jaar
Wat ik mezelf dus afvraag,
Waarom vragen jullie geen aanbetaling aan????? Mijn partner is ook freelancer en vraagt altijd een 50% aanbetaling en soms zelfs 60 % ..
Ook ondertekenen ze een opdracht bevestiging en gaat hij pas aan de slag als de aanbetaling op zijn rekening staat...
Werk verstandig mensen !!!! Laat je niet naaien door loozers en lowlife, en laat je vooral niet inpakken door mooiweer gepraat. Het is heel simpel ze weten immers wat je kwaliteiten zijn, als ze niet aanbetalen mogen ze wat mij betreft naar een ander gaan ;)
Leer uit deze wijze les!!!!
Need to say more? :-)
-
03-08-2010, 13:11 #24
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het gaat in dit geval niet om een normale opdracht, waarbij meestal wel een aanbetaling wordt gevraagd, maar om een reseller webhosting account, die per kwartaal betaald wordt ;-)
-
05-08-2010, 07:39 #25
- Berichten
- 614
- Lid sinds
- 18 Jaar
Neemt nog niet weg dat je daar best korter op kunt zitten. Gewoon omdraaien naar pre-paid, je betaalt eerst en dan staat je account het volgende kwartaal online. Betaal je niet? Zonde van je eigen websites en die van je klanten... Maar dan gaat ie wel offline. Kijken wat de klanten van die resellers daarvan vinden :-)
-
05-08-2010, 14:39 #26
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
De klant is inderdaad geblokkeerd op dit moment, hij en zijn klanten kunnen niet op de website komen..
-
11-08-2010, 10:38 #27
- Berichten
- 289
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik heb veel gehad aan deze artikelen over incasso bureaus en deze over factureren.
Telefonisch contact met je klanten kan je helpen om een realistische communicatie te hebben waarbij een klant minder snel zal verzuimen te betalen.
-
11-08-2010, 10:55 #28
- Berichten
- 62
- Lid sinds
- 14 Jaar
Daarom als ik opdracht maak voor iemand. laat ik eerst betalen dan pas aan het werk ;)
-
11-08-2010, 10:58 #29
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic