Hallo,
Ik geef dus mailings weg.
Deze kosten 25 per mail. naar 10.000 users.
Helaas is hier misbruik van gemaakt door een hosting bedrijf.
Deze heeft nu dus meerdere mails gestuurd naar al mijn leden. En krijg nu klachtten binnen omdat ze steeds aanbieding krijgen van die hosting bedrijf.
Tegenover mijn leden heb ik dus beloofd dat voor elke mailing hun gratis smsjes kregen en er geld in de pot wordt gedaan.
Echter nu heeft dit hosting bedrijf dus meerdere mails gestuurd en dit mocht niet gebeuren.
Moet ik nu de mails die hij heeft gestuurd aan hem factureren
Er waren duidelijke afspraken voor 1 mailing naar alle leden.
- Vraagje wat moet ik doen.
-
18-02-2010, 13:54 #1Malik Tevreden Guest
Vraagje wat moet ik doen.
-
-
18-02-2010, 14:01 #2
- Berichten
- 297
- Lid sinds
- 15 Jaar
staan die afspraken op papier? Heb je bewijzen van die mailings die meerdere malen verstuurd zijn zonder uw kennis daarvan?
-
18-02-2010, 14:03 #3
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 15 Jaar
Voortaan je de mailings beter zelf sturen en zorgen dat alleen jij de e-mail adressen kan beheren.
Ik raad je aan om je verlies te nemen. Veel kan je er überhaupt niet uit halen.
Mikhail E.
-
18-02-2010, 14:04 #4Malik Tevreden Guest
We hebben het via sitedeals afgehandeld.
Hij heeft voor 1x betaald.
En totaal heeft gister 1x weer opnieuw gestuurd.
En vandaag alweer 2x.
En ja bewijzen heb ik dat die mailings weer verstuurd zijn.
Ik krijg ze namelijk ook.
En krijg nu ook klachtten binnen van gebruikers die zich ervoor aangemeld hebben.
-
18-02-2010, 14:04 #5
- Berichten
- 297
- Lid sinds
- 15 Jaar
er moeten wel stappen genomen worden dat dit niet meer gebeurd natuurlijk...
-
18-02-2010, 14:12 #6Malik Tevreden Guest
Die stappen zijn al genomen.
Maar ik ben nu wel verantwoordelijk tegenover mijn leden.
Het staat zwart op wit dat hij 1 mocht sturen.
De files hadden we hernoemd en verplaatst.
En blijkbaar is hij op een of andere manier achter gekomen waar de files stonden.
Dit noem ik echter ook een beetje inbreuk.
Kan ik hem niet gewoon een factuur sturen voor de 3x dat hij gemaild heeft?
Ik vind dit een beetje zwak voor een hosting bedrijf.
Maar het is ook weer zwak van mijn kant als ik ga sturen naar men leden die aanbieding van dat bedrijf te negeren.
Hij heeft wel voor 1x betaald namelijk.
-
18-02-2010, 14:13 #7
- Berichten
- 1.250
- Lid sinds
- 16 Jaar
Gewoon 3x factureren hij neemt namelijk 3x de dienst af. PS kom even op msn svp
-
18-02-2010, 14:16 #8Malik Tevreden Guest
-
18-02-2010, 14:28 #9
- Berichten
- 95
- Lid sinds
- 18 Jaar
Die stappen zijn al genomen.
Maar ik ben nu wel verantwoordelijk tegenover mijn leden.
Het staat zwart op wit dat hij 1 mocht sturen.
De files hadden we hernoemd en verplaatst.
En blijkbaar is hij op een of andere manier achter gekomen waar de files stonden.
Dit noem ik echter ook een beetje inbreuk.
Kan ik hem niet gewoon een factuur sturen voor de 3x dat hij gemaild heeft?
Ik vind dit een beetje zwak voor een hosting bedrijf.
Maar het is ook weer zwak van mijn kant als ik ga sturen naar men leden die aanbieding van dat bedrijf te negeren.
Hij heeft wel voor 1x betaald namelijk.
Persoonlijk zou ik dit niet publiekelijk uitvechten door je leden te gaan mailen, maar dit op een andere manier op te lossen.
Daarvoor heb je verschillende oplossing:
- Zakelijke & Professionele oplossing: De gemaakte (on)kosten factureren aan het bedrijf. De mogelijkheid bestaat dat hij deze weigert te betalen. Als jij hard kan maken dat hij onrechtmatig deze mails heeft verstuurd, dan kun je eventueel contact opnemen met een advocaat. Dan moet het natuurlijk wel lonend zijn, anders ben je zoveel tijd kwijt voor niets.
- De klant-ontevredenheid 'oplossing': Je hostingprovider heeft onrechtmatig inbreuk gemaakt op jouw eigendom (= bestanden). Je kunt er zoals gezegd voor kiezen om van provider te wisselen. Daarnaast wil je aanraden om je ervaring met deze provider te delen op beoordeling-sites zoals ISPGids etc. Als mensen weten van de praktijken van deze provider, dan merkt deze dat hij zich in de vingers heeft gesneden.
Zo kun je nog een aantal andere oplossingen bedenken, maar dit kwam als eerste bij mij naar boven. Uiteindelijk moet je voor jezelf de beslissing maken. Eventueel eens contact opnemen met personen die juridisch goed onderlegd zijn, om te kijken wat er aan te doen valt.
-
18-02-2010, 14:36 #10Malik Tevreden Guest
Oke bedankt.
Maar het gaat hier niet om mijn hoster.
Het is dus een hostingbedrijf die 1x voor 25 euro reclame mocht maken.
Maar dit heeft hij dus 4x gedaan op verschillende dagen.
Helaas ben ik er net pas achtergekomen.
Maar ik zal hem dus factureren. Lijkt me ook handig tegenover me leden.
Want die moet ik ook tevreden houden
Als ik zo'n hoster zou hebben, dan zou ik mij afvragen of ik wel bij de goede provider zit. Een provider hoort geen misbruik te maken van de bestanden van zijn klanten. Een provider mag best inzicht in bestanden krijgen, mits er een verdenking van een onrechtmatig of schadelijk bestand op ligt. Dat betekent dus niet dat hij ook daadwerkelijk inbreuk mag maken door eigen commercieel belang.
Persoonlijk zou ik dit niet publiekelijk uitvechten door je leden te gaan mailen, maar dit op een andere manier op te lossen.
Daarvoor heb je verschillende oplossing:
- Zakelijke & Professionele oplossing: De gemaakte (on)kosten factureren aan het bedrijf. De mogelijkheid bestaat dat hij deze weigert te betalen. Als jij hard kan maken dat hij onrechtmatig deze mails heeft verstuurd, dan kun je eventueel contact opnemen met een advocaat. Dan moet het natuurlijk wel lonend zijn, anders ben je zoveel tijd kwijt voor niets.
- De klant-ontevredenheid 'oplossing': Je hostingprovider heeft onrechtmatig inbreuk gemaakt op jouw eigendom (= bestanden). Je kunt er zoals gezegd voor kiezen om van provider te wisselen. Daarnaast wil je aanraden om je ervaring met deze provider te delen op beoordeling-sites zoals ISPGids etc. Als mensen weten van de praktijken van deze provider, dan merkt deze dat hij zich in de vingers heeft gesneden.
-
18-02-2010, 14:55 #11
- Berichten
- 991
- Lid sinds
- 16 Jaar
Gewoon nog 3x een factuur sturen, dan merkt die vanzelf wel dat die dat niet meer moet doen.
-
18-02-2010, 15:02 #12
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Uiteraard is dit niet netjes. Toch denk dat je ook even naar jezelf moet kijken, als het zo makkelijk is gegevens te misbruiken moet je je toko toch echt beter beveiligen.
-
18-02-2010, 15:11 #13Malik Tevreden Guest
Klopt ook.
Maar ik snap ook niet hoe hij die map heeft kunnen vinden.
Nu is het beveiligd met wachtwoord.
Facturen naar hem toe gaan nu de deur uit.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic