Copywriters rekenen op Sitedeals veelal een woordprijs. Eigenlijk is dat vreemd. De gemiddelde internetter heeft namelijk de concentratieboog van een goudvis. De verwende internetter scant teksten in een oogopslag.
Kort en krachtig scoort
Onderzoek van de Amerikaanse wetenschapper Ted Selker heeft uitgewezen dat internetters na negen seconden al toe zijn aan iets nieuws. Korte, heldere teksten die een duidelijk verhaal in zo min mogelijk woorden vertellen zullen dan ook beter scoren dan lange, warrige teksten met overbodige woorden en informatie. Korte, krachtige en heldere teksten kosten meer tijd om te schrijven. Je zult dan niet alleen moeten schrijven, maar ook tekst moeten schrappen om vervolgens weer op te bouwen. Schrijven, schrappen, schrijven. Alle woorden zonder toegevoegde waarde worden in de prullenbak geworpen. Dat kost tijd. Maar de copywriter óók geld. Ieder woord dat in de prullenbak belandt, voelt de copywriter in de portemonnee. Vreemd, toch? Door de beste kwaliteit te leveren, wordt de copywriter een dief van zijn eigen portemonnee.
Kwaliteit voor een schijntje
Daarom start ik dit schrijfexperiment. Huur mij een hele dag in en laten we ons niet bekommeren om hoeveel woorden er exact op papier zijn gezet. Zolang de kwaliteit maar goed is en de teksten doen wat ze moeten doen: scoren. Kwaliteit boven kwantiteit. Voor een hele dag schrijven reken ik het lage bedrag van 120 euro. Natuurlijk zal ik in acht uur bergen werk verzetten en zullen zowel de kwaliteit als de kwantiteit dik in orde zijn.
Teksten die verkopen
Dit schrijfexperiment doe ik omdat ik kwaliteitstekst belangrijk vind. Een tekst kan het verschil maken tussen wel of geen bezoekers en wel of geen klanten. Een tekst die de boodschap zo helder mogelijk overbrengt, zal scoren. Een lap tekst zonder enige leesbaarheid zal zonder pardon worden weggeklikt door de verwende bezoeker. Om nog maar te zwijgen over Google dat steeds meer waarde hecht aan relevante content. Daarbij is schrijven mijn absolute passie en doe ik niets liever.
Schrijfexperiment
Een simpele rekensom leert dat als ik 120 euro per dag vraag, ik 600 euro per week verdien en dus 2400 euro per maand. Om die reden is dit ook echt een experiment. Mochten er te weinig aanvragen binnenkomen, dan zal dit experiment geen lang leven beschoren zijn en zal ik weer overstappen op een woord- of uurprijs. Schrijven van kwaliteitstekst is dan wel mijn absolute passie, maar ik moet ook aan mijn broodwinning denken! Als je mij een aantal vaste dagen per maand huurt, geef ik zelfs een leuke korting!
Van alle markten thuis
Ik schrijf o.a. SEO-teksten, commerciële teksten, wervende productteksten, bedrijfsteksten en webteksten. Voor een greep uit mijn portfolio kan je terecht op mijn website: www.textfeud.nl. Als je benieuwd bent wat ik voor jou kan betekenen, schrijf mij dan aan. Kleine opdrachten kunnen natuurlijk gewoon tegen een woordprijs (vanaf vier cent per woord) of uurprijs (20 euro per uur). Vraag gerust een proefartikel aan om de kwaliteit met eigen ogen te aanschouwen!
Hartelijke groet,
Mick Harms
www.textfeud.nl
- Uniek schrijfexperiment!
-
6171 × bekeken sinds 05-10-2013, 10:29 #1
Boek een copywriter een hele dag voor 120 euro! Vaste klanten korting!
Laatst aangepast door Mickey Harms : 28-06-2014 om 00:22
-
In de schijnwerper
Outreachxxl.com || Outreach/linkbuilding zelf doen? Internationaal. Laagste prijzenFreelance / WerkHandmatig linkbuilden aangeboden (vanaf 7,50 per link)Freelance / WerkBacklinks & Linkbuilding Pakketten van R&B WebpromotionsFreelance / WerkLinkbuilding(internationaal)uitbesteden(ook whitelabel)?Wij regelen alle plaatsingen.Freelance / Werk
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic