Even ter vergelijking betaal jij een loodgieter die half werk aflevert?
Uit de start post blijkt overigens ook dat er tijdsdruk achter zit aangezien het waarschijnlijk vandaag af moet zijn.
No cure, no pay?
- Banner maker
-
27-12-2009, 17:04 #16
- Berichten
- 142
- Lid sinds
- 15 Jaar
-
27-12-2009, 17:06 #17
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
27-12-2009, 17:13 #18
- Berichten
- 456
- Lid sinds
- 17 Jaar
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt maar dat heb ik in dit topic al vermeld. Zelf ben ik van mening dat je er altijd samen uitkomt.
Maar als je hem niet mooit vind worden er gelijk betalingsgegevens opgestuurd en zeggen dat je hem moet betalen. Wat zou jij dan zeggen??? Nee voor deze ga ik niet betalen!
Dat dit dan gelijk openbaar gepost moet worden door meneer Ashraf en zelf geen reactie meer geef heb ik hem hangen.
Mijn reactie was op Levi Nijveldt.
En om op jouw vraag te reageren:
"Maar als je hem niet mooit vind worden er gelijk betalingsgegevens opgestuurd en zeggen dat je hem moet betalen. Wat zou jij dan zeggen??? Nee voor deze ga ik niet betalen!"
-----------------------------
Dat komt bij onze banner design studio dus feitelijk niet voor want wij maken de betalingsafspraken voordat wij de aan de opdracht beginnen en bespreken deze vantevoren duidelijk met onze klanten !
Dus in de praktijk versturen we inderdaad zeer regelmaltig facturen voordat onze klant nog maar 1 banner preview heeft gezien. Zeker als ze maar 1 banner afnemen per opdracht.
Ze hebben onze portfolio gezien, wij weten wat hun wensen en eisen zijn, wij hebben van hen de opdrcaht voor het banner ontwerp gekregen en zij weten dat ze vantevoren moeten betalen.
En dat werkt prima, als je maar met je klanten communiceert!
Aanvullend bericht:
Dan ga je er dus vanuit dat Asthraf geen wijzigingen meer aan wilde brengen ? Dat heb ik nergens gelezen hoor.(Hoewel het best zo kan zijn maar dat weet alleen Roy)
Ad: No cure no pay principe toepassen op grafisch ontwerp is trouwens hoogst ongebruikelijk en totaal niet van toepassingLaatst aangepast door Thomba : 27-12-2009 om 17:20 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
27-12-2009, 17:19 #19
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 16 Jaar
Mijn reactie was op Levi Nijveldt.
En om op jouw vraag te reageren:
"Maar als je hem niet mooit vind worden er gelijk betalingsgegevens opgestuurd en zeggen dat je hem moet betalen. Wat zou jij dan zeggen??? Nee voor deze ga ik niet betalen!"
-----------------------------
Dat komt bij ons dus feitelijk niet voor want wij maken de betalingsafspraken voordat wij de aan de opdracht beginnen en bespreken deze vantevoren duidelijk met onze klanten !
Dus in de praktijk versturen we inderdaad zeer regelmaltig facturen voordat onze klant nog maar 1 banner preview heeft gezien. Zeker als ze maar 1 banner afnemen per opdracht.
Ze hebben onze portfolio gezien, wij weten wat hun wensen en eisen zijn, wij hebben van hen de opdrcaht voor het banner ontwerp gekregen en zij weten dat ze vantevoren moeten betalen.
En dat werkt prima, als je maar met je klanten communiceert!
Wij hebben gewoon afgesproken hij maakt een banner en ik betaal hem zodra die goed en klaar is.
Nou dat is die duidelijk niet. Het lijkt net of die me pm's met 'wensen' geen eens heeft gelezen.
En waarom dit nou allemaal in 1 x openbaar moet??? Zelf start die dit maar reageert geen 1 x -,-
-
27-12-2009, 17:19 #20
- Berichten
- 142
- Lid sinds
- 15 Jaar
Thomba, vergeet niet dat de heer Stuurman de klant is.
Ashraf is de designer, die niet betaald krijgt. Uw banner studio is gelijk aan Ashraf als designer. Uw commentaar lijkt me gepaster tegen Ashraf.
-
27-12-2009, 17:22 #21
- Berichten
- 456
- Lid sinds
- 17 Jaar
Welk "commentaar" ? Ik leg alleen uit hoe wij werken. Als ik commentaar ga leveren zaag ik hem helemaal door. Maar daar is inderdaad geen enkele reden toe.
-
27-12-2009, 17:26 #22
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
27-12-2009, 17:30 #23
- Berichten
- 456
- Lid sinds
- 17 Jaar
Daarmee bedoel ik dat ik zeer pittig kan zijn in mijn commentaar, maar dat dat in dit geval totaal niet van toepassing is omdat jou niet veel te verwijten valt.
Het is meer een miscommunicatie tussen jou en ashraf waar jullie allebei "schuldig"aan lijken te zijn. En aangezien jij geen contact meer met hem krijgt valt jou niets te verwijten. Dus is commentaar onterecht en niet nodig.
-
27-12-2009, 17:32 #24
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 16 Jaar
Nee, maarjah waarom die dit zo openbaar wilt maken en zelf niet reageert mag joost weten.
wat neef ook al zei zo discussie om die paar euro xd
-
27-12-2009, 17:35 #25
- Berichten
- 456
- Lid sinds
- 17 Jaar
Mee eens, het is wel een beetje een zwaktebod van ashraf om hier een discussie te openen en alleen maar "mee te lezen"'. Ach weet je wat het is, misschien leert ie er wat van en zal ie nu bij jou zijn verlies pakken en een volgende keer betere afspraken maken met zijn klanten....
Heeft die hele discussie toch nog een beetje nut gehad !
-
27-12-2009, 17:37 #26
- Berichten
- 242
- Lid sinds
- 16 Jaar
Jah daar ben ik mee eens,
Het topic heeft nog 'iets' ik ben over me 100ste post heen -_-
-
30-12-2009, 19:49 #27
- Berichten
- 55
- Lid sinds
- 17 Jaar
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt maar dat heb ik in dit topic al vermeld. Zelf ben ik van mening dat je er altijd samen uitkomt.
Maar als je hem niet mooit vind worden er gelijk betalingsgegevens opgestuurd en zeggen dat je hem moet betalen. Wat zou jij dan zeggen??? Nee voor deze ga ik niet betalen!
Dat dit dan gelijk openbaar gepost moet worden door meneer Ashraf en zelf geen reactie meer geef heb ik hem hangen.
als ik je stukje zo lees geef hem ook geen kans hem aan te passen want je zegt deze ga ik niet betalen
lijkt mij nog al resoluut,
iets in de zin van deze is niet naar mijn wensen graag zou ik hem aangepast hebben naar de juiste stijl voor ik hem aan u betaal
lijkt me meer gepast in zo een situatie
maar ja wie ben ik
-
30-12-2009, 20:06 #28
- Berichten
- 529
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik ben het helemaal eens met Roy. Wanneer ik iemand een opdracht geef en deze niet levert naar mijn wensen betaal ik ook niet. Natuurlijk niet, dit vind ik zelf redelijk logisch. En dan nog iets, wanneer ik een product lever en het is afgerond, stuur ik niet gelijk een bericht met mijn betalingsgegevens. Eerst hoor je dan te vragen of alles naar wens is en of er nog vragen zijn.
-
30-12-2009, 23:10 #29
- Berichten
- 456
- Lid sinds
- 17 Jaar
Nu wil ik niet direct iedereen over één kam scheren maar dit is nou typisch een antwoord van een "student" en een "niet ondernemer".
Hoe kom je er in godsnaam bij dat je niet direct een factuur stuurt na levering ? Echt dat doet ruw geschat zo'n 90% van alle ondernemers. Die zal toch ook zijn bedrijfs- en personeelskosten moeten betalen.
-
30-12-2009, 23:51 #30
- Berichten
- 529
- Lid sinds
- 16 Jaar
Natuurlijk stuur je een factuur na levering. Maar dan vraag je toch sowieso of alles naar wens is? Dit is niet het geval in elke product-categorie maar zeker wel bij grafisch ontwerp. De ontwerper moet zijn product afstemmen op de eisen van de opdrachtgever en niet op zijn eigen visie. De ontwerper kan natuurlijk wél in zijn eigen stijl gaan ontwerpen maar als de opdrachtgever nog niet eens de kans krijgt om feedback te geven op het ontwerp dan ben ik het er helemaal mee eens, en zou ik ook niet betalen. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat wanneer ik iemand een opdracht geef en hij/zij deze afrond en het niet aan mijn eisen voldoet, ik niet direct zal betalen. Ik verwacht dan dat deze persoon niet voordat of in ieder geval tegelijk met het sturen van zijn of haar betalingsgegevens, vraagt of alles naar wens is.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic