Ik wordt er een beetje moe van, ik lees de laatste tijd alleen maar gezeur en gezeik van dit bedrijf of dat persoon.
Het kan aan mij liggen, maar als je toch zaken doet, doe je dan zelf nooit eerst onderzoek naar de persoon cq bedrijf, is iedereen dan zo dom om gelijk met de eerste de beste mooi weer verkoper in zee te gaan...
Dit soort dommen fouten zegt meer over de koper van de verkoper, ik draai al een aardig tijdje mee in deze branche, en een fout maken is iets waar je van kan leren, maar mensen of bedrijven aan een so called schandpaal hangen das toch echt uit den boze.
Let wel ik neem het voor niemand op, ieder zijn ding en ieder zijn bedrijf/onderneming... maar laat 1 ding duidelijk zijn, METEN IS WETEN !!
Dus onderzoek je evt. zakelijke partner, doe je dat niet en loopt het uit op een drama... leg dan de schuld bij je zelf en niet bij een ander....
En dan nog iets, heb je een geschil met een bedrijf cq persoon waarvan je diensten betrekt, doe dat dan even via de daarvoor bestaande wegen, en niet via de verschillende flora's...
Reageren op deze topic mag, ik gun ieder zijn mening, let wel, ik neem het voor niemand op, dit is puur mijn kijk op de verschillende topics die ik hier en ook op WHT lees... en moet zeggen dat ik er een beetje moe van wordt.
En een tip voor beginnende ondernemers, "weet je wat jij zou moeten doen, even langs de KVK gaan".....
- Is zaken doen nou echt zo moeilijk ?
-
07-12-2007, 00:56 #1
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
Is zaken doen nou echt zo moeilijk ?
-
-
07-12-2007, 01:01 #2
- Berichten
- 1.026
- Lid sinds
- 17 Jaar
@ Ray de Brabander : Amen!
Ik hoop nu inderdaad dat het klaar is, en dat er gewoon via andere wegen met de desbetreffende persoon gepraat word ipv van op de fora.
-
07-12-2007, 01:03 #3Alifar P Guest
Volkomen mee eens, zoals ik ook al vermelde in een andere topic:
Problemen met klanten/leveranciers kan iedere ondernemer overkomen. Om hier nou altijd negatieve reacties te posten over een onderneming lijkt mij dan ook wat te ver gezocht.
Laat dit dan ook een wijze les zijn voor Beginnende ondernemers, en altijd eerst eens een marktonderzoek uitvoeren voordat men in zee gaat met derden partijen.
Ook ik neem het voor niemand hier op.
Edit: Dit soort negatieve topics op forums heeft vaker grotere gevolgen voor de onderneming dan voor de klanten.
Wie wilt er nou nog een pak melk kopen bij c1000 als bekend is gemaakt in de media dat een pak melk zuur is verkocht en de klant er ziek van geworden is.
Haha, de laatste zin is een beetje heeel slecht gerformuleerd maar we begrijpen het wel toch ?Laatst aangepast door Alifar P : 07-12-2007 om 01:12
-
07-12-2007, 01:05 #4
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Niki JasperS
@ Ray de Brabander : Amen!
Ik hoop nu inderdaad dat het klaar is, en dat er gewoon via andere wegen met de desbetreffende persoon gepraat word ipv van op de fora.
En al maanden soms alleen bereikbaar op het telefoon nummer van zijn vader.
Dialoog kwam pas tot stand NA publicatie, toen ook een gedeelte van het probleem werd opgelost.
Overigens gaat het in ons geval hardware leverancier, heel simpel je betaald je krijgt iets, en niet (zoals in de geval) je betaald, je hoort lang niets. Je moet achter je centen aan, krijgt veel smoesjes en je krijgt dingen geleverd die je niet besteld hebt. Vervolgens vraag je om creditering en mag je daar gerust een paar weken op wachten.
Bij diensten komen er andere dingen kijken.
-
07-12-2007, 01:07 #5
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik denk dat ik morgen eens op de zaak ga voorstellen dat we alle Interion Hosting klanten een jaar gratis hosting gaan aanbieden.
Misschien dat dat een oplossing is.
-
07-12-2007, 01:09 #6
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Gerrie Jansen
Betreffende persoon is al weken niet bereikbaar per mail/telefoon.
En al maanden soms alleen bereikbaar op het telefoon nummer van zijn vader.
Dialoog kwam pas tot stand NA publicatie, toen ook een gedeelte van het probleem werd opgelost.
Overigens gaat het in ons geval hardware leverancier, heel simpel je betaald je krijgt iets, en niet (zoals in de geval) je betaald, je hoort lang niets. Je moet achter je centen aan, krijgt veel smoesjes en je krijgt dingen geleverd die je niet besteld hebt. Vervolgens vraag je om creditering en mag je daar gerust een paar weken op wachten.
Bij diensten komen er andere dingen kijken.
Maar ik snap je probleem wel...
Deze topic is puur een reflectie van wat ik zie de laatste tijd...
-
07-12-2007, 01:13 #7
- Berichten
- 990
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Gerrie Jansen
Ik denk dat ik morgen eens op de zaak ga voorstellen dat we alle Interion Hosting klanten een jaar gratis hosting gaan aanbieden.
Misschien dat dat een oplossing is.
Wil de klant niet gewoon een heldere kijk op de zaak, en wil je niet dat je klanten onbezorgd hun diensten krijgen.. ?
Snap even je reactie niet....
-
07-12-2007, 01:16 #8
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Ray de Brabander
In dit geval zou ik al lang in de auto gezeten hebben, en het des betreffende bedrijf een bezoekje gebracht hebben...
Maar ik snap je probleem wel...
Deze topic is puur een reflectie van wat ik zie de laatste tijd...
Ik begrijp best dat er qua diensten een meningverschil kan ontstaan, maar als met iemand een afspraak maakt, dan dient diegene zich daaraan te houden en niet je wederom weken (zoals de periode ervoor) aan het lijntje proberen te houden want dat maakt mensen boos.
In dit geval ben ik erg coulant geweest, de persoon in kwestie mag dat aan zijn broer vragen want die zei letterlijk (toen server platlagen) "Jij bent de eerste die normaal over de telefoon klinkt" hierna aangevend dat de huis telefoon roodgloeiend heeft gestaan met boze klanten.
Ik kom hier niet vaak, maar het is mij opgevallen dat hier en elders heel snel topics verdwijnen. Kennelijk hebben moderators en site eigenaren niet door dat onze voorouders hebben moeten vechten voor onze recht op vrijheid van meningsuiting. En dat er altijd nog een juridische weg is indien een mening schade toebrengt.
Wat dat aangaat vraag ik me soms af of sommige moderators tot de Taliban behoren.
Als iemand iets schrijft wat niet waar is, dan kan de gedupeerde via een juridische weg een online of offline publicatie dwingen (na gerechtelijke uitspraak) om datgene te verwijderen en vervolgens de gelede schade verhalen op degene die dat geuit heeft.
-
07-12-2007, 01:21 #9
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Ray de Brabander
ben je dan de redder in nood... zijn mensen daarmee geholpen.. ?
Wil de klant niet gewoon een heldere kijk op de zaak, en wil je niet dat je klanten onbezorgd hun diensten krijgen.. ?
Snap even je reactie niet....
In dit geval zou ik weleens mijn collega's zo gek kunnen krijgen om een dienst op te zetten voor iedereen die gedupeerd is.
Als ze kunnen aantonen (doormiddel van een storing) dat ze ergens gedupeerd zijn krijgen ze een jaar gratis hosting.
Mensen zijn daar meegeholpen, omdat ze zonder finaciële risico kunnen overstappen. De reden dat veel mensen ondanks storingen bij een bepaalde partij blijven komt voornamelijk omdat de hosting hen geld heeft gekost en ze (waarschijnlijk) niet kapitaal krachtig genoeg zijn om voortijdig over te stappen.
Immers het zijn juist de budget hosters die de hele webhostingbranche een slechte naam geven.
Het is een kwestie van tijd voordat de eerste webhostingbedrijf veroordeeld gaat worden omdat hij niet aan bewaar plicht heeft voldaan, klanten zullen dat gaan merken zodra er beslag word gelegd op servers e.d. en dan zou een dienst die ik zojuist voorgesteld zijn wel degelijk een redding kunnen zijn.
Dit gezegd hebbende, vraag ik mij af of je gedurende de periode dat je storing hebt je mag onttrekken aan de bewaarplicht.
-
07-12-2007, 01:25 #10
- Berichten
- 1.026
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Gerrie Jansen
Ik kom hier niet vaak, maar het is mij opgevallen dat hier en elders heel snel topics verdwijnen. Kennelijk hebben moderators en site eigenaren niet door dat onze voorouders hebben moeten vechten voor onze recht op vrijheid van meningsuiting. En dat er altijd nog een juridische weg is indien een mening schade toebrengt.
Wat dat aangaat vraag ik me soms af of sommige moderators tot de Taliban behoren.
Als iemand iets schrijft wat niet waar is, dan kan de gedupeerde via een juridische weg een online of offline publicatie dwingen (na gerechtelijke uitspraak) om datgene te verwijderen en vervolgens de gelede schade verhalen op degene die dat geuit heeft.
Over vrijheid van meningsuiting en het verwijderen van topics kan ik helder in zijn. Er moet een beleid gevolgd worden door de moderators (en dat is naar mijn mening oa. het verwijderen van aanstootgevende topics), anders is het einde zoek en kan de term moderator ook wel het bos in geslingerd worden.
Juridische stappen kunnen inderdaad ondernomen worden, daar heb ik totaal geen bezwaar mee en ga daar zeker met je akkoord. Daarom hoop ik ook dat je het via die weg gaat doen (of blijven bellen naar de ouders van Elwin :P ) ipv de topics hier op SD.
PS. de rode draad van het verhaal wijkt weer naar Elwin (ook door mijn reactie, sorry), en daar is dit topic denk ik niet voor bedoeld. Dus als we weer een algemeen praatje kunnen houden over dit onderwerp, ben ik weer een gelukkig man :P
@Gerrie Jansen, bedankt voor de negatieve feedback. Doe je dat bij iedereen die een andere mening heeft?
-
07-12-2007, 02:38 #11
- Berichten
- 32
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Niki JasperS
@Gerrie Jansen, bedankt voor de negatieve feedback. Doe je dat bij iedereen die een andere mening heeft?
Overigens weet ik niet hoe oud jij bent, maar als jij niet weet wat voor nut heeft om bij iemand langs te gaan, adviseer ik je toch om wat vaker buiten op straat te komen. (tenzij je plein vrees hebt, maar dan kan het ook nuttig zijn.)
Er zijn een slag mensen op aarde die hun afspraken niet na komen namelijk, en bij die mensen kun je kiezen voor een lange weg die je veel tijd, geld en energie gaat kosten of gewoon eventjes aanbellen, wat je naast wat benzine en reistijd je veel plezier zal brengen.
-
07-12-2007, 08:28 #12
- Berichten
- 206
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Gerrie Jansen
(tenzij je plein vrees hebt, maar dan kan het ook nuttig zijn.)
En ik vind het om het maar eens lomp te zeggen ronduit kinderachtig hoe iedereen op Interion loop te zeuren. Interion mag dan problemen hebben maar het word hier alleen maar groter door en Elwin verliest hierdoor een hoop aantal oude en eventuele nieuwe klanten!
Als jullie dan toch met zijn allen op hem willen zeuren: de telefoon stond roodgloeiend dus probeer de e-mail of ga inderdaad eens even bij hem langs. Persoonlijk contact doet altijd toch heel wat en zeker als het 3 personen zijn. Elwin als ik jou was zou ik alle gedupeerden een e-mail/brief sturen en één grote "bijeenkomst" maken en dan kun je alles aan die mensen zelf uitleggen.
Ik heb mijn zegje gedaan.
-
07-12-2007, 08:46 #13
ManagedWPHosting.nl
- Berichten
- 1.486
- Lid sinds
- 19 Jaar
ik verzoek om
* een sticky voor dit topic
* opschonen van alle offtopic troep
* een slotje !
Hulde voor Ray de Brabander die de spijker goed op de kop slaat !
-
07-12-2007, 09:09 #14Gast Guest
Origineel gepost door Ray de Brabander
Dus onderzoek je evt. zakelijke partner, doe je dat niet en loopt het uit op een drama... leg dan de schuld bij je zelf en niet bij een ander....
Vaak komen alle ontevreden klanten pas na voren als het te laat is, en als je daarvoor zaken doet, kun je het onmogelijk weten. dus de schuld moet gelegd worden bij de schuldige. MAAR dan wel op je juiste manier, en niet publiekelijk ten schande maken.
-
07-12-2007, 09:42 #15
- Berichten
- 1.026
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Gerrie Jansen
Lol, nee, wilde toch de reactie kwijt aangezien hij mede dankzij jouw die topic verdwenen was wilde ik het geen wat ik al geschreven had niet aan je onthouden.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic