Zoektermen worden ook geselecteerd aan de hand van haalbaarheid en conversieratio..
Is een main keyword niet realistisch dan kijk je naar long tail varianten, de conversie kan je bevoorbeeld bepalen door een korte Adwords campagne..
http://www.conba.be/showunieuws.asp?...ge=nl&IDnr=141
Zelf hou ik het simpeler omdat de budgetten van mijn klanten dat ook ( helaas ) zijn..
- Zoekmachine Optimalisatie Aanbieden
-
11-03-2010, 14:52 #16
- Berichten
- 1.013
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
11-03-2010, 17:48 #17
- Berichten
- 940
- Lid sinds
- 16 Jaar
Sowieso zijn landing pages al een simpelere versie van SEO. Het hangt er ook af van wat de klant wil. Voor de meeste klussen kunnen landing pages erg effectief zijn.
Ook is met landingpages een zoekterm als freelance ict niet haalbaar. Dan zul je de complete website er op moeten aansluiten en dan ben je inderdaad meer geld kwijt met slechts één zoekterm.
Garanderen kan niemand. Ik garandeer qua klanten ook geen nummer 1 positie. Sowieso kan de nummer 1 positie van vandaag de nummer 3 positie van morgen zijn aangezien het dynamische resultaten zijn. De landing pages zijn ook bij lange na niet de enige manier om te scoren in Google, laat staan dat het de enige factor is.
Budget speelt zoals Edwin P. terecht suggereert een erg grote rol. Veel klanten van mij vinden dit al een erg hoog bedrag voor wat men krijgt. Men denkt dat het even een simpel kunstje is en klaar. Dat is het echter niet.
Wij proberen het zoekgedrag te achterhalen en op basis daarvan adviseren wij onze klant over de verschillende zoektermen en de haalbaarheid van zo'n zoekterm. Het gaat er om bij zoektermen het weigeringspercentage zo laag mogelijk te houden. Veel klanten hebben er dan ook niets aan om op de beste zoekresultaten gevonden te worden. Dat is dan ook verspilde moeite in mijn ogen. Het gaat er om dat je een goede schakel tussen de website van de klant en potentiële bezoekers vindt. Klinkt leuk hoor ik mensen denken maar daar gaat het wel om.
Veel zoekers beginnen bijvoorbeeld bij "kapper". Krijgen vervolgens resultaten uit geheel Nederland en gaan zich daarna meer richten op "kapper groningen" of "kapper selwederwijk" om uit te komen waar men wil zijn. Die klik moet je proberen te vinden. Het is dan ook zeker niet simpel kijken waar er op gezocht wordt en op basis daarvan optimaliseren. Zie het bij jezelf. Als je in Groningen gevestigd bent dan zul je sporadisch een keer een klant uit Amsterdam krijgen maar veel niet. Mensen zoeken in de buurt en op basis daarvan is SEO interessant voor het MKB in Nederland. Wanneer je veel hits krijgt maar geen kopers hebt is het SEO proces naar mijn mening mislukt. Ik heb liever maar enkele zoekers maar een goede klik met de zoekers en dat ik daardoor potentiële klanten bereik voor mijn klanten.
Nogmaals, voor elke budget spelen er gedachten als dat kun je nooit realiseren en ook hierbij geldt dat. Het programma dat ik voorstelde is ook niet het enige programma dat ik aanbiedt maar wel het meest afgenomen programma. Prijs speelt hier zeker een factor en dat is logisch.
-
11-03-2010, 18:02 #18gast Guest
Erg interessant om te lezen allemaal.
Wat joost zegt is denk ik erg belangrijk, de meeste mensen willen zich richten op de top keywords zoals ICT terwijl dit zonde van je tijd is. Je kan je daarom beter richter op woorden zoals "ICT amsterdam", dan krijg je ook gelijk te maken met de lokale zoekresultaten van Google. Je krijgt dan de juiste bezoekers die in jou website geďnteresseerd zijn.
Ik vindt het nog wel moeilijk hoe ik het moet oplossen dat als klanten een website hebben laten maken bij een bedrijf en dat ik dan de website moet optimaliseren. Dit kan ik dus doen door een rapport over de website te maken en deze aan de klant te geven, en de klant geef deze dan weer door aan zijn webmaster. Deze webmaster ziet waarschijnlijk het nut hier niet van en de helft van de aanpassingen die moeten gebeuren zijn te lastig en zo wordt de website niet goed geoptimaliseerd.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen. Passen jullie de aanpassingen qua SEO zelf aan in de code van de klant, of doen jullie dit anders?
-
11-03-2010, 18:25 #19
- Berichten
- 1.013
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen. Passen jullie de aanpassingen qua SEO zelf aan in de code van de klant, of doen jullie dit anders?
Bij no-cure-no-pay opdrachten stel ik voorwaarden..als mijn seo advies niet wordt uitgevoerd..doe ik geen moeite meer en het ev. voorschot is niet recupereerbaar..
-
11-03-2010, 18:36 #20
- Berichten
- 144
- Lid sinds
- 16 Jaar
@Joost, dat is het diepgaandere antwoord waarop ik doelde ;-) Ik herken het helemaal - ook wat Edwin P. zegt - dat het budget altijd de beperkende factor is en je daarom overgaat op iets 'simpelers' als landingspagina's toevoegen (want idealiter zou je het liefst de hele website omgooien, de structuur compleet aanpassen en alle teksten herschrijven en maandelijks een budget voor linkbuilding opnemen in de offerte...). En dan is het werkelijk een kunst om goede resultaten te halen met voor de klant optimale trefwoorden. En wat in díe situatie optimaal is, hangt ook zeer zeker af van het budget.
Elke ondernemer snapt dat je met een kleine advertentie in de plaatselijke zondagskrant veel minder geld kwijt bent - maar ook veel minder respons zult hebben - dan met een paginagrote advertentie in De Telegraaf. Aan de andere kant heeft een lokale ondernemer uit Friesland er vaak niet zoveel aan als zijn advertentie (ook) wordt getoond in De Telegraaf in Limburg. Deze 'logica' lijkt (potentiële) klanten vaak enigzins te ontgaan als het gaat om internetmarketing - in dit geval SEO. En daarom is 'transparantie' zo belangrijk en eigenlijk is dat niet het juiste woord - ik merk namelijk dat ik de klant eigenlijk continu aan het 'onderwijzen' ben: waarom kiezen we voor dit trefwoord, hoe moeten teksten rondom dat trefwoord geschreven worden, hoe kun je de linkbuilding het beste aanpakken etc. etc. Want met een laag budget zul je toch een groot deel (bijv. van de linkbuilding) aan de klant zélf moeten overlaten.
En eigenlijk moet ik zeggen dat als je de hierboven beschreven aanpak hanteert Joost, dat ik het nog knap vind dat je dat redt voor € 50,- per trefwoord. Dan denk ik dat je wel zeer effectief moet werken om er een enigzins fatsoenlijk uurloon aan over te houden. Daarom was ik ook zo nieuwsgierig naar de aanpak - zelf merk ik vaak dat ik graag zoveel méér zou willen doen voor een klant, maar dat ik het met het gestelde budget eigenlijk gewoon niet kán.
-
11-03-2010, 19:14 #21
- Berichten
- 940
- Lid sinds
- 16 Jaar
@ Melvin, wanneer je dit moeilijk vindt: Besteed het uit :)
Nee effe serieus: ik zou het allemaal zelf doen. Sowieso lijkt het mij duidelijk dat je in dit geval (de huidige designer kan/wil het niet) je heel gemakkelijk kunt onderbouwen dat de gehele website op de schop moet. Of bekijk ik dat verkeerd?
@ A. Jonker: en zelfs voor deze prijs moet ik de meeste klanten echt nog overhalen en er meerdere malen overtuigen. Efficiënt werken, tja. Dat weet ik zo niet. Ik weet ook niet wat jij vraagt voor een website dus wordt dat al lastig maar op zich is het voor deze prijs goed te doen. Mocht je dat zelf niet willen/kunnen dan kun je het ook uitbesteden. Nogmaals, het geheel valt te resellen. Totaal geen problemen mee.
-
01-04-2010, 00:05 #22
Top Motion/Dushiwebsites
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 17 Jaar
Je beste optie zou zijn om te werken met landingspagina's.
Of er nu asp, php of wat anders gebruikt word, het is uiteindelijk allemaal gewoon html code als je in de bron kijkt van een website. Nou deze bron maak je een kopie van en sla je op als een pure html pagina.
Deze pagina voeg je een base url aan toe in de header, bv: <base href="http://www.dushiwebsites.nl/" /> Nou nu heb je een pagina die je overal kan neerzetten en altijd werkt als die van de klant zelf.
Nu kies je 1 trefwoord en gaat deze pagina optimaliseren voor dit trefwoord.
Dan koppel je die pagina aan hun website met een paar deeplinkjes en klaar is kees :)
Hoe het nou precies werkt en wat verder de technieken zijn, tja.. sorry.. daar verdien ik mijn brood nou net mee haha. Maar dat is de beste oplossing in zulke gevallen.
Zoek maar eens in google naar: "nummer 1 google", dan zie je mijn dochterbedrijf Top Motion op 1 staan. Dat is dus een landingspagina verwerkt in een website.
Meer info vind je op onze site www.dushiwebsites.nl :)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic