Daar ben ik het roerend mee eens! Als de verkoper bij gebrek aan biedingen de reserve/vanaf/minimum prijs naderhand verlaagt moet hij wel de gelegenheid hebben om 't topic omhoog te kicken, dat is immers interessant voor eventuele bieders. En dan is het wel zo handig als die kunnen zien wat er aan de veiling is gewijzigd.
- Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat?
-
28-03-2013, 18:43 #46
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
-
28-03-2013, 18:59 #47
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
Daar is de schijnwerper functie voor en je kan een reden aangeven voor aanpassing.
-
28-03-2013, 21:35 #48
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
Weet ik, maar wou 't, gezien de geplande aanpassingen i.c.m. de kritiek op het te vaak omhoog kicken, toch nog even noemen.
-
28-03-2013, 23:01 #49
- Berichten
- 1.899
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
@Joshua: als je inderdaad de domeinnaam verzekeringen.nl aanbied t.e.a.b. en iemand komt aan met 10 euro dan heeft diegene een plaat voor zijn kop. Maar hoe vaak zie jij hier in de praktijk zulke namen voorbij komen! Bovendien kan je er dan alsnog iets bijzetten in de zin van richtprijs high xxK, dan sluit je de "met plaat" figuren zeker uit en hebben de serieuze bieders een houvast...........
cms-aanbieding.nl
cms-inbouwen.nl
cmsscript.nl
ik krijg biedingen van 5 tot 10 euro op de laatste domeinnaam. Prima, heb ik geen moeite mee, maar dat vind ik de eerste 2 wel waard.. alleen cmsscript heeft meer waarde in mijn ogen. Enerzijds vanwege het vakgebied wat ik heb, vanwege de keywords "cms" en "script", en vanwege de mogelijkheid die je hebt tot een betaaldienst (multicms erop knallen met gratis/betaalde versie). De commerciële waarde voor mij is al groot genoeg om hem te houden ook al doe ik er niets mee.. en ik zal heus niet de enige zijn die dat bij die domeinnaam ziet.
-
28-03-2013, 23:10 #50
- Berichten
- 786
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
Dat mensen zich hier aan kunnen ergeren.. dat snap ik weer niet..
Doe gewoon lekker je ding ;)
-
28-03-2013, 23:41 #51
- Berichten
- 817
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
@Joshua: dat verhaal kan je dan toch ook kort in je verkooptopic zetten met een richtprijs? Mij zegt dat cms bijvoorbeeld helemaal niets, maar nu begrijp ik waarom je hem niet voor 10 euro weg doet............ Al met al is het belangrijkste dat de grootste excessen op SD binnenkort een keer aangepakt gaan worden, schoonheidsfoutjes zullen we altijd over kunnen blijven discussieren.
@Coen: ergeren aan wat, gemakszuchtige lutsers en prutsers?
-
28-03-2013, 23:58 #52
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
@Joshua, indien je, om jouw voorbeeld aan te houden, cmsscript meer waard vind dan 5 - 10 euro moet je deze ook niet aanbieden teab en moet je er duidelijk bij zetten wat je er minimaal voor wilt hebben. Dat voorkomt dat iemand een bod plaatst van 5 euro. Wat voor jou veel waard is hoeft voor een ander niet zoveel waard te zijn. Overigens; In een ander topic vraag je er volgens mij 10 euro voor. Dus de ene keer vind je deze wel meer waard en een andere keer niet. Indien je deze zou willen houden, ook al doe je er niks mee zoals je zelf aangeeft, moet je deze ook niet aanbieden tegen elk aannemelijk bod.
Verder is het een feit dat er op SD veel ''koopjesjagers'' zitten, wat hun goed recht is, maar dit komt ook doordat de kwaliteit van domeinnamen soms zo laag is dat je voor een premium domeinnaam hier ook geen megabedragen meer krijgt.
Iedereen moet z'n domeinnamen hier soms onder de daadwerkelijke waarde (hoeveel dat uiteraard lastig te bepalen is) aanbieden omdat er simpelweg niet veel wordt betaald voor een domeinnaam op SD. Hoe lager de kwaliteit van aanbod hoe lager de bedragen voor echte 'topdomeinnamen''.
Als er alleen premium domeinnamen worden aangeboden zullen de bedragen ook uiteindelijk hoger zijn.
-
29-03-2013, 02:01 #53
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
Ik zie in verschillende reacties een ergernis over de ''reserve'' prijs staan. 1 hele simpele oplossing hiervoor; afschaffen!
Heeft geen enkele meerwaarde, zeker als het een baggernaam betreft met bieden vanaf € 1,- en een reserve van € 25,- Dit is alleen om een topic na 2 of 3 dagen opnieuw aan te kunnen bieden indien de reserve niet is bereikt (wat bijna altijd het geval is) met de (vergeefse) hoop dat iemand dan wel over de reserve heen gaat.
Een reserve is dan ook nutteloos. Een verkoper moet gewoon bedenken wat hij er minimaal voor wil hebben en dat als startbedrag gebruiken. Indien niemand dat wil bieden kan dit worden aangepast naar beneden indien gewenst.
Dit kan volgens mij per direct worden ingevoerd en hoeft geen ingewikkelde aanpassing te zijn en zal een hoop ergernis voorkomen bij kopers.
Het heeft echter wél degelijk nut, zeker ook als je naar het hoger segment gaat. Als de prijzen oplopen wil de verkoper meer zekerheid en minder risico. Prima, en logisch. Dan is dat in te dekken door het verzekeren dmv een reserve. Probleem is dus dat op dit moment sitedeals geen drempel heeft -maw verzekeren zonder premie betalen- en daardoor de reserve totaal nutteloos is. Het werkt niet in huidige vorm, mee eens. Maar heeft wel degelijk nut en functie, voor alle partijen, mits juist toegepast.
Stel men moet 5% betalen over de gestelde reserve. 50 cent op elke 10 euro. Betekend dat als er geen verkoop uit voortvloeit de verkoper er 50 cent bij in schiet. Op zich niet veel geld, maar voldoende om je reserve realistisch te houden. Ook als de bedragen oplopen. Niet verkocht is dan eigen schuld, premie betaald en geen verkoop. Het % is overigens ter illustratie.
Verder vind ik heel de discussie over prijzen zinloos het is de werking van de markt, of je het sub prime, premium of troep noemt, de koper die daadwerkelijk de centen overmaakt bepaald de waarde, los van welke benaming wie dan ook er aan toekent. Het is dan ook geen sitedeals fenomeen maar een marktwerking fenomeen.
Zoals ik al zei kan ik dat als sitedeals verbeteren door de markt te stimuleren door kopers beter te faciliteren. Maar helaas ik heb geen geld pers zoals Bernanke.
-
29-03-2013, 03:49 #54
- Berichten
- 753
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Zijn jullie al die domeinnaam verkopen die tegenwoordig alles overstemmen ook zat
Job nu je hier toch aan het reageren bent.. Wanneer kunnen we Sitedeals via Tapatalk verwachten?
De hele discussie hierboven gaat eigenlijk nergens over... Een domein met 0,0 waarde voor de een kan een geweldig domein zijn voor een ander.... Misschien zou het wel handig zijn dat de namen onderverdeeld worden per extensie.. Dan kan ik( en ws een heleboel andere mensen) de .info of .biz etc extensies overslaan.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic