Goedemorgen,
Ik wil graag jullie mening/advies omtrent de volgende situatie.
Op 01-02-2015 is er een webhostingpakket voor 1 jaar + domeinnaam besteld. Op 01-02-2016 zijn beiden verlengd en kreeg ik de factuur. Ik begrijp dat er geen restitutie kan plaatsvinden voor domeinnamen, echter geeft Neostrada aan dat dit ook niet mogelijk is voor de webhosting. Ik citeer de berichten uit de email correspondentie:
De opzegging van de producten zijn niet per ommegaande te beëindigen, maar hebben een looptijd van een jaar. Ik vind een vreemde constructie, waarbij ik verwacht had dat ik in aanmerking kom voor restitutie. Vervolgens krijg ik onderstaande reactie van de helpdesk, zodra ik om meer uitleg vraag.Beste {naam},
Bij opzegging blijven de diensten actief tot de einddatum, er vind geen restitutie plaats helaas.
--
Met vriendelijke groet,
Andrew de Bruyn
Neostrada B.V.
http://www.neostrada.nl
Mijn vraag luidt: kom ik in aanmerking voor restitutie? Ja/nee?Beste {naam},
Omdat je diensten actief blijven tot de einddatum waarvoor je ze betaald hebt. Als je ze eerder op wil heffen kan dat uiteraard, maar dan vind er geen restitutie plaats. Dat is onze procedure standaard en zo werken wij altijd.
--
Met vriendelijke groet,
Andrew de Bruyn
Neostrada B.V.
http://www.neostrada.nl
- Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
-
04-02-2016, 09:02 #1
- Berichten
- 616
- Lid sinds
- 15 Jaar
Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
-
-
04-02-2016, 09:25 #2gast67749 Guest
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met Neostrada. Vorig jaar kreeg ik ineens een factuur van €40,- binnen voor het verlengen van een .nl domeinnaam (incl. extra kosten). Zelf had ik dit domein niet aangeschaft of overgenomen van iemand. Na telefonisch contact toch maar besloten om te betalen, zij beloofde mij vervolgens dit domein uit mijn (niet bestaande) account te verwijderen zodat ik een jaar later niet weer hetzelfde probleem heb.
Nu heb ik volgende weer ineens weer een factuur gekregen van iets meer dan 10 euro. Weer hetzelfde domein. Na hier weer contact over te hebben opgenomen zeiden ze dat ze van niks weten en dat ik gewoon moet betalen. Ik vroeg om mijn account gegevens, zij konden die bijkbaar niet verschaffen. Ik heb op de site van alles geprobeerd om in te loggen, maar mijn email is niet eens bekend! Slecht bedrijf zonder service.
-
04-02-2016, 09:25 #3
- Berichten
- 616
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Probleem is opgelost. Reactie van collega:
Mijn collega heeft zo te zien het ticket niet goed gelezen, excuses voor het ontstane ongemak. Ik zie dat het gaat om annulering van een hostingpakket, deze kunnen we per direct voor je opheffen en van factuur halen. Mag ik het pakket technisch per direct verwijderen? (Heb je een backup?) Dan maak ik dit in orde
-
04-02-2016, 10:14 #4
- Berichten
- 347
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Ik had dit ook en moest het factuur gewoon betalen
-
04-02-2016, 10:59 #5
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
@ Daniel, waarom heb je betaald, als het domein helemaal niet van jouw is?
-
04-02-2016, 11:00 #6gast67749 Guest
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Om verdere kosten maar te voorkomen. Heb geen zin in verder gezeur en dacht betaal toch maar.
-
04-02-2016, 11:01 #7
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Dus je hebt braaf voor lucht betaald :).
-
04-02-2016, 11:02 #8
- Berichten
- 705
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Bij gast67749 gaat het wel vaker om lucht hoor ;-)
-
04-02-2016, 23:44 #9
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met Neostrada. Vorig jaar kreeg ik ineens een factuur van €40,- binnen voor het verlengen van een .nl domeinnaam (incl. extra kosten). Zelf had ik dit domein niet aangeschaft of overgenomen van iemand. Na telefonisch contact toch maar besloten om te betalen, zij beloofde mij vervolgens dit domein uit mijn (niet bestaande) account te verwijderen zodat ik een jaar later niet weer hetzelfde probleem heb.
Nu heb ik volgende weer ineens weer een factuur gekregen van iets meer dan 10 euro. Weer hetzelfde domein. Na hier weer contact over te hebben opgenomen zeiden ze dat ze van niks weten en dat ik gewoon moet betalen. Ik vroeg om mijn account gegevens, zij konden die bijkbaar niet verschaffen. Ik heb op de site van alles geprobeerd om in te loggen, maar mijn email is niet eens bekend! Slecht bedrijf zonder service.
2) Je moet een domeinnaam opzeggen, niet uit je account verwijderen. Verder gaat contact bij Neostrada per mail, nooit per telefoon. Zonder schriftelijke opzegging zal Neostrada een domein niet stopzetten. Regeltjes SIDN, waar Neostrada zich netjes aan houdt.
3) Als je niet opzegt, krijg je uiteraard weer een factuur.
4) Slecht bedrijf zonder service? Ik doe al meer dan 10 jaar zaken met ze. Geen enkel probleem met ze gehad, prima service en een zeer klantvriendelijke benadering (bijna eng, zo aardig zijn ze). Daar heb ik geen aandelen voor nodig om dat spontaan en eerlijk te kunnen zeggen.
5) Hoe eerlijk en oprecht is jouw reactie eigenlijk? (ik impliceer niets, maar denk er het mijne van).
-
05-02-2016, 07:26 #10gast67749 Guest
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Ik ga gezn negatieve reacties uitzn richting een bedrijf zonder reden. Heb de facturen ook nog steeds liggen.
Ja dat bedrag was inderdaad inclusief incassokosten, eerdere facturen waren blijkbaar gemaild naar een mail adres die ik niet ken.
En ik denk niet dat het begonnen is bij neostrada, iemand zal wel onder mijn naam een domein geregistreerd hebben, maar het gaat me om het 2e gedeelte.
-
05-02-2016, 07:48 #11
- Berichten
- 1.405
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Betalen voor een domeinnaam die niet van jou is? Dat is wel heel apart!
Kun je dan niet gewoon bij SIDN aankloppen als het om .nl domeinnamen gaat? Die bemiddelen toch ook met dit soort dingen? Laat ze maar bewijzen dat jij die domeinnaam hebt afgenomen...
-
05-02-2016, 07:54 #12gast67749 Guest
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Volgens mij moet je dan ook de onkosten betalen ofzo. Ik vond het allemaal wel prima om gezeur te verkomen.
-
05-02-2016, 09:04 #13
- Berichten
- 2.690
- Lid sinds
- 15 Jaar
-
05-02-2016, 09:40 #14
- Berichten
- 705
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Tja gast67749, als je het zelf niet te nauw neemt met afspraken nakomen, dan kom je zulke zaken tegen ;-)
-
05-02-2016, 13:57 #15
- Berichten
- 150
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Neostrada verlengt hostingabonnement, geen restitutie mogelijk?
Als je als Nederlandse particulier een webhostingpakket afneemt, kun je die na 1 jaar(contract) maandelijks opzeggen. Dat is een resultaat van de Wet van Dam. Overigens een erg nare afspraak, omdat het ook voor domeinen geldt! En je webhoster betaalt zeer waarschijnlijk wel gewoon per jaar.
Maar de Wet van Dam is verplicht dus je webhoster moet hier ook aan meewerken.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic