Trans IP is raar bezig de laatste tijd, tal van topics verschijnen op diverse forums en helaas voeg ik er nu weer 1 aan toe. Nadat ze bij wijze van chantage al eerder mijn complete account hadden geblokkeerd omdat ik weigerde een spookfactuur te betalen (waar ze na afloop hun excuses voor aangeboden hadden). Was het onlangs weer meermaals raak. Ik verhuis 2 domeinnamen VOOR verlenging en toch sturen ze een factuur. De reactie die ik kreeg kwam er op neer, Tja als je niet voor de 30 dagen opzegtermijn verhuisd kán er een factuur komen. Pertinent onzin want Trans IP heeft mij voor deze situatie met klem benadrukt niet te factureren zolang je maar voor verlenging wegverhuisd bent en deze verhuizing voltooid is. Als het elkaar kruist tja dan is het logisch dat je een factuur krijgt maar dat is nu niet het geval. In mijn geval betreft het 2 .nl domeinen welke 1 dag voor verlengdatum wegverhuisd zijn (real time). En de voorgaande situatie was de marge nog ruimer. Deze facturen zijn na een hoop gesodemieter ook kwijtgescholden + de excuses welke ik van Trans IP kreeg. Ze dreigden voor dit plaats vond zelfs al mijn betaalde domeinen op te zeggen middels een brief welke ik per post ontving. Dit gaat wel heel erg ver, sterker nog ik heb nog nooit 1 rekening niet betaald. alleen heb ik mij verzet tegen een onterechte factuur (van nog geen 8 euro puur vanuit principe). Terwijl ik al een xxxx bedrag uit heb gegeven bij TransIP.
Ik betaal keurig bij de nieuwe registrar de factuur en Trans IP meent ook de domeinen te moeten factureren terwijl ze eigenlijk pas 1 dag later wederom bij Trans IP geregistreerd zouden worden. Ik betaal daar dus voor niets ? Trans IP maakt geen kosten, levert niets, maar je moet wel betalen.
Nu is de situatie bij .com even anders, ik verhuis keurig ruim 2 weken van te voren een paar .com domeinnamen,
normaal gesproken duurt een .com verhuizing maximaal 7 dagen dus wat zou verder prima moeten gaan.
Ik kreeg al snel de mailtjes om de verhuizingen goed te keuren in mijn administrator emailbox en keurde deze zoals altijd goed.
Even later kun je dan ook in het Trans IP beheerpaneel per domein (welke in behandeing) het domein goedkeuren voor verhuizing). Dit heb ik in beide gevallen gedaan.
Daarna bleven de domeinen in behandeling.
En nu krijg ik deze melding bij Versio waar ik ze naartoe vehuis:
12-12-2012 10:04:05: Current Registrar for this domain has disapproved transfer request
Voor beide .com domeinen. AFGEKEURD !!
Let wel:
- Token was goed
- Ik was ruim op tijd met verhuizen
- Ik heb in de automatische mails de verhuizingen goedgekeurd
- Ik heb in het Trans IP paneel de verhuizingen goedgekeurd
En nu krijg ik dus deze melding: 12-12-2012 10:04:05: Current Registrar for this domain has disapproved transfer request
Met als conclusie zoals ik de vorige keer te hore kreeg " tja dan is er vast wat verkeerd gedaan, probeer het nog maar een keer.. Met andere woorden dat wordt weer dubbel betalen want nu gaat de verhuizing de verlengdatum kruisen en krijg ik de kritiek dat ik maar eerder had moeten wezen. "lees: dat was ik"
Het geval is, Dit is nu onderhand al de derde keer dat dit voorvalt. en dit kan geen toeval meer zijn.
Valt hier nou niets tegen te doen want wat kan ik zelf nu nog meer dan gewoon verhuizen en alles goedkeuren ???
- Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
-
16-12-2012, 14:58 #1
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Laatst aangepast door MatthijsvA : 16-12-2012 om 15:04
-
In de schijnwerper
-
16-12-2012, 15:04 #2
- Berichten
- 511
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Dit probleem heb ik dus ook gehad, maar had toen gewoon gelapt. Sindsdien heb ik nooit meer gebruik gemaakt van TransIP. Ik denk dat de crisis er flink is ingeschoten bij dat bedrijf.
-
16-12-2012, 15:16 #3
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Het bedrijf wat ik blind vertrouwde zelfs met automatische incasso wordt ineens heel eng als je niet doet wat zij je opdragen, een normaal gesprek was niet mogelijk, ze vertellen je alleen maar dat JIJ verkeerd zit en moet betalen, alles vegen ze van tafel en ze slaan volledig door om je te dwingen tot betaling. Ze hebben nergens wat mee te maken. Maar uiteindelijk kwamen ze wel met excuses.. Helaas vind het wederom plaats, ik heb gewoon betaald en zoiets van "zucht" laat maar.. Een paar tientjes kom ik wel overheen maar wat er nu gebeurd met die .com domeinen is regelrecht absurd. Ik volg alle stappen, alles gaat uitstekend en beide .com verhuizingen zijn ineens AFGEWEZEN !!! Onmogelijk ik heb voor beide domeinen alle stappen doorlopen, en dat al voor de derde keer..
-
16-12-2012, 15:47 #4
- Berichten
- 98
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Bedankt voor de headsup, heb alles op automatische incasso zitten bij TransIP. Voortaan toch maar gaan controleren of alles klopt dan..
-
16-12-2012, 15:48 #5
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Gebeurd bij mij ook geregeld; Je probeert een .net of .com domein te verhuizen en het wordt na 5 of 7 dagen afgewezen omdat de verhuiscode niet klopt. Heb hem gecopieerd van hun site af en direct bij de ander zo geplaatst. Je wordt zo in principe "verplicht" ze bij hun te verlengen.
Bij verkoop is dit echter een stuk irritanter.
Nieuwe .net en .com registreer ik al niet meer bij hun
-
16-12-2012, 15:56 #6
- Berichten
- 1.367
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Je moet wel rekening houden met het feit dat er vaak in het weekend kneukels zitten die zo maar wat zitten te klooien en menen dat ze god zijn. Ik heb een soort gelijke ervaring, uiteindelijk is alles po z'n pootjes terecht gekomen, maar op dat moment frustreert het enorm.
Verder heb ik niets anders dan lof voor TransIP. Alles voor de rest gewoon goed voor elkaar bij die gasten. Ben er nu twee jaar klant en ben erg tevreden. Dat mag ook gezegd worden, toch?
Gr. Rich
-
16-12-2012, 15:59 #7
- Berichten
- 26
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Noem het een natuurlijk verloop van succesvolle bedrijven. Op een gegeven moment worden ze te groot, dan wel arrogant en dan kunnen ze niet meer gaan micromanagen met hun support. In dat geval zal alle support tot een laag niveau van allemaal standaard protocollen droppen waar je telkens naar de deur word gewezen, meestal met de klant als slachtoffer. Soms als je hard gaat schreeuwen: meerdere brieven en mails stuurt kom je er door heen, ik adviseer iedereen dat dan ook te doen.
Verder is TransIP prima, maar de support laat echt te wensen over, vrijwel niets is meer mogelijk. De flexibiliteit is tot een ijskoud niveau gevallen.
-
16-12-2012, 16:03 #8
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
@ rich ; Mag je zeggen, maar bij mij is het ook verscheidene keren buiten het weekend om gebeurd (zitten er dan ook "kneukels" op de afdeling support?). En als het me geld gaat kosten dan ga ik toch echt naar een ander (voor de .net en .com). Ik ben er in totaal twee verkopen door misgelopen; 1 x een domein en 1 x een domein wat bij een website hoorde.
Dit mag niet regelmatig gebeuren bij zo'n groot bedrijf; het vermoeden bij ts bestaat dan gewoon dat het bewust gebeurd en daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
De nl domeinen heb ik nog nooit problemen mee gehad, maar ook die ga ik langzaam aan bij de ander onderbrengen. Ik wil nu eenmaal alles zoveel mogelijk bij 1 adres houden om het overzichtelijk te houden.
-
16-12-2012, 16:07 #9
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Ik ben het er mee eens dat het verder een prima bedrijf is, ook ik had alles op automatische incasso staan tot het moment dat het mis ging. Sindsdien heb ik het rekeningnummer van Trans IP geblokkeerd en moet ik alles via Ideal betalen.
Vervelend dat je niet gewoon een factuur over mag maken je moet een aantal weken wachten tot de facturen beschikbaar komen in iDeal, en als je hier nét even te laat mee bent moet je per domein 24 euro Administratiekosten extra betalen wegens verzuim (dat je te laat zou zijn met het betalen van je factuur).
Dit vind ik ook een absurde benadering richting je klant. Stel je zou echt te laat zijn moet je toch officieel een herinnering krijgen ? En zou een factuur via een incassoprocedure geincasseerd moeten worden ipv het afsluiten van een compleet betaald domeinportfolio ? En bij incssoprocedures worden administratiekosten doorgaans afgewezen wat geeft TransIP zichzelf het recht nog voor zo'n procedure zulke hoge kosten in rekening te brengen ?
Let wel, Ik heb ALTIJD alles betaald ! zelfs nu de onterechte facturen heb ik gewoon voldaan met een diepe zucht "ben er bijna vanaf".
Marcel > Wat je zegt, Alleen kloppen de tokens bij mij wel, ze zijn niet om de tokens geweigerd maar de indicatie is dat de registrar de verhuizing heeft afgewezen terwijl ik alle stappen heb doorlopen. Hij stond ook keurig in behandeling, verder geen fout of niets te zien.
P.s. Rich, Zoals je in mijn eerste bericht kunt zien 12-12-2012 10:04:05: Current Registrar for this domain has disapproved transfer request
12-12-12 Dit was op een woensdag en dit was al enkele dagen Ná mijn verhuizingsverzoek / goedkeuringen. Dit is de datum dat de melding kwam. Ik zie het echter nu pas want ik was niet in de gelegenheid hier eerder naar te kijken. Ik ging er vanuit dat het geregeld was daar ik alles stappen had doorlopen, dit blijkt dus achteraf helemaal niet zo te zijn.
Ik moet het nu opnieuw doen.. en tja. dat wordt dus dubbel betalen als het aan Trans IP ligt..
Ik was ook vol lof over TransIP, ik heb het bedrijf bij collega's aangeraden maar ik heb als vele anderen ook de andere kant van dit bedrijf ervaren en nu weer. Dan ben je er toch snel klaar mee kan ik je melden.
En op enkele vorm van fatsoen hoef je bij Trans IP al helemaal niet te rekenen.
Ze hebben mij letterlijk al gezegd "Als het je niet aan staat dan zoek je maar een andere registrar" Dit staat haaks op de goede klantenservice welke ik vroeger gewend was.Laatst aangepast door MatthijsvA : 16-12-2012 om 16:13
-
16-12-2012, 16:13 #10
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
@ matthijs Bij mij inderdaad hetzelfde. Maar navraag bij de nieuwe partij leerde me dat er gezegd werd dat de tokens niet klopten
Laatst aangepast door marcel van den ende : 16-12-2012 om 16:13 Reden: foutje
-
16-12-2012, 16:16 #11
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
@ Marcel, de voorgaande keren dat mij dit bij .com overkwam heb ik het nogmaals geprobeerd en exact dezelfde stappen doorlopen, toen werkte de verhuizing wel.
Alleen moest ik toen zowel Versio Als Trans IP betalen want "de verhuizing was natuurlijk te laat" kon Trans IP natuurlijk niets aan doen ! Yeah Right !
-
16-12-2012, 16:20 #12
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Ik ken het gevoel. En als je dan even niet betaald dan blokkeren ze je hele account.
Ook al een keer met een actie gehad dat ze toch gewoon het volle pond factureerden. (dat deel is overigens na tig mailtjes wel teruggedraaid; maar eerst was mijn account wel 2 dagen geblokkeerd)
-
16-12-2012, 16:21 #13
- Berichten
- 65
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Ook ik heb hier de laatste tijd rare ervaringen met TransIP. Opzeggingen die niet correct worden afgehandeld, geld dat met de grootst mogelijk vertragingen dan na de hand worden gecrediteerd en support medewerkers die niet snappen waar ze het over hebben.
De uptime in het DC van TransIP laat de laatste tijd ook te wensen over, evenals de VPS'en een half jaar geleden die echt een flop waren.
Voor mij was het een tijd geleden al exit bij dit bedrijf.
-
16-12-2012, 16:42 #14
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
zojuist voor de 2e keer de verhuizingen aangevraagd, ik kreeg de automatische mailtjes en ik heb nu wederom de verhuizing goedgekeurd.
ik krijg deze melding in mijn browser te zien:
We have received your domain secret. Your request for transfer of domain will be processed shortly.
En na een tijdje kun je dan ook in het trans IP account "voor versnelde verhuizing" het domein verhuizen.. wat ik de vorige keer ook had gedaan.
ik ben hel benieuwd..
-
16-12-2012, 16:57 #15
- Berichten
- 289
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Trans IP saboteert verhuizingen en stuurt onterechte facturen
Ook ik heb negatieve ervaringen met Transip. Zodra je het niet eens bent met een factuur blokkeren ze je gehele account. Ik vraag me af of dit juridisch wel mag. Natuurlijk zal e.e.a. in hun Algemene voorwaarden staan, maar dat wil nog niet zeggen dat ze juridisch in hun gelijk staan.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic