Daar sluiten ze iedere verantwoordelijkheid uit voor materiaal dat door derden is geplaatst.... Je bent tegenwoordig als eigenaar wel degelijk aansprakelijk voor wat er op je site wordt geplaatst, ook door derden. Maar goed, het kan zijn dat ze hier wel betalen voor het gebruik van content.
Wel leuk om te zien dat ze onderaan toch even hun Legal Advisor vermelden.. ;-)
Je kunt een url als die van jou gebruiken, maar pas idd op met content. Het maakt daarbij niet uit of er misschien ook andere sites zijn die wel/niet illegaal bezig zijn...
- F1-races waarde?
-
24-03-2019, 14:25 #16
- Berichten
- 1.321
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
-
24-03-2019, 16:31 #17
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
Ja, daar heb je een punt. Verstandig om afstand te doen van alle aansprakelijkheid, dat zeker. Ik vind het alleen jammer dat sommige leden hier direct iets roepen, zonder enige onderbouwing. Een kreet als "dat wordt een ritje naar de rechtbank", dat slaat natuurlijk nergens op. Als het desbetreffende lid reageert op waardebepalingen, dan is dat nooit positief en altijd in dezefde trend (is mij opgevallen). En ondertussen verkoopt ze zelf de domeinnaam W*e*m*b*l*e*y*(.nl) op Sitedeals. Over ritjes naar de rechtbank gesproken...
Maar goed, dat heeft wel een leuke/leerzame discussie opgeleverd ;-)
Wat dat laatste betreft: Mee eensch!
Ik wacht de reactie van die geďnteresseerde partij even af. Mijn vraagprijs zal mid xxx zijn. Bedankt voor de reacties!Laatst aangepast door Joel Gm : 24-03-2019 om 16:44
-
24-03-2019, 17:15 #18
- Berichten
- 77
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
De FIA zegt op https://www.formula1.com/en/toolbar/guidelines.html het volgende over 'Permitted Word Marks' (en F1 is een van die Permitted Word Marks):
Domain names
Our Permitted Word Marks cannot be incorporated into or registered as domain names for commercialised websites. Use of our Permitted Word Marks in domain names for unlawful and deceptive purposes such as cybersquatting and typosquatting will not be tolerated.
Use within domain names for non-commercialised websites (e.g. Fan sites or news sites) may be tolerated at our discretion.
Our Permitted Word Marks may be used after a domain name as a sub-domain but not as a prefix name so long as the use does not make any unauthorised association with third parties. For example,www.racingfanatic.com/formula1 is acceptable, www.formula1.racingfanatic.com is not.
Als iemand van plan is om er een website van te maken waar een bepaald verdienmodel aan vastzit, dat lijkt het me duidelijk dat dat volgens de regels niet is toegestaan met F1 in de titel. Wordt het een fanpage zonder winstoogmerk, dan zou het wel kunnen met toestemming van de FIA.
Het risico dat je loopt en hoe streng er door de FIA gecontroleerd wordt, is natuurlijk een ander verhaal en volgens mij moeilijk in te schatten.
-
24-03-2019, 17:42 #19
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
De FIA zegt op https://www.formula1.com/en/toolbar/guidelines.html het volgende over 'Permitted Word Marks' (en F1 is een van die Permitted Word Marks):
Domain names
Our Permitted Word Marks cannot be incorporated into or registered as domain names for commercialised websites. Use of our Permitted Word Marks in domain names for unlawful and deceptive purposes such as cybersquatting and typosquatting will not be tolerated.
Use within domain names for non-commercialised websites (e.g. Fan sites or news sites) may be tolerated at our discretion.
Our Permitted Word Marks may be used after a domain name as a sub-domain but not as a prefix name so long as the use does not make any unauthorised association with third parties. For example,www.racingfanatic.com/formula1 is acceptable, www.formula1.racingfanatic.com is not.
Als iemand van plan is om er een website van te maken waar een bepaald verdienmodel aan vastzit, dat lijkt het me duidelijk dat dat volgens de regels niet is toegestaan met F1 in de titel. Wordt het een fanpage zonder winstoogmerk, dan zou het wel kunnen met toestemming van de FIA.
Het risico dat je loopt en hoe streng er door de FIA gecontroleerd wordt, is natuurlijk een ander verhaal en volgens mij moeilijk in te schatten.
Ik lees in ieder geval dat je voor commercieel gebruik toestemming kan vragen. Wie weet heeft Iceblock dan toch gelijk en is er voor Formule1.nl een licentie verstrekt zodat ze de domeinnaam kunnen gebruiken. Voor niet-commercieel gebruik hoef je volgens mij geen toestemming te vragen (dat is tenminste wat ik nu lees - heb het even snel doorgenomen).
Ik kom op dezelfde pagina ook dit tegen:
Woordmerken mogen niet worden gebruikt als zelfstandige naamwoorden. Bijvoorbeeld: "FORMULE 1 was geweldig dit weekend" moet worden gewijzigd in "de FORMULE 1 race was geweldig dit weekend".
Ik ga er verder vanuit dat het desbetreffende bedrijf weet waar het mee bezig is (is al actief in de F1-branche). Dus dat zit wel goed. Dit doet vooralsnog niets af aan de waarde zeg maar.Laatst aangepast door Joel Gm : 24-03-2019 om 17:48
-
24-03-2019, 23:22 #20
- Berichten
- 762
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: F1-races waarde?
Ik had ook eens een F1 domein gekocht,de dag erna kreeg ik al een mail, ik mocht hem wel hebben, maar niets mee doen, ik wil er alleen mee zeggen ze zitten er heel dicht op. Maar verkopen kan wel, de vraag is alleen of je er iets mee kan doen.
-
24-03-2019, 23:36 #21
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
De domeinnaam kan je gewoon commercieel gebruiken (wel toestemming vragen / licentie nemen --> kost mogelijk flink wat geld?)
De domeinnaam mag je gebruiken voor niet-commerciële doeleinden zoals bij Formula1.it het geval is (hobbysite / nieuwssite --> oppassen met content (beeld, geluid, logo's) en voor de zekerheid om toestemming vragen
Neemt niet weg dat ik alleen al in Nederland en België na een uurtje zoeken zo'n 50 websites ben tegengekomen die ofwel 'F1', 'Formule 1', 'GP' of 'Formula 1' gebruiken in de domeinnaam. Dit zijn meestal commerciële websites (webshops, ticketverkoop, enzovoort). Het lijkt er sterk op dat de FIA dit gedoogd.Laatst aangepast door Joel Gm : 24-03-2019 om 23:54
-
24-03-2019, 23:52 #22
- Berichten
- 762
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: F1-races waarde?
Ik heb hem laten verlopen, is al vrij lang geleden, ik weet niet eens meer welke naam het was, ik bedoel alleen te zeggen ze zitten er echt heel dicht op, je kan toch even checken wat wel mag en niet mag, je schreef het zelf al. Maar verkopen kan je hem toch, alleen moet de koper wel checken of weten wat hij ermee kan doen.
-
24-03-2019, 23:57 #23
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
Ik heb hem laten verlopen, is al vrij lang geleden, ik weet niet eens meer welke naam het was, ik bedoel alleen te zeggen ze zitten er echt heel dicht op, je kan toch even checken wat wel mag en niet mag, je schreef het zelf al. Maar verkopen kan je hem toch, alleen moet de koper wel checken of weten wat hij ermee kan doen.
Bedankt Hans!
-
25-03-2019, 10:34 #24
- Berichten
- 139
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: F1-races waarde?
Leuk altijd, de waardebepaling-topics. De starter van het topic verdedigt constant waarom het domein wel wat waard is, ondanks de vele reacties die aangeven dat het mogelijk anders zit. En dat zijn nu juist de potentiele kopers...
De conclusie die uiteindelijk getrokken wordt in dit topic door topic starter is ook totaal geen afspiegeling van de gegeven adviezen/reacties:
"...volgende concluderen: De domeinnaam kan je gewoon commercieel gebruiken"
Waar staat dit nu uiteindelijk dan? Volgens mij staat in de voorwaarden van de organisatie juist expliciet dat dit niet mag: "Our Permitted Word Marks cannot be incorporated into or registered as domain names for commercialised websites.".. maargoed.
Kortom, als je een serieuze website zou gaan willen opbouwen, zou je gek zijn dat met dit domein te doen. Het risico lopen dat ze wanneer je succesvol wordt (en je des te sneller op gaat vallen bij de organisatie die het merkrecht op F1 bezit) ze alsnog een claim indienen wil je niet. Je bent dan in 1 keer alles wat je opgebouwd hebt kwijt!
Voor velen om die reden een waardeloze domeinnaam..
-
25-03-2019, 12:04 #25gast74241 Guest
Re: F1-races waarde?
F1-races waarde?
LOL. Hoezo offtopic?
-
25-03-2019, 12:21 #26
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
Haha, het begint wel een beetje offtopic te worden inderdaad!
A. Hendriks: Ik ben nergens in discussie gegaan over de mogelijke waarde? Dat laat ik juist aan jullie over ;-)
Wel heb ik inmiddels meerdere leden gesproken die aardig wat kennis hebben van ICT recht /merkrecht en het komt telkens hier op neer:
"Als je maar geen inbreuk pleegt op de rechten van anderen, dan kan je de domeinnaam gewoon gebruiken. Je mag dan alles met de domeinnaam doen."
-
25-03-2019, 12:24 #27gast74241 Guest
Re: F1-races waarde?
Iedereen gaat wel eens offtopic maar in dit geval is het alleen meneer Bosman die een antwoordt geeft op je vraag.
De rest begint gewoon een eigen topic in jouw topic. #mods?
-
25-03-2019, 12:31 #28
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
Mee eens... Weer andere leden reageren netjes via PM en geven hun mening, dat stel ik wel op prijs.
-
25-03-2019, 14:31 #29
- Berichten
- 4.969
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
25-03-2019, 15:09 #30
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: F1-races waarde?
Ik heb deze prijzen nog kunnen vinden op het internet:
formule1.be 1290 dollar (2012 op Sedo ,redirect geworden naar formule1.nl)
formula-one.com 190 dollar (mei 2016, staat For Sale door Chinese eigenaar)
formula2.net 660 dollar (november 2017, redirect geworden naar Devontophotels)
formula1.com.mx 1500 dollar (2011 op Sedo, site lijkt niet in Google te zijn opgenomen)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic