Beste SD-ers,
Vandaag wilde wij onze domeinnaam laten verhuizen, van de huidige registar naar TransIp. Dus had ik bij onze huidige registar de token/auth-key voor het domein opgevraagd. Deze kregen we van hun en daarbij ook het bericht dat ze de email (waaronder de domeinnaam nu stond (administratief persoon)) hadden veranderd naar mijn nieuwe email.
Dit was omdat ik pas ook al had aangegeven dat ik het op mijn zakelijk email wilde hebben. Nou goed dacht ik, dat is gelijk handig en best slim van ze. Dus ik probeer domein te verhuizen, verhuizen eerste fase ging goed, auth-key deed het, verhuizing was aangevraagd en email was verzonden naar de administratief persoon voor bevestiging. Ik krijg de email binnen druk op bevestigen en wacht verder af.
Nu kreeg ik net van TransIp een mailtje dat het verhuizen was mislukt, want de administratief persoon heeft het verzoek afgewezen. Hmm.. vreemd, want zojuist heb ik hem zelf!! goedgekeurd. Dus ik kijk bij whois gegevens.. En tot mijn grote verbazing staat er een voor mij totaal onbekende email!!!
Ze hebben de email dus veranderd naar een voor mijn onbekende email en ook als ik een beetje google en zoek, dan kom ik bij een bestaand persoon uit.. maar nu staat alles op zijn naam.. Het domein is dus overgeschreven naar die persoon.. Dit ZONDER!!! toestemming van mij. Ik stond echt versteld en weet niet goed wat te doen, want dit is toch wel een hele bijzondere fout..
Maar ik ben dus gewoon me domeinnaam kwijt.. Ik vind dit een enorme vreemde gang van zaken.. Ik denk sowieso over om contact op te nemen met de persoon, die nu op de whois staat, maar als hij hem niet wil laten terug schrijven, hoe sterk sta ik juridisch dan?
Want het bedrijf heeft de domein overgeschreven naar een andere persoon en dus niet naar mijn email zoals eerder beloofd en gezegd. En hierop zijn toch wel kosten te rekenen?!! Want dit kan toch niet zomaar???
Ik kan aantonen dat het domein nog van mij is/was, want hij staat nog aan mijn huidige hosting gekoppeld en ik kan ook onder dat tickets posten bij de reigstar (helpdesk, maar is niet meer over). Dus hij staat nog onder mijn gegevens, alleen de administratieve persoon etc etc op whois, staat bij heel wat anders..
Heeft iemand hier ideeën over?!!
Want dit kan toch niet zomaar?
Stefan
- Niet meer van ons?!?!
-
22-03-2010, 18:00 #1
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Niet meer van ons?!?!
-
-
22-03-2010, 18:04 #2
- Berichten
- 991
- Lid sinds
- 16 Jaar
Heb je de algemene voorwaarden van transip al gelezen?
https://www.transip.nl/voorwaarden/
Let vooral op artikel 3 en artikel 14.
Misschien dat je er wat aan hebt.
-
22-03-2010, 18:05 #3
- Berichten
- 146
- Lid sinds
- 17 Jaar
Schrijf even een briefje, met de bewijzen (factuur, en overige bewijzen die je hebt). Waarschijnlijk is het dan wel opgelost als het een beetje fatsoenlijk bedrijf is.
Succes
-
22-03-2010, 18:09 #4
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
@tom: Het gaat niet om TransIp als registar, daar moet de domeinnaam heen. Het gaat om een ander bedrijf.
@rick: Heb een uur geleden al een ticket geopend bij mijn huidige registar, echter daar is nog niet op gereageerd, dit tot in tegenstelling met het laatste contact met hun. Vanmiddag reageerde ze binnen 10 minuten. Ook op andere dagen met waarschijnlijk drukkere tijdstippen was de support binnen 10 minuten..
-
22-03-2010, 18:11 #5
- Berichten
- 991
- Lid sinds
- 16 Jaar
Kan je je huidige registardan niet beter eerst even bellen?
-
22-03-2010, 18:14 #6
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
@tom: Ze zijn alleen via de helpdesk bereikbaar en er zijn gegevens te vinden over telefoonnummers, dit wilde ik eerder ook al eens doen, maar is niets over te vinden. Ik wil nog even wachten met de naam van het bedrijf noemen.
Misschien kan ik via KvK even wat gegevens ophalen..
Heb inmiddels nog een ticket aangemaakt.
EDIT: Ze zijn tot 8 uur open, dus horen nog gewoon te reageren
EDIT: Met helpdesk bedoel ik online
-
22-03-2010, 18:23 #7
- Berichten
- 548
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dit vind ik geen gang van zaken.
Is het een redelijk bekend bedrijf? Of is het een bedrijfje dat niemand kent? Je hebt wel eens van die bedrijfjes die jouw domeinnamen verkopen zonder dat ze je toestemming vragen.
-
22-03-2010, 18:28 #8
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het is een redelijk groot bedrijf, maar nu loop ik toch wel (na nog eens wat extra te hebben nagezocht, tegen problemen van het bedrijf op.) Er blijken meer van dit soort acties te zijn...
De naam van het bedrijf is Hosting2Go
Ik heb zojuist een uitreksel aangevraagd bij de Kvk, even afwachten tot dat binnen is...
Hier een paar soort gelijke acties van het bedrijf:
http://forum.fok.nl/topic/1201279
http://www.hostingvergelijker.nl/hosting-2-go/
http://www.webhostingtalk.nl/shared-...erd-amper.html
Het is toch een redelijk bekend bedrijf, het heeft in meerder blaadjes gestaan met advertenties en vind dit inderdaad geen gang van zaken..
Tickets nogsteeds on aangeroerd...
EDIT: Heb gevonden dat er toch andere tijden zijn, ze zijn open tot 5 uur! Dat is dus reden dat ze niet reageren. Ik denk dat bellen dan ook weinig zin heeft..
EDIT: Zojuist gebeld, maar krijg alleen een jachtig ingesproken voicemail en met het bericht dat ze niet telefoonnisch bereikbaar zijn (NOOIT!!) en dat je via de website contact moet opnemen...
Dit maakt de gang van zaken nog vreemder.. Heb gelukkig twee andere domeinen al wel eerder overgeschreven, vandaar dat ik het zo vreemd al van te voren vond. Morgen ochtend probeer ik weer te bellen!! Maar of dat werkt..Laatst aangepast door gast8208 : 22-03-2010 om 18:37
-
22-03-2010, 18:39 #9
- Berichten
- 1.053
- Lid sinds
- 17 Jaar
Eerst praten, dan schreeuwen.
-
22-03-2010, 18:42 #10
- Berichten
- 4.961
- Lid sinds
- 17 Jaar
Hosting2Go ben ik een aantal jaren geleden al van afgestapt. Je kan ze alleen per mail bereiken en volgens mij je daar ook nog eens een code voor nodig. Telefonisch kan niet (durven ze blijkbaar niet). Echt een onvolwassen, slechte partij.
-
22-03-2010, 18:44 #11
- Berichten
- 285
- Lid sinds
- 16 Jaar
Geef iemand toch 2 dagen de tijd om terug te mailen...
-
22-03-2010, 18:47 #12
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Wat telefoon support betreft. Je betaald naar wat je krijgt. Ik denk niet dat dat wat te maken heeft met dat ze dat niet aandurven.
-
22-03-2010, 18:53 #13
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Heb mail terug van hosting2go! Ze hebben nu weer het email veranderd en dit keer goed. Het is naar mijn zakelijke email doorgestuurd, ook heb ik een nieuwe code ontvangen.
Het antwoord op de vraag: Hoe het kom dat de domein aan een onbekende email stond gekoppeld moesten ze me schuldig blijven..
Wat ik opzich zeer vreemd vind, want de email leek niet eens op de mijne, maar goed het is denk ik opgelost. Heb snel een verhuizing aangevraagd en ben blij daar weg te zijn. Inderdaad ivm die administratieve puinzooi..
Wat ik wel enorm opvallend vind, is dat me hosting voor dat domein en de domeinnaam ook gelijk helemaal bij hun uit het systeem zijn gehaald. Ik kon dus geen tickets meer sturen.. Dus zal nooit weten waarom het zo liep..
Mensen bedankt, was misschien een overhaastte reactie, maar ik denk dat het op zijn plaats is. Het is namelijk een beetje vreemd als je domein zonder dat je het weet aan een ander is toegekend en dit kan natuurlijk niet! Voor mij staat dit gelijk aan diefstal en het is nu terug gedraaid etc, maar toch..
bedankt voor reacties hier!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic