Mijn collega's en ik zijn pas geleden een eigen webdesign bedrijf begonnen. Deze heeft natuurlijk zelf een website nodig, en zodoende ging ik aan de slag. Er is nu wat uitgekomen, en ik zou graag uw mening willen hebben.
Versie 3.3: http://www.xs-web.nl/test3/ (deze beoordelen)
Oude versies zijn offline gehaald!
U hoeft niet te letten op:
-Uitlijning
-Spelling/grammatica
Het is in Photoshop gemaakt, dus dat werkt daar allemaal niet lekker. Als het eenmaal online staat, is dat natuurlijk verholpen.
Alvast bedankt voor uw reactie!
PS: graag opbouwende kritiek en bij kritiek ook tips over hoe het beter zou kunnen.
- [Check] Professionaliteit layout eigen bedrijf
-
21-08-2008, 21:31 #1
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
[Check] Professionaliteit layout eigen bedrijf
Laatst aangepast door R. Droog : 25-08-2008 om 16:30
-
In de schijnwerper
Ontvang tot 20% kickbackfee op je Google Ads klanten, waar wacht je nog op?PromotieColocatie aanbieding! - 1U COLO, 1Gbps UPLINK, 25TB TRAFFIC = €29 p/m !HostingSSD Webhosting al vanaf €0,85 ! 5GB SSD Opslag - Onbeperkt Dataverkeer - SitebuilderHostingSEOblog.nl - Kort en sterk - Uit 2007 - Zoekvolume EMDDomein te koop -
21-08-2008, 21:37 #2
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 19 Jaar
ik denk dat je wat meer moet kijken naar andere layouts op deze website.
kijk vooral naar gebruik van kleuren en plaatsing van bepaalde elementen.
succes
-
21-08-2008, 23:45 #3
- Berichten
- 1.355
- Lid sinds
- 18 Jaar
Niet mooi kunnen uitlijnen met Photoshop? Dat kan toch echt heel goed
met Photoshop. ;)
Ik zou het lay-out wat voller maken. Nou krijg je een lap tekst te zien,
en dat is niet bepaald aantrekkelijk voor een bezoeker (zeker niet als
de bezoeker dyslexie heeft).
Zoals Guido al zegt, probeer wat meer naar andere bedrijven te kijken om te zien wat die allemaal om hun frontpage hebben staan.
Bijvoorbeeld:
- contactinformatie / bedrijfsinfo
- diensten in de spotlights
- klanten ervaring en/of preview van portfolio
Gr. Gijsbert
-
22-08-2008, 05:47 #4
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 19 Jaar
inderdaad, dat bedoelde ik te zeggen. Maar dan had ik het iets korter neer gezet.
-
22-08-2008, 11:54 #5
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik heb die tips uitgevoerd, en zo is er een nieuw resultaat uitgekomen:
http://www.xs-web.nl/test10/
Wat ik heb veranderd:
-Offertebox
-Onderaan één box voor laatste 3 projecten, met hun logo (evt. soms preview)
-In de footer meer tekst gezet
Met de mogelijkheden...
...dat de tekst onder de box van offerte weer de complete breedte inneemt
...dat er onderaan 3 in plaats van 1 box komt te staan, en dat de tekst "laatste 3 projecten" vervalt
...dat er een andere achtergrondkleur komt (lichtblauw)
Zou ik nogmaals om jullie meningen mogen vragen? En natuurlijk ook van anderen.
Alvast bedankt.Laatst aangepast door R. Droog : 22-08-2008 om 13:13
-
22-08-2008, 14:09 #6
- Berichten
- 46
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik wil toch eerlijk zijn... Als het met webdesign te maken heeft. Vind ik het absoluut geen uitstraling hebben. Je hebt helemaal niks speciaals waar ik ook maar enig in zie dat je webbureau bent met een eigen identiteit en imago. Ik zou opnieuw beginnen. Zowel een nieuwe layout als een nieuw logo. En begin niet zomaar opnieuw. Maar schrijf eerst eens alles op en schets alles eens uit. Zodat je na je design echt kan zeggen dit zijn wij.
Doe ook inspiratie op bij andere site's en kijk hoe hun aanpak is.
Aantal bronnen:
http://www.csselite.com/
http://www.cssmix.nl
http://www.faveup.com
Kleurcombinatie's
http://www.colourlovers.com/
Logo's
http://www.logotwo.com/
Hier nog een mooi stukje info:
http://www.vindmediadesign.nl/Logo.htmLaatst aangepast door Lexperts : 22-08-2008 om 14:15
-
22-08-2008, 14:15 #7
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
Persoonlijk vind ik het lettertype van de menu knoppen vrij groot. Vind het daardoor erg "lomp" er uit zien. Misschien zou een kleiner lettertype helpen, maar dat is mijn mening. Zou graag het verschil zien. :)
-
22-08-2008, 16:17 #8
- Berichten
- 79
- Lid sinds
- 17 Jaar
Mocht je ergens inspiratie vandaan halen bijvoorbeeld www.cssmix.nl
Doe dat dan niet op deze manier.
http://www.cssmix.nl/website/tabrikbegoo.com.html
-
22-08-2008, 16:20 #9
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik ben het volledig eens met Lexperts.
Het is erg slim om eerst eens te kijken naar andere site's. En zoals Lexperts ook zegt op template sites kun je dit vooral goed doen!
Kleurcombinaties van colourlovers ben ik zelf niet zo'n fan van maar je kan er wel goede inspiratie uit halen. Maar ze echt gebruiken doe ik zelden to nooit.
Het is ook slim om gewoon veel met photoshop te werken zonder meteen te proberen een layout in elkaar te zetten.
kijk ook eens naar deze tutorial:
https://www.sitedeals.nl/layouts/93-h...le-layout.html
-
22-08-2008, 16:55 #10
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
Origineel gepost door Lexperts
Ik wil toch eerlijk zijn... Als het met webdesign te maken heeft. Vind ik het absoluut geen uitstraling hebben. Je hebt helemaal niks speciaals waar ik ook maar enig in zie dat je webbureau bent met een eigen identiteit en imago. Ik zou opnieuw beginnen. Zowel een nieuwe layout als een nieuw logo. En begin niet zomaar opnieuw. Maar schrijf eerst eens alles op en schets alles eens uit. Zodat je na je design echt kan zeggen dit zijn wij.
Doe ook inspiratie op bij andere site's en kijk hoe hun aanpak is.
Aantal bronnen:
http://www.csselite.com/
http://www.cssmix.nl
http://www.faveup.com
Kleurcombinatie's
http://www.colourlovers.com/
Logo's
http://www.logotwo.com/
Hier nog een mooi stukje info:
http://www.vindmediadesign.nl/Logo.htm
Daarom zou ik graag commentaar willen op deze layout, zonder te verwijzen naar opnieuw beginnen. Ik apprecieer je eerlijkheid, maar het is nu dus geen optie...
Over het logo kan je veel zeggen: het is niet echt speciaal, maar het is wel compleet zelf gemaakt. Ik heb daar nergens inspiratie voor uit opgedaan, en het spelen met de border leverde toch een mooi resultaat, al zeg ik het zelf.
Origineel gepost door DayBay
Persoonlijk vind ik het lettertype van de menu knoppen vrij groot. Vind het daardoor erg "lomp" er uit zien. Misschien zou een kleiner lettertype helpen, maar dat is mijn mening. Zou graag het verschil zien. :)
Origineel gepost door Fabian Krieger
Mocht je ergens inspiratie vandaan halen bijvoorbeeld www.cssmix.nl
Doe dat dan niet op deze manier.
http://www.cssmix.nl/website/tabrikbegoo.com.html
Origineel gepost door Guido Schetters
Ik ben het volledig eens met Lexperts.
Het is erg slim om eerst eens te kijken naar andere site's. En zoals Lexperts ook zegt op template sites kun je dit vooral goed doen!
Kleurcombinaties van colourlovers ben ik zelf niet zo'n fan van maar je kan er wel goede inspiratie uit halen. Maar ze echt gebruiken doe ik zelden to nooit.
Het is ook slim om gewoon veel met photoshop te werken zonder meteen te proberen een layout in elkaar te zetten.
kijk ook eens naar deze tutorial:
https://www.sitedeals.nl/layouts/93-h...le-layout.html
Die tutorial heb ik doorgelopen, en deze site voldoet toch wel redelijk aan wat daar staat. De kleuren passen bij elkaar, het blauw en blauwgroen heeft alleen een andere H waarde. Misschien het blauwgrijs niet, maar dat is niet opvallend (bovenaan header en menuknoppen). Grijs past bijna bij elke kleur, en hier vind ik het zeker bij passen. Het lichte blauw dat nieuw is in de nieuwste versie (onderaan deze post te vinden), is een probeersel. Als het er leuk uit ziet, dan kan ik altijd nog die kleur aanpassen.
Voor de rest klopt eigenlijk bijna alles uit de tutorial wel.
Ik heb, zoals al 2x gezegd, weer wat anders geprobeerd. Deze aanpassingen zijn gedaan:
-Andere achtergrondkleur
-Lettertype op menuknoppen kleiner
-Boxen wat verplaatst
-Tekst loopt door onder de offertebox
http://www.xs-web.nl/test11/
Zouden jullie vanaf nu enkel commentaar kunnen hebben op deze layout? Bij voorbaat dank.
En natuurlijk bedankt voor jullie reacties! Ik vind het er al steeds beter uit zien.
-
22-08-2008, 17:27 #11
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 19 Jaar
Het is in mijn ogen spijtig dat je toch bent verder gegaan met je eerste layout. Jouw eigen site moet het besten zijn wat je kunt, het is het gezicht van je bedrijf. Hier moet je dus alles aandoen wat je kunt. Dus het is zonde dat je hier niet vanaf wil stappen. In de design wereld zijn er uit spraken als "Kill your baby" en ik heb het idee dat je dit ook moet doen. Wat heb je aan een site die snel online staat maar waar jij en je collega's het niet mee eens zijn?..
De tekst in de content is al beter te lezen maar onder in, bij laatste 3 projecten, is de tekst veel te klein om makkelijk te lezen.
Ik ben nog steeds geen fan van je kleuren, ik vind het lichte blauw op de achtergrond eigenlijk de beste kleur die je hebt gebruikt. Op het zwart van de tekst na dan.
Kortom ik raad je toch aan om er nog eens een nachtje over te slapen en vervolgens met een leeg document te beginnen..
Ook vind ik het jammer dat je voor een layout hebt gekozen die voor 800*600 geschikt is, aangezien maar 8% van de mensen die resolutie gebruiken. (bron: w3school) iets van 45% 1024*768 en de rest hierboven. De mensen die nog werken met 800*600 zijn waarschijnlijk ook niet jou doelgroep, lees mensen die niet veel met een computer werken en dus ook geen website nodig hebben.
Succes
-
22-08-2008, 17:36 #12
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dit is niet de eerste layout, de andere heb ik hier nooit laten zien. (Voor als je hem alsnog wilt zien: http://www.xs-web.nl/, het enige dat hetzelfde is, is het logo)
Ik heb dus al een "kill your baby" gedaan, en daarnaast is één van mn collega's het niet helemaal eens, hij vindt dat het niet genoeg uitstraling heeft. Maar dat is alweer van gister, en sinds toen is de layout al een stuk beter. Helaas heb ik geen contact meer met hem gehad, dus misschien is hij het er nu wel mee eens. Mijn andere collega was het er al mee eens, en heeft de aanpassingen ook gezien, en is het er nog meer mee eens.
Ik heb eigenlijk nooit gelet op het lettertype bij "laatste 3 projecten", dat valt me nu pas op. Kennenlijk heb ik dat te klein gemaakt, maar dat hoort dezelfde grootte te hebben als de "gewone" content.
De layout is niet gemaakt voor 800x600, maar als ik hem breder maak, is de header heel erg leeg, en ik heb daar geen ideeën voor. Vandaar dus de kleine breedte.
Bedankt!
-
22-08-2008, 18:18 #13
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 19 Jaar
Oke, dat vind ik een nog minder goede reden dan wanneer je de layout voor 800*600 had gemaakt.
Je zou om te beginnen het logo en de tekst anders kunnen plaatsen, niet tegen de randen aan. Ik zou zo-ie-zo de tekst rechts in de header niet op die manier neer zetten. Niet op die manier uitlijnen!
Als je de site breder maakt heb je ookmeer ruimte voor je projecten.
ook de tekst in de footer is erg klein in mijn ogen.
n.b. het lijkt er op dat ik je alleen maar loop af te zeiken en alle slechte dingen naar voren haal, dat is zeker niet mijn intentie.
-
22-08-2008, 18:45 #14
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
Kritiek mag, zolang het gegrond is, en dat is het hier zeker, dus ik heb er niks op tegen. Nu moet ik wat regelen, maar rond 11 uur zal ik weer een nieuwe versie online hebben staan. Dan is de layout breder (ik denk 900 pixels, moet nog even kijken), en de header wat anders. En inderdaad, de ruimte bij projecten moet meer, dus dat komt mooi uit. De tekst in de footer zal ik ook groter maken.
Reacties mogen natuurlijk altijd nog!
-
22-08-2008, 18:49 #15
- Berichten
- 17
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik ben die collega/medevennoot van R. Droog.
Ik was het inderdaad tot nu toe nooit eens geweest met de layouts die Droog heeft gemaakt. Ik vond het inderdaad geen uitstraling hebben en de allereerste layout (http://www.xs-web.nl) vond ik gewoon ronduit lelijk. Hij heeft wel een 2e layout gemaakt, maar hij heeft nog steeds voort geborduurd op het oude logo en het oude kleurgebruik. Dat kleurgebruik ben ik zelf ook niet echt fan van, maar dat is misschien smaak. Ik heb liever wat fellere kleuren, of anders diepe kleuren. Maar deze kleuren vind ik een beetje flauw of grauw, ik weet niet.
Ik heb Droog overgehaald om zijn layout op professionele fora te laten raten.
Ik ben blij dat hij de layout hier heeft laten zien, want hier zijn eindelijk de mensen die zeggen wat ik denk (zoals Lexperts).
Maar R. Droog heeft al 20 uur in de layout gestopt en hij heeft nog veel moeite met opnieuw beginnen omdat dat betekent dat 20 uur werk voor niks is geweest. Ik heb al voorgesteld dat ik de volgende layout maak, maar dat wil die niet, want dat betekent nog steeds dat zijn werk voor niks is geweest.
Zijn argument dat de site snel online moet staan is gewoon een smoes. Hij WIL de site zo snel mogelijk online hebben, maar het MOET niet. Ik vind juist dat we moeten wachten met de site online zetten totdat we er alle 3 100% trots op kunnen zijn.
Ik heb R. Droog al verwezen naar wat galleries van mooie websites (overigens de galleries die ik hier gekregen had), maar dat heeft hem nog niet overgehaald om overnieuw te beginnen.
Zo, dat moest er even uit.Laatst aangepast door E.C. van Brussel : 22-08-2008 om 19:03
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic