Het lijkt mij inderdaad beter als je hier niet op reageert als je de enige grote storing (uit onze geschiedenis van 3 jaar) en die uit februari dateert nog steeds gebruikt als argument.
Kevin, als je belt naar de storingslijn dan is het op momenten als dit (zaterdagavond) inderdaad mogelijk dat er niet opgenomen worden. Iedere keer als de storingslijn gebeld wordt dan checken wij direct in onze monitoring of er een storing is (of laten wij andere medewerkers controleren of er een storing is). Omdat er zó vaak onterecht gebeld doen we op zaterdag en zondag dit om niet de hele dag vragen als 'hoe maak ik een e-mail account aan?' te beantwoorden. Als er daadwerkelijk een storing is dan zien wij dit en nemen we de telefoon op en lichten we desbetreffende klant erover in. Je zult geen ander bedrijf vinden waar storingen zo snel als bij ons worden opgelost.
Daarnaast, Versio, een eenmansbedrijf? Wie heeft je dit wijs gemaakt? Alsof het mogelijk is om 15.000 klanten in je eentje te bedienen. Eenmanszaken die in dit topic reageren zijn wanhopig voor klanten en kunnen voor de in totaal 10 klanten inderdaad razendsnel de e-mails beantwoorden, de vraag wat je aan hun moeten stellen is inderdaad 'wat bij een ziekte of vakantie?'.
Vergeet daarnaast de gezegde 'hoge bomen vangen veel wind' niet. Versio is niet de kleinste, dat is bekend.
Wat was uiteindelijk de oplossing voor het probleem?
- Problemen met hosting bij versio
-
15-10-2011, 22:36 #31
- Berichten
- 1.106
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Laatst aangepast door Reshad Bashir : 15-10-2011 om 22:44
-
15-10-2011, 22:46 #32
- Berichten
- 863
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Het lijkt mij inderdaad beter als je hier niet op reageert als je de enige grote storing (uit onze geschiedenis van 3 jaar) en die uit februari dateert nog steeds gebruikt als argument. Ik was destijds op vakantie inderdaad, de 3 medewerkers waren toen echter gewoon actief. Weet dus niet wat mijn vakantie er mee te maken heeft?
Kevin, als je belt naar de storingslijn dan is het op momenten als dit (zaterdagavond) inderdaad mogelijk dat er niet opgenomen worden. Iedere keer als de storingslijn gebeld wordt dan checken wij direct in onze monitoring of er een storing is (of laten wij andere medewerkers controleren of er een storing is). Omdat er zó vaak onterecht gebeld doen we op zaterdag en zondag dit om niet de hele dag vragen als 'hoe maak ik een e-mail account aan?' te beantwoorden. Als er daadwerkelijk een storing is dan zien wij dit en nemen we de telefoon op en lichten we desbetreffende klant erover in. Je zult geen ander bedrijf vinden waar storingen zo snel als bij ons worden opgelost.
Daarnaast, Versio, een eenmansbedrijf? Wie heeft je dit wijs gemaakt? Alsof het mogelijk is om 15.000 klanten in je eentje te bedienen. Eenmanszaken die in dit topic reageren zijn wanhopig voor klanten en kunnen voor de in totaal 10 klanten inderdaad razendsnel de e-mails beantwoorden, de vraag wat je aan hun moeten stellen is inderdaad 'wat bij een ziekte of vakantie?'.
Wat was uiteindelijk de oplossing voor het probleem?
Helaas kan ik wanneer er smiddags of savond of wanneer dan ook niet opgenomen wordt niet ruiken wat er aan de hand is. je argumenten snap ik maar een serieus probleem kan hierdoor in het niet vallen. (niet aanvallend bedoeld)
-
15-10-2011, 22:52 #33
- Berichten
- 1.106
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Nou ik vind het gewoon belangrijk dat de hoster bereikbaar is en dat er geholpen wordt of het nu per mail chat of wat dan ook is. Kijk nu was dit nog niet zon ramp maar stel dat ik een webshop hierop zet wat dan? ik ben afhankelijk van de hoster ( welke dan ook) Momenteel werkt het, echter weet ik niet of het nu bij mij lag of niet en dat vind ik jammer want dan had ik er leer uit kunnen trekken.
Helaas kan ik wanneer er smiddags of savond of wanneer dan ook niet opgenomen wordt niet ruiken wat er aan de hand is. je argumenten snap ik maar een serieus probleem kan hierdoor in het niet vallen. (niet aanvallend bedoeld)
Wat heb je gedaan dat het probleem oploste? Het is een simpele domein koppeling via nameservers neem ik aan, dit kan niet complex zijn?
-
15-10-2011, 22:53 #34
- Berichten
- 1.267
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Toch vreemd dat ik in de periode dat ik klant was bij Versio vaker grote storingen heb opgemerkt dan de zichzelf prijsende eigenaar.
Daarnaast, Versio, een eenmansbedrijf? Wie heeft je dit wijs gemaakt? Alsof het mogelijk is om 15.000 klanten in je eentje te bedienen. Eenmanszaken die in dit topic reageren zijn wanhopig voor klanten en kunnen voor de in totaal 10 klanten inderdaad razendsnel de e-mails beantwoorden, de vraag wat je aan hun moeten stellen is inderdaad 'wat bij een ziekte of vakantie?'.
Vergeet daarnaast de gezegde 'hoge bomen vangen veel wind' niet. Versio is niet de kleinste, dat is bekend.
Wat was uiteindelijk de oplossing voor het probleem?
-
15-10-2011, 23:00 #35
- Berichten
- 863
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Dat snap ik heel goed Kevin, het is echter zo dat je dit nummer niet kunt bellen om te vragen hoe je een domein koppelt aan een hosting pakket. Hopelijk heb je hier begrip voor. Juist daarom controleren wij of er een storing is alvorens wij de storingslijn opnemen, dit doen we via een uitgebreid monitoring systeem die alle server meldingen (hosting, reseller, vps en dedi's met SLA) opsomt. Als er niets is dan nemen wij in het weekend soms inderdaad niet op omdat we bang zijn voor dergelijke vragen als die van jou.
Wat heb je gedaan dat het probleem oploste? Het is een simpele domein koppeling via nameservers neem ik aan, dit kan niet complex zijn?
Dit was ook niet het probleem. Dit stond allemaal goed en is ook bevestigd door medewerkers van jullie dus het was nie een vraag over hoe koppel ik een domein dat had ik al uit jullie video tutorial gehaald en laterna toen het niet lukte nog een collega bedrijf na laten kijken en dit stond dus goed. Ook via zon tracer werdt dit bevestigd.
Daarbij komend zeggen jullie aan de telefoon dat als ik niet bel voor een storing jullie die kosten van dat telefoon gesprek in rekening brengen. Als ik een klant was die niet snapte hoe je een domeinnaam kopeld zou ik ophangen omdat ik dan kosten zou krijgen. Echter als je denkt dat het om een storing gaat kon je blijven hangen en dat heb ik gedaan, en dat werdt niet beandtwoord.Laatst aangepast door kevin F : 15-10-2011 om 23:06
-
15-10-2011, 23:03 #36
- Berichten
- 1.499
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Dat snap ik heel goed Kevin, het is echter zo dat je dit nummer niet kunt bellen om te vragen hoe je een domein koppelt aan een hosting pakket. Hopelijk heb je hier begrip voor. Juist daarom controleren wij of er een storing is alvorens wij de storingslijn opnemen, dit doen we via een uitgebreid monitoring systeem die alle server meldingen (hosting, reseller, vps en dedi's met SLA) opsomt. Als er niets is dan nemen wij in het weekend soms inderdaad niet op omdat we bang zijn voor dergelijke vragen als die van jou.
Wat heb je gedaan dat het probleem oploste? Het is een simpele domein koppeling via nameservers neem ik aan, dit kan niet complex zijn?
Voor de klant heb je dan downtijd, immers, zijn website is niet te bereiken. Hij belt de storingslijn, maar, omdat jullie monitoring niks zegt neem je maar niet op? Rare gang van zaken doen. Als er via de storingslijn dergerlijke vragen gesteld worden dien je daar actie op te ondernemen, en niet zomaar de telefoon niet op nemen.
Met betrekking tot het 'bashen' van eenmanszaken en hun '10 klanten' verlaag je jezelf wel enorm, dit was nog een redelijke discussie. Met dergerlijke uitspraken gaat het nergens heen, jammer. Ondertussen mag je toch wel weten dat ik persoonlijk niets tegen Versio heb, dus ik begrijp de uitspraak (voor zover die van toepassing is / was op mij en mijn bedrijf) niet helemaal.
-
15-10-2011, 23:07 #37
- Berichten
- 863
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Dus als er een peering of transit binnen het netwerk niet goed functioneert, en daardoor bepaalde ISP's geen stabiele (of zelfs geen) connectie op kunnen bouwen met het rijndata netwerk, maar jouw monitoring, die bijvoorbeeld via een andere route(r) loopt komt er wel doorheen.
Voor de klant heb je dan downtijd, immers, zijn website is niet te bereiken. Hij belt de storingslijn, maar, omdat jullie monitoring niks zegt neem je maar niet op? Rare gang van zaken doen. Als er via de storingslijn dergerlijke vragen gesteld worden dien je daar actie op te ondernemen, en niet zomaar de telefoon niet op nemen.
Maar het werkt nu weer er is gezegd wat er gezegd moest worden en voor ik met een simpele hulp vraag een heel aanwijsspel ga veroozaken zoals ik hierboven bespeur zou ik het waarderen als ik hierbij het topic kan laten sluiten. Voor mij is het een leer geweest en ik oet nu gewoon gaan kijken wat ik ga doen met de website's en laterna de shops en zal bovenstaande overwegingen mee nemen.Laatst aangepast door kevin F : 15-10-2011 om 23:15
-
15-10-2011, 23:15 #38
- Berichten
- 1.106
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Dus als er een peering of transit binnen het netwerk niet goed functioneert, en daardoor bepaalde ISP's geen stabiele (of zelfs geen) connectie op kunnen bouwen met het rijndata netwerk, maar jouw monitoring, die bijvoorbeeld via een andere route(r) loopt komt er wel doorheen.
Kevin, het is uiteraard geen probleem hoor als je weg wilt verhuizen. Het is enkel geweldig om te zien dat een vraag over hoe domeinen koppelen zo mooi kan worden omgetoverd tot een advertentie topic. Als je binnen de 14 dagen geld terug garantie zit dan is dat mooi meegenomen. Ik heb je in ieder geval geprobeerd duidelijk te maken hoe het allemaal zit. Als je wilt dat ik alsnog even kijk wat het probleem is zodat jij je gerust kan voelen, dan doe ik dat graag voor je. Kan via PM maar mag ook via dit topic.
-
15-10-2011, 23:19 #39
- Berichten
- 863
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Kevin, het is uiteraard geen probleem hoor als je weg wilt verhuizen. Het is enkel geweldig om te zien dat een vraag over hoe domeinen koppelen zo mooi kan worden omgetoverd tot een advertentie topic. Als je binnen de 14 dagen geld terug garantie zit dan is dat mooi meegenomen. Ik heb je in ieder geval geprobeerd duidelijk te maken hoe het allemaal zit. Als je wilt dat ik alsnog even kijk wat het probleem is zodat jij je gerust kan voelen, dan doe ik dat graag voor je. Kan via PM maar mag ook via dit topic.
Nogmaals het gaat niet om het koppelen van domeinnamen dit had ik juist gedaan, momenteel werkt het weer en zal nu moeten gaan kijken wat ik ga doen. Voor mij is maar een ding belangrijk en dat is online zijn. Ik zou het fijn vinden als we het hierbij laten.
-
15-10-2011, 23:20 #40
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Ik lees het allemaal een klein beetje mee, maar als ik het dus goed begrijp: Neemt Versio niet de telefoon op als hun monitor-systeem aangeeft dat er geen storingen zijn.
Dus stel voor, het monitor-systeem is defect of heeft een storing, dan word er gewoon niet opgenomen als iemand belt en wachten jullie net zolang tot er een topic op SD zijn verschijnt, jullie een brief binnen krijgen of totdat een klant zelf langskomt?
Tegen die tijd kan een degelijke klant al een aanzienlijke schade hebben, bijvoorbeeld: financieel verlies of reputatieschade. Of zeg ik nu wat heel vreemds?
Hele vreemde manier van zaken doen en laat staan service verlenen, maar gelukkig komt niemand hier ooit achter want de onwetende klanten plaatsen maar al te graag een positieve feedback voor een euro.
Reshad, corrigeer me als ik fout zit.
-
15-10-2011, 23:38 #41
- Berichten
- 1.106
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Ik lees het allemaal een klein beetje mee, maar als ik het dus goed begrijp: Neemt Versio niet de telefoon op als hun monitor-systeem aangeeft dat er geen storingen zijn.
Dus stel voor, het monitor-systeem is defect of heeft een storing, dan word er gewoon niet opgenomen als iemand belt en wachten jullie net zolang tot er een topic op SD zijn verschijnt, jullie een brief binnen krijgen of totdat een klant zelf langskomt?
Tegen die tijd kan een degelijke klant al een aanzienlijke schade hebben, bijvoorbeeld: financieel verlies of reputatieschade. Of zeg ik nu wat heel vreemds?
Hele vreemde manier van zaken doen en laat staan service verlenen, maar gelukkig komt niemand hier ooit achter want de onwetende klanten plaatsen maar al te graag een positieve feedback voor een euro.
Reshad, corrigeer me als ik fout zit.
Was het inderdaad maar zo simpel als dat je stelt, het zit echter heel wat complexer in elkaar. Een storing is in niemands interesse en vooral niet in die van ons, zoals ik zei, je zult geen host vinden die zo snel als ons een storing voor je oplost en dat is voor ons prioriteit nummer 1. Daar zorgen we dan dus ook voor. De storingslijn is maar één van de vele tools om een storing op te merken die wij ook veelvuldig gebruiken, niet opnemen komt in 1% van de telefoontjes voor. Ik zal echter op verzoek van TS de discussie laten rusten. Hij heeft inmiddels genoeg informatie verkregen.
-
15-10-2011, 23:58 #42
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Problemen met hosting bij versio
Ik vind jouw kritiek fijn aangezien het van een klant komt, dat houdt ons scherp en dat hoor ik ook graag.
Was het inderdaad maar zo simpel als dat je stelt, het zit echter heel wat complexer in elkaar. Een storing is in niemands interesse en vooral niet in die van ons, zoals ik zei, je zult geen host vinden die zo snel als ons een storing voor je oplost en dat is voor ons prioriteit nummer 1. Daar zorgen we dan dus ook voor. De storingslijn is maar één van de vele tools om een storing op te merken die wij ook veelvuldig gebruiken, niet opnemen komt in 1% van de telefoontjes voor. Ik zal echter op verzoek van TS de discussie laten rusten. Hij heeft inmiddels genoeg informatie verkregen.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat. ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat 1% van de belletjes laten doorrinkelen ook niet acceptabel is. Zoals je zelf al zei een storingdienst is prioriteit nummer 1, en als je 99% toch al opneemt dan kan die 1% er toch ook gemakkelijk bij? Ik hoop dat je er over nadenkt aangezien die 1% ook gewoon afkomstig is van betalende klanten die vertrouwen op Versio.
-
16-10-2011, 00:15 #43gast10252 Guest
Re: Problemen met hosting bij versio
Ik weet niet of ik een uitzondering ben, maar ik heb geen problemen met Versio. In de nu bijna 2 jaar dat ik er mijn websites heb lopen, is er één keer een offlineperiode van 10 minuten geweest. In alle gevallen dat ik heb gebeld voor storingen is er netjes opgenomen en werd de vraag / opmerking serieus behandeld.
In alle gevallen waarin ik contact heb opgenomen met de helpdesk via de mail is er binnen 24 uur vakkundig op gereageerd en zijn mijn problemen opgelost.
Waar de kritiek dan vandaan komt weet ik niet, maar ik ben in ieder geval zeer tevreden.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic