Ik mag aannemen dat een hoster die een ip wissel afdwingt, toch op zijn minst de sites van zijn klanten draaiende houd? Anders kun ie beter pizza's gaan bakken ergens of frietjes in doosjes duwen bij de Mac...
- Deziweb ellende
-
05-05-2012, 12:29 #16
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Deziweb ellende
-
05-05-2012, 12:33 #17
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Deziweb ellende
Allereerst erg vervelend dat je shop offline is! Ik moet zeggen dat ik je verhaal over deziweb niet herken. Ik host vrijwel al mijn websites bij ze en ik ben erg tevreden. Enkele maanden terug had ik problemen met een aantal websites en heb ik meer dan een uur aan de telefoon gezeten waarbij ik uitstekend ben geholpen. Het is altijd de vraag waar de fout zit, bij jouw of bij de hoster.
-
05-05-2012, 13:08 #18
- Berichten
- 135
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Deziweb ellende
Ik heb ook geen goede ervaring met Deziweb. Ik heb in januari een pakket genomen bij deziweb, ondertussen zijn 3 van de 4 websites er terug weg... 2X meer dan 24h offline op 3 maanden (ook email en directadmin offline) , naar hun zeggen de eerste keer door een server attack... de tweede keer door een hoge cpu load van mijn websites... onmiddelijk alles verhuisd naar een andere host... en hun ook op de hoogte gebracht van de "hoge cpu load"... andere host heeft nog niets laten horen, dus nergens een hoge load!!
-
27-10-2012, 06:18 #19
- Berichten
- 102
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Deziweb ellende
Beste Gerard Dir,
Ik zit zelf niet meer op mijn kantoor van Deziweb en ben niet op de hoogte van elk `probleem` , maar wil graag even reageren omdat jij mijn bedrijf hier in mijn ogen zwart zit te maken wat in dit geval toch niet geheel terecht is!
1. Magento op een reseller pakket?
2. Een zakelijke website op een reseller pakket?
3. Geen SLA ?
4. Onkunde?
Wederom met alle respect, en zeker niet verkeerd bedoeld, maar wees eens eerlijk. Je hebt een totaal verkeerd pakket gekozen, en ook nog eens zonder SLA. Ik begrijp je probleem, erken, herken en waardeer dat ook, maar kom op joh. Is dit fair?
Een Magento shop moet op een Magento server, en niet een reseller pakketje.
Wij hosten als voorbeeld onderdelen van de ING bank, Gemeente Amsterdan, Elsevier enz enz! Met 100% uptime, en 5 minuten response tijd, en 30 dagen backup in 3 verschillende DC`s.
En daar betalen ze dan ook voor.
Ik zie te vaak mensen die `klagen` dat hun `zakelijke` website offline is wat dan op een Basis pakket loopt van 3 tientjes per jaar. Dan kies je dus voor het verkeerde pakket.
Hoe is dit juridisch, iemand? In de algemene voorwaarden staat uiteraard dat hun nergens aanspraakelijk zijn maar algemene voorwaarden is niet altijd conform de wet.
In mijn ogen is je verhaal niet helemaal terecht.
Mvg
Marcel Stegeman
Deziweb BVLaatst aangepast door M. Stegeman : 27-10-2012 om 06:25
-
27-10-2012, 07:50 #20
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Deziweb ellende
Marcel, ondanks SLA of alles. Het feit is dat Deziweb een IP-wissel initieert bij de klant, ongeacht of de klant daar op tijd over geinformeerd wordt. In ken niet de inhoudelijke communicatie hieromtrent, maar een IP-wissel is geen fysieke migratie en daarom mag men er vanuit gaan dat alles hetzelfde blijft.
Verder, zoals ik al zei, is de verandering geiniteerd door Deziweb, mijn insziens, behoort daarom de verantwoordelijkheid van een juiste overschakeling naar het nieuwe IP bij de Deziweb. Je kan niet verwachten dat de klant de technische kennis heeft om te weten wat er allemaal moet veranderen. Daarnaast is een simpele mysqldump mysql importeer actie, voor een hoster een duizendvoud eenvoudiger dan voor een klant, vooral op twee systemen (fysieke migratie?) van de hoster zelf!
Ik vind het jammer, SLA of niet. Verder ken ik de exacte details ook niet, klanten willen dat nog wel eens zwart-wit omschrijven, dit is dan ook op basis van wat er hier gezegd is.
-
31-10-2012, 02:10 #21
- Berichten
- 102
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Deziweb ellende
Marcel, ondanks SLA of alles. Het feit is dat Deziweb een IP-wissel initieert bij de klant, ongeacht of de klant daar op tijd over geinformeerd wordt. In ken niet de inhoudelijke communicatie hieromtrent, maar een IP-wissel is geen fysieke migratie en daarom mag men er vanuit gaan dat alles hetzelfde blijft.
Verder, zoals ik al zei, is de verandering geiniteerd door Deziweb, mijn insziens, behoort daarom de verantwoordelijkheid van een juiste overschakeling naar het nieuwe IP bij de Deziweb. Je kan niet verwachten dat de klant de technische kennis heeft om te weten wat er allemaal moet veranderen. Daarnaast is een simpele mysqldump mysql importeer actie, voor een hoster een duizendvoud eenvoudiger dan voor een klant, vooral op twee systemen (fysieke migratie?) van de hoster zelf!
Ik vind het jammer, SLA of niet. Verder ken ik de exacte details ook niet, klanten willen dat nog wel eens zwart-wit omschrijven, dit is dan ook op basis van wat er hier gezegd is.
Deels met je eens hoor, en ik begrijp je goed. Maar ik ken de details ook niet en lees het alleen en weet ook hoe wij support geven aan de klanten, ook zonder SLA, maar ergens is een grens toch?
IP-wissel is geen fysieke migratie
`Nu is het vrijdag middag en zijn ze weer niet bereikbaar. Ik ben nu bang dat ik het weekend zonder shop zit, wat mijn brood is.
Voor de mensen die een host zoeken, zoek maar even door want de communicatie bij deziweb als je wat hebt is uiterst beroerd te noemen.
Ik heb 8 jaar lang 24/7 de storingen gedaan en 110 uur per week gewerkt en toen ik nog alleen werkte was de gemiddelde response tijd op een ticket 11 minuten. Zelfs op het toilet had ik nog een laptop staan :P
`uiterst beroerd` dat is in mijn ogen nogal een uitspraak, en die is niet terecht, en verre van waar.
Wanneer je het bericht goed leest, zie je waar de fout zit, en ik begrijp de frustratie van de klant maar al te goed...... maar fair? Nee.
-
31-10-2012, 12:29 #22
- Berichten
- 576
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Deziweb ellende
Prima webcare weer van Deziweb. Je haalt een oud topic op waar je opnieuw een discussie aan probeert uit te lokken en direct erbij verteld dat je niet elk individueel geval kent. Ik snap je verdediging maar dit is al een tijdje oud en ook door Deziweb aangegeven dat het niet zo gegaan is als het zou moeten. Tevens hadden jullie tijdens het afsluiten nog geen magento pakket dus die discussie is ook niet meer van nu.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic