In eind 2009 ben ik gaan werken met partner die betaald doormiddel van NET60. Dit betekent dat je 60 dagen na het aflopen van de maand je geld ontvangt.
In januarie 2010 een betaling ontvangen afkomstig uit oktober 2009 . En november+december 2009 moet ik dus nog ontvangen. Ik weet wel al precies hoeveel dit gaat worden.
Nu moet ik de BTW opgeven voor de laatste 3 kwartalen van 2009. Moet ik dan de nog niet ontvangen bedragen ook al opgeven? Of gaat dit onder het jaar 2010 vallen?
- BTW uit ander jaar
-
30-01-2010, 12:19 #1
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 16 Jaar
BTW uit ander jaar
-
30-01-2010, 12:38 #2
- Berichten
- 609
- Lid sinds
- 16 Jaar
Je hebt twee verschillende zaken:
Op het moment dat je verkoopt ben je gelukkig (en boek je dus resultaat).
Op het moment dat je je geld ontvangt ben je dolgelukkig (en verandert je saldo LM dus).
-
30-01-2010, 12:48 #3
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bedankt voor de reactie.. Kunt u me ook vertellen wanneer ik dit op moet geven?
-
30-01-2010, 12:57 #4
- Berichten
- 73
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bij het opgeven van zulke informatie moet je altijd de boekdatum aanhouden, niet de ontvangstdatum. Dus geld dat je hebt gefactureerd eind 2009 moet ook in dit kwartaal worden gemeld bij de Belastingsdienst.
-
30-01-2010, 13:02 #5
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
En heel officieel is het zelfs zo dat je omzet in kwartaal x ook moet boeken in kwartaal x, dit is echter vrij gecompliceerd.
Gewoon de faktuurdatum, of in dit geval de datum van de credit nota aanhouden en je zit goed.
-
30-01-2010, 13:09 #6
- Berichten
- 156
- Lid sinds
- 17 Jaar
Volgens mij hanteert de belastingdienst altijd dat iets wordt geacht te zijn genoten op het tijdstip dat het is:
- Ontvangen
- Verrekend
- Ter beschikking gesteld
- Rentedragend geworden
- Vorderbaar en inbaar is geworden
Je moet het dus sowieso in 2009 opgeven.
-
30-01-2010, 13:13 #7
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ben ik het niet mee eens, want in dit geval is het nu misschien nog helemaal niet bekend wat er uitbetaald word, dus niet mogelijk om het op te geven.
Misschien gewoon aan je boekhouder vragen, je kan trouwens later altijd nog je btw opgaves corrigeren.
-
30-01-2010, 13:14 #8
- Berichten
- 571
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het moment van uitschrijven van de factuur geld.
-
30-01-2010, 13:47 #9
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Het is eigenlijk heel simpel. Het gaat om de maand waar je je factuur op baseert.
Stel je krijg in februari 2010 een factuur voor november 2009, dan dien je dit bedrag
(omzet en inkomstenbelasting) te boeken in het boekjaar 2009.
-
30-01-2010, 13:54 #10
- Berichten
- 156
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
30-01-2010, 14:36 #11
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 16 Jaar
Bedankt voor de reacties! Ik heb het ondertussen verwerkt :)
-
30-01-2010, 14:42 #12
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
De TS geeft zelf aan dat hij al precies weet wat er uitbetaald gaat worden. ;) Hij kan het dus wel opgeven.
TS: hoe heb je het nu gedaan?
-
30-01-2010, 15:19 #13
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik heb alle facturen uit het vierde kwartaal van 2009 opgegeven (reeds betaalde en niet betaalde).
Mochten de nog niet betaalde facturen toch anders zijn dan zie ik wel verder.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic