Beste Leden,
Voor een klant van mij heb ik bij een hosting partij een verzoek tot wijzigen ingediend van pakket groot naar pakket klein(beide B2B) maar enkele dagen(1 of 2) na dat verzoek is er door de administratie van mijn klant alsnog betaald voor het oude pakket. Nu wil desbetreffende hosting partij het pakket niet meer omlaag zetten. Na wat gesteggel heb ik alsnog een upgrade naar PHP7 en meer webruimte gekregen maar men voert het niet uit en reageert niet meer op support verzoeken.
Het betreft hier een professionele hosting partij, wat zijn mijn opties? Horen zij niet de anders gemaakte afspraken te honoreren en de meerprijs a € 200 te crediteren?
- Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
-
13-02-2019, 16:26 #1
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
Laatst aangepast door Rowan Fuchs : 13-02-2019 om 16:42
-
In de schijnwerper
-
13-02-2019, 16:36 #2
- Berichten
- 1.054
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
Ik zou dan gewoon verhuizen volgend jaar.
Misschien zelfs sneller...
-
13-02-2019, 18:25 #3
- Berichten
- 1.307
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
Nu weet ik niet hoe het "gesteggel" zoals jij het noemt is verlopen, maar mocht dat een beetje normaal zijn verlopen, dan zegt dit genoeg over deze hostingpartij.
-
13-02-2019, 19:10 #4
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
1) Een bedrijf hoort eigenlijk geen dingen aan te nemen van derden. Jij bent immers niet de opdrachtgever van de hostingprovider, dat is jouw klant. Stel je voor dat zij zomaar de hosting van een moneysite stoppen omdat de een of andere grapjas zegt dat dat moet.
2) Jouw klant gaat met het betalen van de factuur akkoord met de verlenging van het duurdere pakket.
3) Als er door de klant betaald is, dan was er ook een factuur. En die factuur wordt meestal pas verstuurd ná de verlengingsdatum of nadat de opzegdatum is verstreken. Als je iets wilt wijzigen, dan kun je dat beter vóór die datum doen.
De hostingprovider hoeft het niet te crediteren. Het mag natuurlijk wel, ze doen het soms wel uit coulance maar ze zijn het zeker niet verplicht. In het zakenleven geldt: overeenkomst is overeenkomst. Die wordt hier bovendien nog eens bekrachtigd door de betaling. Als ze het alsnog willen crediteren het lijkt het me niet onredelijk als ze administratiekosten (iets van 25 euro) in rekening brengen.
Bij B2B overeenkomsten is overigens niet de consumentenwetgeving op abonnementen (waarbij je na een jaar meestal maandelijks op kunt zeggen) van toepassing.
-
13-02-2019, 21:03 #5
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
Dankjewel voor de tijd die jullie hebben genomen om te reageren, ik verwoorde het ook iets verkeerd. Het is een vereniging waarvan ik lid ben en de ICT zaken voor beheer. Ik ben dus in zekere zin de klant. Het is mij duidelijk dat de betaling het contract heeft gebonden. Ik vind het alleen erg jammer dat ze er zo mee om zijn gegaan en meerdere beloften niet nakomen(ik ben ten alle tijden vriendelijk gebleven). Het betreft IXLHosting, ik denk dat ze zo nukkig zijn omdat ze worden overgenomen dit jaar en hun cijfertjes goed willen verkopen. Volgend jaar is er in ieder geval een klant minder. We betalen nu 300,- (per j) voor 4GB SSD+3 domeinen en dat is echt van de zotte.
-
14-02-2019, 08:02 #6
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Contract niet gewijzigd na schriftelijke toezegging
Ik vind het eigenlijk niet oké dat je dat bedrijf nu met name noemt en op die manier aan de schandpaal nagelt. Jullie zijn een overeenkomst met ze aangegaan en waren op dat moment dus akkoord met het hostingpakket én de prijs. Je mag naderhand vinden dat het toch wel duur is, maar jullie waren ermee akkoord dus daarover kun je de hostingprovider niets verwijten. De hostingprovider kan er verder ook niets aan doen dat jullie intern de boel niet op orde hebben (wijziging laat doorgegeven, en ondertussen factuur gewoon betaald) en een relatief duur hostingpakket hebben gekozen.
Over het 'gesteggel' oordeel ik niet zonder alle informatie te hebben. Ik herken daarin wel een beetje de salesmedewerkers die het de klant wel naar de zin willen maken maar gebonden zijn aan het oordeel van zijn leidinggevende en de interne afspraken. Als die jongens daartussen klem zitten dan doen ze wel eens vage uitspraken dat ze gaan kijken wat ze voor je kunnen betekenen en dat er misschien wel wat mogelijk is. Heb ik toen ik jong was (heeeel lang geleden) ook wel gedaan. Nu weet ik dat dat niet werkt en dat je de klant beter eerst 'nee' kunt verkopen en hem zegt dat je wel bereid bent om intern de mogelijkheden te onderzoeken maar hem weinig kans geeft.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic