Hoi,
Heb bij een hostingbedrijf, zal naam maar niet noemen bijna twee maanden geleden een domeinnaam geregistreerd. In die twee maanden dat ik bij dit bedrijf zat was het een grote puinzooi bij dit bedrijf. Heb hun aangetekende brief gestuurd is niet opgehaald bij postkantoor, hiervoor opzegging contract bij gedaan en geschreven dat pakket geheel opgezegd wordt.
Heb verschillende mail contacten gehad met hun waarin ik de boel opgezegd heb. Heb hem links toegestuurd met SIDN opzeggingsformulier voor de opzegging van dit betreffende domein. Nu ligt er al weer ruim een week een nieuwe aangetekende brief en dan ook met het SIDN opzeggingsformulier erbij bij het postkantoor. Tot op heden heeft hij deze brief nog niet opgehaald, zal ook wel helemaal niet gebeuren dat hij hem ophaald.
Ik wil gewoon weg van het domein af en heb geen zin meer in rekeningen te krijgen van dit waardeloze bedrijf. Nu heb ik een klachtenmail gestuurd over dit bedrijf bij SIDN, maar wat zijn dat voor een gigantische eikels op de juridische afdeling. Ze zeggen dat ze geen partij zijn in deze zaak dat dit een zaak is tussen mij en hostingprovider. Ze zeggen, dan verhuisd u het domein toch bij hem vandaan en laat de nieuwe provider het toch opzeggen? Zijn ze nou echt zo ziekelijk bij SIDN, dat ze denken je gaat opnieuw registratiekosten betalen voor een domein om het te kunnen opzeggen?
Volgens mij is SIDN toch gewoon verplicht om in te grijpen als een hostingbedrijf geen .nl domeinnaam opheft met het daarvoor ingestuurde juiste SIDN formulier? Waarvoor zijn die formulieren er dan als dit toch niet gedaan hoeft te worden wat op formulier staaat? Wat mij betreft: SIDN zo spoedig mogelijk opheffen en hiervoor een normale goed werkend domeinnamen controle systeem in te stellen ! Is er een instantie die SIDN controleert waar ik mijn beklag over SIDN kwijt kan?
Heb mijn advocaat hierover gesproken omtrent het weigeren op te heffen van domeinnaam/ het weigeren op te zeggen van contract. Maar hun doen er niets aan i.v.m. te weinig bedrag, ze doen pas iets als het boven de 225 euro betreft, en dat haalt dit bij lange na niet.
Heb trouwens ook het jaarbedrag naar hun over gemaakt op advies van advocaat en bij de omschrijving opzegging domeinnaam en hostingpakket gedaan.
- bedrijf weigert .nl domeinnaam op te heffen !
-
05-05-2006, 07:05 #1deleted Guest
bedrijf weigert .nl domeinnaam op te heffen !
Laatst aangepast door Kevin Vanhove : 05-05-2006 om 11:48
-
-
05-05-2006, 07:25 #2
- Berichten
- 427
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik kan je maar 1 ding adviseren.
Mail, fax, bel, en stuur per aangetekende post en normale post.
Stel ze in gebreken en vermeld dat je alles op wilt zeggen.
Wat ze hierna ermee doen moeten ze zelf weten, betalen kan je laten.
(tenzij je nog in je contractsperiode zit).
Betaal tot het einde van het contract. Wil je er tussentijds vanaf kan dat alleen maar met toestemming van de tegenpartij. Dan had je zelf maar beter moeten onderzoeken wat voor een bedrijf het is.
-
05-05-2006, 08:17 #3
- Berichten
- 116
- Lid sinds
- 19 Jaar
wat gebeurd er als je vanaf nu af aan gewoon niet meer betaald?
-
05-05-2006, 08:20 #4
- Berichten
- 1.832
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik zal gewoon niet meer betalen.
Ik denk dat het bij jouw gewoon hetzelfde is als bij mij, je moet gewoon per jaar betalen en ik weet niet of ze het bij jouw automatisch van je rekening halen wat als dit wel zo zou zijn kan je het altijd binnen 10 dagen weer terug laten storten.
Als het goed is krijg jij dan een brief met hoe en wat dat je niet betaald heb en hierbij neem je nogmaals contact met hun op dat je gewoon niet betaald omdat je van het domein af wilt.
Dan nog even 1 opmerkingen.
Als ik jouw was zal ik alles wat je qua mail heb verstuurd en ontvangen bewaren zodat je altijd meer kans heb om gekijk te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Ronald Boer
-
05-05-2006, 08:51 #5deleted Guest
Het contract duurt nog een maand of 10, maar is al wel volledig betaald zonder factuur ontvangen te hebben.
Het gaat mij nu puur om het weigeren af te sluiten van contract en het weigeren op te heffen van domein waar SIDN totaal niet aan mee werkt om die klacht in behandeling te nemen.
Er zijn al twee aangetekende brieven dus verstuurd, eentje is niet opgehaald en terug gekomen, de andere (laatste ligt er al meer als een week).
Mails zijn er al weet ik veel hoeveel verstuurd, is ook beantwoord met allerlei dreigementen naar mijn kant toe.
Van opzeggen wil hij niet spreken.
Telefonisch en gewone post is geen bewijs, dus daar begin ik niet aan. Fax is nog niet verstuurd, kan nog gedaan worden via postkantoor, maar dat zal ook wel niet werken.Laatst aangepast door deleted : 05-05-2006 om 08:53
-
05-05-2006, 09:19 #6
- Berichten
- 1.832
- Lid sinds
- 19 Jaar
Waarom bel je niet gewoon?
en heeft dat bedrijf kvk? want anders kan je daar ook nog wel wat info uithalen over het bedrijf
-
05-05-2006, 10:18 #7
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 19 Jaar
Als ze geef KvK hebben kun je ze zowiezo naaien, gewoon niets betalen, ze kunnen je op dat moment toch niets maken :)
-
05-05-2006, 13:25 #8deleted Guest
Het is een bedrijf met kvk nummer en telefonisch zijn ze niet bereikbaar en nogmaals telefonisch heb je totaal geen bewijzen.
Het probleem is dus, ik heb alles netjes betaald het jaar, heb het opgezegd via hun algemene voorwaarde, en toch doen ze het niet het opzeggen!
Het betreffende bedrijf is de laatste paar weken overal zeer slecht in het nieuws op internet. En op wht wordt al gesuggeerd dat wht ongeveer een supportforum wordt voor dit bedrijf van wege de zeer vele klachten die hierover zijn.
Mijn vraag is dus, als je een SIDN opzeggingsformulier voor een domein naar een bedrijf toestuurt, dan zijn ze toch gewoon weg verplicht om het domein op te zeggen?
Waarvoor zijn die formulieren er dan. Het is een totaal niets zeggende domeinnaam, waar je niets mee kunt, ik gebruikte het daar als back-up account van mijn eigen server meer niet.
Nu neem ik aan dat het voor meer mensen wel duidelijk is om welk bedrijf het gaat, noem alleen geen namen.
Ik weet precies wie de eigenaar is en waar hij woont, dus dat is het probleem niet. Heb al zijn gegevens.Laatst aangepast door deleted : 05-05-2006 om 13:28
-
05-05-2006, 14:35 #9
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Ronald H
Heb hun aangetekende brief gestuurd is niet opgehaald bij postkantoor, hiervoor opzegging contract bij gedaan en geschreven dat pakket geheel opgezegd wordt.
Overigens heeft de SIDN geheel gelijk; deze zijn geen partij in deze. Hun dan als "eikels" bestempelen zegt (weer eens) genoeg over jezelf.
-
05-05-2006, 16:45 #10deleted Guest
Waarvoor zijn die formulieren er dan Ron?
Dan kunnen die natuurlijk net zo goed helemaal afgeschaft worden als ze toch niet uitgevoerd hoeven te worden.
Is toch ook een zeer rare opmerking van SIDN om te zeggen verhuis het maar en zeg het dan op? Echt geen volwassen instelling van hun hoor sorry, maar zo denk ik er wel over. Je gaat toch geen extra geld uitgeven om iets daarna direct op te zeggen. Dan geef ik die paar euro waar het om gaat toch liever uit aan een goed doel, en dat is zeker niet zo'n instelling als SIDN.
Formulieren zijn formulieren, die moeten uitgevoerd worden, zo niet zijn die formulieren waardeloos en kunnen ze afgeschaft worden.
Als formulieren van SIDN niet uitgevoerd worden, dan hoort SIDN hier in mijn ogen echt wel in te grijpen !
Waar zijn die gasten dan wel voor ?
-
05-05-2006, 19:25 #11
- Berichten
- 2
- Lid sinds
- 19 Jaar
Volgens mij kun je het ook wat eenvoudiger doen...
Je bent nu aardig wat centen kwijt aan aangetekende brieven.
Verhuis de domeinnaam weg bij die provider via een andere provider en laat de naam vervolgens direct opheffen. Kost je een paar euro en je bent er vanaf...
PM maar als je hulp nodig hebt...
Gr,
Bas
-
05-05-2006, 22:39 #12
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Ronald H
Dan kunnen die natuurlijk net zo goed helemaal afgeschaft worden als ze toch niet uitgevoerd hoeven te worden.
[...]
Formulieren zijn formulieren, die moeten uitgevoerd worden, zo niet zijn die formulieren waardeloos en kunnen ze afgeschaft worden.
Als formulieren van SIDN niet uitgevoerd worden, dan hoort SIDN hier in mijn ogen echt wel in te grijpen !
Waar zijn die gasten dan wel voor ?
Stel dat ik een naam en adres wil van iemand. Dan kan ik ze een brief laten schrijven naar mij waarin ze hun naam en adres vermelden. Ze moeten dan zelf "nadenken" over de inhoud van de brief en daarin hun naam en adres vermelden.
Als je gewoon twee velden geeft om dit op in te vullen is het een veel simpeler proces. Zo zijn er overigens nog wel een paar voordelen te bedenken, maar om te stellen dat een formulier iets is wat "uitgevoerd moet worden" vind ik wat vreemd...
-
06-05-2006, 01:12 #13
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Ronald H
Waarvoor zijn die formulieren er dan Ron?
Probleem kan zijn dat het om een trademark domein (oid) gaat, waarbij jij een brief van een bedrijfsjurist ontvangen hebt. Dan wil je natuurlijk dat deze zsm opgeheven wordt. Procedure: verhuizen en onmiddelijk laten opheffen. Klaar, finito. 't Is niet zo moeilijk.
-
06-05-2006, 06:28 #14
- Berichten
- 427
- Lid sinds
- 19 Jaar
Om Ron Warris even toe te voegen:
Stel het bedrijf in gebreken! Gewoon schriftelijk en op alle mogelijke manieren versturen. Als ze niets ondernemen ben jij er gewoon vanaf!
-
06-05-2006, 07:04 #15deleted Guest
Bedankt voor jullie reacties.
Bedrijf is al verschillende keren inderdaad door mij ingebreken gesteld.
Het is een onzinnige domeinnaam die er niet toe doet, waar niemand belang bij heeft !
Persoonlijk vind ik het zeer raar je stuurt de daarvoor betreffende formulieren op en hij doet er niets mee.
Wat gezegd wordt kan het domein verhuizen voor een paar euro, is geen enkel probleem voor mij om te doen. Hier heb ik zelf ook wel aan zitten denken, maar het is meer een principe kwestie en een assiciale mentaliteits kwestie van die provider waar ik eerlijk gezegd geen zit heb om aan toe te geven. Hij hoort zijn werk te doen waarvoor ik hem betaald heb.
Heb hem ook al met zeer veel grote tegenzin betaald zonder enige factuur ontvangen te hebben. Ik dien mijn administratie ook te kunnen verantwoorden, zonder facturen is dat toch een stuk lastiger. En om dit bedrijf nu overal zijn zin in te geven, nee daar heb ik geen zin in. Ze moeten maar eens flink aangepakt worden, maar zal jammer genoeg weer niet lukken en ik zal wel weer bij dit bedrijf aan het kortste eind trekken.
Vind het zeer onbeschoft hoe dit bedrijf met zijn klanten omgaat en zijn administratie niet/ zeer slecht uitvoert. Je leest de laatste paar weken niets anders dan een brok ellende over dit bedrijf en dat zeer veel klanten bij hun weggaan.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic