Beste SD'ers,
Momenteel zit ik bij een host waar ik totaal niet tevreden mee ben. Zonder te overdrijven, heb ik geregeld laadtijden van meer dan 20 tot 40 seconden (nu zelfs van enkele minuten). Vaak komt er dan ook nog een database error/pagina niet gevonden uit.. Moet een hoster aan bepaalde eisen voldoen, mag de klant anders zich ontbinden van een contract?
Het ligt trouwens niet aan mijn internet verbinding, dat is zeker.
De vorige keer dat ik de reden van de langzaamheid vroeg, was het antwoord dat er een ddos attack was geweest op de server. Lijkt me sterk dat dat dus dan 3 avonden achter elkaar gebeurt.
Links (heb er 2 websites draaien, allebei hebben zelfde problemen) zijn per pm opvraagbaar (vanwege Google), om de snelheid zelf mee te maken. Ik weet dat dit niet het commerciële gedeelte is, maar aanbiedingen van (betrouwbare) hosters mogen per pm.
Gr. Nick
- Wat als de hosting totaal niet deugt?
-
27-05-2009, 18:40 #1
- Berichten
- 425
- Lid sinds
- 16 Jaar
Wat als de hosting totaal niet deugt?
-
-
27-05-2009, 18:48 #2
- Berichten
- 1.355
- Lid sinds
- 18 Jaar
Als eerst kan je beter geen aanbiedingen vragen van betrouwbare hosters per PM. De meest stabiele hosters halen hun klanten niet via PM's binnen maar die doen aan goede marketing en wordt goed over gesproken dus zijn ze bekender.
Hoe duur was je hosting pakket, in welk land bevind zich de hoster, en wat waren de contractovereenkomsten van de hosting? Als hun jouw een bepaalde snelheid beloven maar ze kunnen die snelheid niet halen, dan kan je er onderuit komen. Maar als daar niet over gesproken wordt dan heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan.
-
27-05-2009, 18:58 #3
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
maar verhuizen kan natuurlijk altijd.
Ik kan je Deziweb.com aanbevelen, goed klantencontact, problemen worden snel opgelost, geen downtime.
-
27-05-2009, 19:02 #4
- Berichten
- 425
- Lid sinds
- 16 Jaar
@Gijsbert, Daar heb je misschien een punt. Echter zal niet elke hoster op SD onbetrouwbaar zijn. En namen als TransIP weet ik zelf ook te vinden.
Incl. reseller pakket die ik daar gelijktijdig had besteld betaal ik zo'n 14€ eur incl. btw. Over specifieke contractvoorwaarden hebben we het niet gehad. Wel natuurlijk standaard AV, maar daar staat niets in over bepaalde snelheden die behaalt moeten worden.
Het is ook niet zo dat de gehele dag de site zo traag is, af en toe is hij opeens wel weer snel, maar dan plots daarna weer haast niet te doen. Maar dat lijkt me genoeg reden voor verhuizing, laat dat duidelijk zijn..
@DaMedia, ik zal even een kijkje nemen. Ik hoor er inderdaad veel goede verhalen over.
-
27-05-2009, 19:11 #5
- Berichten
- 412
- Lid sinds
- 19 Jaar
ik kan je xlshosting.nl aanbevelen
je kan per maand betalen, gaat eerst rustig 2 weken alles uit testen en als het naar wens is houd je je VPS account en de rekening krijg je aan het eind v.d maand.
Kijk dan ken ooit nog eens zeggen van wat jullie me leveren is geen rode rot cent waard en laat hun dan maar eens stappen ondernemen.
Dus draai de rollen lekker om zou ik zo zeggen ;-)
Helaas ziet jou wereldje er anders uit. Ik ken het.
Ik had het afgelopen jaar ruim voldoende gehad aan dat pakket wat ik 3 x heb af moeten nemen.
Verschil. ipv 25 euro per maand 75 euro per maand.
Ik heb er verders geen werk van gemaakt want ik vind dat het me met 400 euro al veel ste veel geld heeft gekost!
Denk & verwacht niet dat dat ooit terug te halen valt :-(
Ik weet niet hoelang geleden je het hebt afgenomen, maar misschien dat ictrecht.nl je er een juist antwoord op kan geven.
Voor mij was xls een hele opluchting, ik zit er nu een half jaar en er is 2 x een downtime geweest van enkele uren.
Op zondag prima bereikbaar en erna binnen 5 min opgelost.
Vorige hoster was ook goed bereikbaar (6 x p.d!!!) maar zeiden op het laatst letterlijk: Wij weten het ook niet meer. Ik kan het niet meer online zetten.....
Ben snel naar huis gegaan en heb me vps ingericht.
Verder ken ik je nog 1 tip geven.
Ga nooit af op aanbiedingen van hosters in je pm box maar ga af op mond op mond reclame van tevreden klanten.Laatst aangepast door Ralf H. : 27-05-2009 om 19:26
-
27-05-2009, 19:18 #6
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Budgethosting ?
-
27-05-2009, 19:43 #7gast14072 Guest
DeziWeb kan ik echt aanraden, goede support en nauwelijks tot geen downtime!
-
27-05-2009, 19:45 #8
- Berichten
- 2.202
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik kan versio.nl aanraden, support is gewoon supersnel en ook registreren gaat snel.
Robin
-
27-05-2009, 19:55 #9
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Vaak kan je wel merken aan een hoster hoe goed hij is aan de support/ bereikbaarheid van de hoster etc. Dit kan je vaak wel aardig peilen als je een vraag stuurt over een product die hij aanbied. Hoe hij daar op antwoord, en hoe snel.
Vaak kan je hieruit ook wel opmaken hoe behulpzaam een hoster is. Goede hosters zijn behulpzaam en zullen je problemen zo goed mogelijk proberen op te lossen. Natuurlijk zijn er beperkingen hieraan, want verwacht niet dat een hoster problemen in configuraties van websites of script fouten van php scripts gaat oplossen. Hoewel hij wellicht wel kan helpen met het vinden van de fout.
Maargoed het punt is probeer even contact te leggen met een hoster, daar kan je vaak wel aardig snel uit opmaken met wie je te maken hebt.
-
27-05-2009, 20:09 #10
- Berichten
- 587
- Lid sinds
- 18 Jaar
Als er geen afspraken zijn over bepaalde snelheden die gehaald moeten worden, heb je zoals eerder aangegeven geen poot om op te staan. 14 euro p/m is ook niet aan de prijzige kant wat laat blijken dat dit een budgethost is.
Daarnaast nog even een opmerking dat vele mensen vaak zeggen van: "Deze host is goed, want die heeft goede support." Pas daar in ieder geval mee op. Niet alles kan op rolletjes lopen en er gaat bij iedere partij wel eens wat mis.
Als je bv. problemen hebt met het instellen met de DNS van je domein en de host lost dit binnen een uur op is dit inderdaad goede support. Als je na 21.00 uur 's avonds belt naar je host omdat je geen mail kan ontvangen, waarop je antwoord krijgt dat er morgenvroeg naar gekeken wordt baal je dus erg. En is de support opeens een stuk minder.
Ga dus niet altijd in op dit soort opmerkingen. Pijl een beetje hier en daar en neem eens een kijkje op de ispgids en dergelijke sites.
Succes met de zoektocht naar een nieuwe betrouwbare partner
-
27-05-2009, 20:11 #11
- Berichten
- 412
- Lid sinds
- 19 Jaar
@daniel
Mijn ervaring is inmiddels toch echt dat goede bereikbaarheid ook niks zegt.
Je zou je namelijk dan eens moeten afvragen waarom ze zo goed bereikbaar zijn ;-)
De voorganger van me huidige hoster was 24 uur per dag bereikbaar.
Maar wat heb je er aan als je ze ook daadwerkelijk zeker 6 x per dag, dag in dag uit moet opbellen.....
Let gewoon goed op de voorwaarden en neem niet iets onbekends waar je meteen een jaar aan vast zit.
-
27-05-2009, 20:17 #12
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Ralf H.
@daniel
Mijn ervaring is inmiddels toch echt dat goede bereikbaarheid ook niks zegt.
Je zou je namelijk dan eens moeten afvragen waarom ze zo goed bereikbaar zijn ;-)
De voorganger van me huidige hoster was 24 uur per dag bereikbaar.
Maar wat heb je er aan als je ze ook daadwerkelijk zeker 6 x per dag, dag in dag uit moet opbellen.....
-
27-05-2009, 20:24 #13
- Berichten
- 412
- Lid sinds
- 19 Jaar
@daniel
Ja die ene waar ik het over had was ook heel vriendelijk en behulpzaam, zette het terug online en inderdaad 5 min later was het weer ofline.
Toch kreeg ik op het laatst ook van hun te horen dat ze het niet meer wisten en het niet terug online konden zetten.
Uiteraard ging het de eerste 2 a 3 maanden WEL goed.
Maar me eerste hoster was erg goed en de eerste 2,5 jaar zonder problemen altijd online.
slechte suport geen bereidheid iets aan te passen, jij past je script maar aan.
Goede beveiliging (iets te streng als je het mij vraagt op het einde)
Maar ja dan ga je ofline, zijn ze niet bereikbaar en 2 weken later nog steeds ofline
Ik blij dat die met 3 maandelijkse perdiodes werkte :-)
Tja wat volgde waren 2 diep trieste jaren met een 3 tal jaar contacten t.w.v 600 euro.
Voor de 1 weinig geld, voor mij gold dat ik niks over had om nog eens een jaar contactje af te sluiten.
Anders was ik wel eerder overgestapt.
Ik weet het in vervolg wel.
Ik trap NOOIT meer in een jaarcontact!
Het probleem is dan ook dat het meestal bij dit soort dingen de eerste 2 a 3 maanden wel goed gaat en daarna het gezeik begint los te barsten.
Maar hopelijk is dit alleen me eigen ervaringLaatst aangepast door Ralf H. : 27-05-2009 om 20:38
-
27-05-2009, 20:38 #14
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Veel peg, maar ik kan niet uitsluiten dat ervaring niet een belangrijke factor is bij het kiezen van de goede hoster voor jou. Om even mezelf buiten zicht te houden, ik ben bij verschillende hostings geweest, en heb met geen enkele echt problemen gehad. Nu kijk ik misschien heel anders aan tegen het kiezen van een hosting dan gemiddeld wordt gedaan, maar het is wel een belangrijk punt, welke idd een gevolg kan zijn van veel ellende.
-
27-05-2009, 20:47 #15
- Berichten
- 425
- Lid sinds
- 16 Jaar
Even een algemene reactie op de verschillende meningen. In het verhaal van Ralf H. kan ik me voor 95% vinden. Bijna alles wat hij bespreekt is bij mij ook het geval. Nu moet ik toegeven dat er wel een klein verhaal vooraf zit met de hoster, wat ik niet aan de grote klok zal hangen meer, maar daardoor ben ik ook wel een beetje angstig. In de zin van; ligt het wel aan de servers? Als je snapt wat ik bedoel. Lijkt me logisch als je dat soort gedachten krijgt als je zelf alles keurig wilt aanpakken, maar bij het lichtste kritiek (in dit geval niet eens kritiek, maar gewoon reageren op het feit dat gesprekken die to-the-point moeten gaan steeds worden afgeketst) krijgt te horen: Nick, het is prima als je het zo gaat spelen. Terwijl je na een x aantal maanden bepaalde bestelde diensten (die deels betaald waren) wel mag verwachten als er werd beloofd het hele project in 1.5 week gerealiseerd te hebben.
'Het verhaal vooraf' en de hosting zijn zeg maar tegelijk besteld, en het waren 4 maanden geleden mijn eerste echte stapjes in de webmaster wereld. Veel ervaring had ik dus niet. En nu is het voor de gemiddelde persoon op SD niet veel die 14€, voor mij ook niet, maar als student weet ik er toch wat leukers mee te doen. Bovendien is het ook lichtelijk een principe kwestie. Betalen voor diensten die a) niet werken en b) waar je toch weggaat maar door punt a.
Zoals eerder gezegd is het verhaal van Ralf heel vergelijkbaar, hoster is 24/7 haast bereikbaar, eerste 2 a 3 maanden gingen goed (toen stond er alleen nog niet bijster veel op), en zo waren er nog een paar gelijkenissen. Het kan overigens absoluut niet aan het script liggen, op de ene site draait vBulletin, en de andere een simpel album script.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic