Hallo,
Ik moet voor een schoolproject een javascript game maken. Helaas is mijn javascript ervaring minimaal en loop ik zo af en toe vast en lukt het me door veel te googlen en oplossing te vinden. Helaas is het me niet gelukt om op het volgende probleem een oplossing te vinden vandaar mijn vraag of jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik ben bezig met een Mario spelletje. Het is me al redelijk gelukt om hem werkend te krijgen:
http://school.carlavanloon.com/cp maar graag zou ik hier ook levels aan toe willen voegen.
Het liefst zou ik een level toe willen voegen per 5 sterren. Hierdoor moet Mario weer bij het beginpunt (linksonder) beginnen en worden er andere blokken geladen en sterren waar hij overheen kan lopen en moet verzamelen. De data van de blokken en de sterren worden opgehaald via JSON. Dit is één van de eisen van school dat er JSON in verwerkt moet worden.
Zou iemand mij kunnen helpen op welke manier ik het beste extra levels zou kunnen toevoegen.
- Levels toevoegen aan mijn spel
-
02-01-2014, 16:18 #1
- Berichten
- 62
- Lid sinds
- 15 Jaar
Levels toevoegen aan mijn spel
-
-
02-01-2014, 16:32 #2
- Berichten
- 1.290
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Levels toevoegen aan mijn spel
Ik zie de werking van de Game niet in Internet explorer? Ik zie een strip van Mario figuurtjes met een groene wereld er boven.
Hopelijk heb je daar wat aan..
Mvgr,
-
02-01-2014, 16:34 #3
- Berichten
- 62
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Levels toevoegen aan mijn spel
Dat kan kloppen, hij moet Google Chrome proof zijn. Dus ik hoop dat je hem daar in kunt bekijken?
-
07-01-2014, 14:14 #4
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Levels toevoegen aan mijn spel
Je kunt bij iedere ster die je pakt een check kunnen doen of je een level omhoog mag. Zoals je de blokken nu in de JSON array opslaat lijkt me wel een prima methode. Je kunt makkelijk een level omhoog, een manier om dit te doen is bijv. met deze code:
Code:function () { console.log('game -> levelUp'); // JSON blokken data binnen halen $.getJSON('js/boxes.json', function (data) { // Verwijder eerst alle blokken die al bestaan this.block.forEach(function(block) { this.stage.removeChild(block.el); }.bind(this)); this.block = []; this.level++; // Voeg alle blokken toe van het nieuwe level data.boxes['level' + (this.level + 1)].forEach(function(blockData) { var block = new Block(blockData); this.block.push(block); this.stage.addChild(block.el); }.bind(this)); }.bind(this)); };
In checkLevel() gebruik je nu game.mario.x = 0, als je dit naar game.mario.el.x verandert ook het verplaatsen van mario moeten werken.
-
07-01-2014, 16:09 #5
- Berichten
- 1.263
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Levels toevoegen aan mijn spel
Semi-offtopic dit, maar ik heb even stiekem op school.carlavanloon.com en je portfolio bekeken, wat maak je vette dingen zeg! :-)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic