Ik heb een bestaand javascript spel uitgebreid met wat leuke nieuwe opties met als bedoeling er een kleine site omheen te maken. Nu zou ik het leuk vinden om de beste tijden op te slaan zodat ik ook een highscores lijstje kan neerzetten op de site. Probleempje: javascript is wat dat betreft eenvoudig te doorzien. Is hier een oplossing voor te bedenken die redelijk cheat-proof is? Kan er iets met PHP gedaan worden om het javascript spel heen, wat voor een bepaalde mate van beveiliging zou zorgen? Heeft iemand hier ervaring mee die me een paar steekwoorden van de hand kan doen? Of misschien alleen een vermoeden wat misschien zou kunnen werken? Alvast bedankt!
- highscores vastleggen in javascript spel
-
08-05-2010, 11:05 #1
- Berichten
- 390
- Lid sinds
- 15 Jaar
highscores vastleggen in javascript spel
-
08-05-2010, 11:19 #2
- Berichten
- 1.053
- Lid sinds
- 17 Jaar
Gebruikers vereisen te registeren en in te loggen en bij misbruik het account+ip etc. bannen?
-
08-05-2010, 18:20 #3
- Berichten
- 587
- Lid sinds
- 16 Jaar
De javascript encoderen (makkelijk te achterhalen)
Of via de back-end (php-kant) een controle doen of de score wel kan kloppen met de tijd die het spel gespeeld is bvb.
Wanneer een gebruiker saveScore('50000','Pieter Janssen'); uitvoert wordt z'n score gesaved bvb.
Maar wanneer hij minder dan < xx seconden heeft gespeeld klopt dit bvb. niet.
Het is een zeer zwakke vorm van 'beveiliging' maar een andere zie ik zelf ook niet meteen :-)
Javascript is client-side en kan altijd aangepast/bewerkt/gecheat mee worden...
-
08-05-2010, 18:52 #4
- Berichten
- 1.053
- Lid sinds
- 17 Jaar
Onbegonnen werk denk ik om met een soort intelligentie uit te gaan rekenen hoe aannemelijk een bepaalde submit is. Daar komen ook wel weer gaten in (spel starten, naar school, alsnog submitten).
Gewoon IP's loggen, iedere week een keer de top 10 scores langslopen. Vast wel genoeg. Ze gaan toch niet cheaten voor een 11e plaats highscore.
-
08-05-2010, 20:03 #5
- Berichten
- 390
- Lid sinds
- 15 Jaar
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik denk dat het een combinatie van een aantal zaken zal gaan worden, behalve het registreren want dat maakt de drempel te hoog ben ik bang ('t is namelijk maar een '5 minuten niks te doen dus ik speel dit even' spelletje).
Via andere weg had ik ook nog een paar tips gekregen, waaronder de check op gespeelde tijd wat ook Dries noemt, maar bijvoorbeeld ook om de score volgens een bepaald systeem te doen. Oftewel: haal er wat wiskundige fratsen mee uit waarvan de server wel weet wat de uitslag zou moeten zijn, maar wat niet 1-2-3 terug te leiden is door de eerste de beste cheater. Het gaat er vooral om, de drempel iets hoger te maken dan standaard.
Nogmaals dank voor alle tips.
-
08-05-2010, 20:50 #6
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Laat je wel even weten hoe het is gelukt met je spelletje?
-
08-05-2010, 20:57 #7
- Berichten
- 336
- Lid sinds
- 17 Jaar
ik zou zeggen zet de score om in binaire code en voer die dan door via je functie en dan zodra iemand een score door geeft waar een 4 en een 3 en een 2 etc in zitten weetje gelijk al dat er niks meer van klopt.
-
08-05-2010, 21:03 #8
- Berichten
- 1.053
- Lid sinds
- 17 Jaar
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik denk dat het een combinatie van een aantal zaken zal gaan worden, behalve het registreren want dat maakt de drempel te hoog ben ik bang ('t is namelijk maar een '5 minuten niks te doen dus ik speel dit even' spelletje).
Via andere weg had ik ook nog een paar tips gekregen, waaronder de check op gespeelde tijd wat ook Dries noemt, maar bijvoorbeeld ook om de score volgens een bepaald systeem te doen. Oftewel: haal er wat wiskundige fratsen mee uit waarvan de server wel weet wat de uitslag zou moeten zijn, maar wat niet 1-2-3 terug te leiden is door de eerste de beste cheater. Het gaat er vooral om, de drempel iets hoger te maken dan standaard.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic