Hallo,
Ik heb een bedrijfsmail aangemaakt bij Zoho.com & de instructies gevolgd, maar toch krijg ik nog steeds de melding dat de MX-records niet gericht zijn naar Zoho. Op de website vind ik de volgende instructies:
- Specify the 'Name'/ 'Host' as '@' or leave it 'Blank'.
- Specify the Value as 'mx.zoho.com' for the first record.
- Select the priority to 10 or any lower number as supported by your registrar.
- Follow the same steps to add another MX record for your domain.
https://www.zoho.com/mail/help/admin...ry.html#alink1
Hieronder heb ik een screenshot van mijn DNS instellingen toegevoegd. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe.
![]()
- Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
-
14-08-2016, 14:43 #1
- Berichten
- 1.055
- Lid sinds
- 14 Jaar
Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
-
-
14-08-2016, 15:56 #2
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 9 Jaar
Re: Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
Ik zou de @ vervangen door domeinnaam.nl. < met de . aan het einde.
Kijk hier even hoe Google je instellingen "leest/ziet": https://toolbox.googleapps.com/apps/dig/#MX/
-
14-08-2016, 16:21 #3
- Berichten
- 1.055
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
Bedankt, maar wanneer ik domeinnaam.nl. invul, krijg ik de volgende melding:
Record eindigt met een punt, dit is niet toegestaan. Gebruik alleen relatieve namen binnen uw dns zone
Maakt het trouwens uit of ik www.domeinnaam.nl invul of domeinnaam.nl?
-
14-08-2016, 20:03 #4
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
Maakt het trouwens uit of ik www.domeinnaam.nl invul of domeinnaam.nl?en
.
Nog even een kleine opmerking. Het wél kunnen versturen van mail is niet persé relevant.
-
15-08-2016, 01:17 #5
- Berichten
- 762
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
Ik heb dit ook wel eens gehad, het probleem bij mij was verkeerde IP waar jouw domein staat is daar ook jouw hosting, anders staat er verkeerde IP ingevuld.
-
15-08-2016, 11:36 #6
- Berichten
- 1.055
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Ik kan wel mails versturen maar niet ontvangen
Bedankt voor de reacties. Het probleem is inmiddels verholpen. Het probleem was dat ik gebruik maakte van externe nameservers, dus waren de DNS instellingen bij Transip niet actief. Ik heb de gegevens in mijn Directadmin gewijzigd.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic