Ik ben eigenaar van een webwinkel die een electronisch product verkoopt.
Een klant had het product gekocht, er is iets kapot gegaan en heeft het toen terug gestuurd. Dit viel allemaal binnen de garantie en heb een nieuw product naar de klant gestuurd.
De klant wil de verzendkosten voor het terugsturen vergoed krijgen. Moet ik deze betalen?
Dat kost mij dan 2x verzendkosten.
De webwinkel is net een paar weken actief, algemene voorwaarden of garantiebepalingen staan er nog niet op. Naar dit soort documenten moet ik nog op zoek.
Alvast bedankt.
- webwinkel verzendkosten bij garantie
-
10-03-2010, 13:10 #1
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 17 Jaar
webwinkel verzendkosten bij garantie
-
-
10-03-2010, 13:15 #2
- Berichten
- 433
- Lid sinds
- 17 Jaar
Meestal betaalt de klant zelf de verzendkosten voor het terugsturen en de webwinkel voor het versturen naar de klant.
Sommige webwinkels kiezen ervoor in het kader van service ook de verzendkosten van de klant naar hen te vergoeden, maar verplicht is dit volgens mij niet.
Ook kun je dit zien als 'drempel' voor de klant om niet zomaar alles terug te sturen zonder risico voor de klant.
Anders heb je er bij die van alles bestellen en proberen, bevalt het niet, gaat het gewoon weer terug, en dat allemaal zonder dat het iets kost.
-
10-03-2010, 13:43 #3Malik Tevreden Guest
Ik zou het betalen, en starten met voorwaarden erop zetten.
Je wilt niet nu al slechte ervaringen hebben in de eerste paar weken.
-
10-03-2010, 13:56 #4
- Berichten
- 166
- Lid sinds
- 18 Jaar
Zoals Malik inderdaad ook al zei kan je het beter betalen. Waarschijnlijk zullen de kosten wel meevallen en zo hou je toch een tevreden klant over.
-
10-03-2010, 14:00 #5
- Berichten
- 439
- Lid sinds
- 16 Jaar
Interessant topic in dit kader:
http://forum.www.trosradar.nl/viewto...2459&view=next
-
10-03-2010, 14:15 #6
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het gaat mij niet zo zeer om dit ene geval maar wel om het principe en wat wettelijk mogelijk is.
@Michel... dat artikel had ik ook gelezen en ben nu bezig met het wetboek-online, dat maakt het niet echt duidelijker.
Ik vind zelf ook dat er een drempel moet zijn en een zeker risico van de klant bij online kopen. Een technisch probleem binnen de garantie, terugsturen op eigen kosten. Ik zie dit in veel garantievoorwaarden van andere shops maar mag dit ook.
-
10-03-2010, 14:27 #7Malik Tevreden Guest
Ja, maar het probleem is nu. dat jij nergens heb staan dat jij dit hanteert.
Een webwinkel dient eingelijk ook duidelijke voorwaarden te hebben.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic