Na een lange tijd van afwezigheid ben ik vandaag weer aan de slag gegaan met adwords en zag de vele wijzigingen die adwords de laatste paar jaar heeft doorgevoerd maar vroeg mij hardop af: waar is het klant is koning principe gebleven?
Adwords dwingt de gebruiker om bepaalde dingen te doen hoe zij het willen,
Ik heb telefonisch contact gehad met adwords support and zij geven aan dat dit is om het gemakkelijker te maken voor de klant,
maar de volgende dingen vielen mij op:
- Handmatige betaling is niet meer mogelijk
- Adverteren moet zowel op desktop als mobiel, ookal heeft een mobiele bezoeker geen commerciele waarde.
Is dit hoe adwords tegenwoordig opereert of heb ik iets verkeerd gedaan?
- Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
-
13-12-2013, 19:09 #1
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 12 Jaar
Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
-
-
13-12-2013, 19:39 #2
- Berichten
- 402
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
Ik zou zweren dat je de optie had om mobiele users uit de sluiten tijdens zo'n campagne. Durf het niet met alle zekerheid te zeggen; ik heb Adwords al in geen tijden meer gebruikt.
-
13-12-2013, 19:41 #3
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
De enige mogelijkheid die je hebt is om specifieke versies van besturingssystemen te kiezen waardoor je kunt kiezen voor niet populaire mobiele besturingssystemen maar dat voelt niet goed :)
-
13-12-2013, 21:01 #4
- Berichten
- 327
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
Je kunt volgens mij ook budget per soort apparaat selecteren. Dan gewoon mobiel op 0 zetten. (Not sure)
-
14-12-2013, 16:38 #5
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Waar is 'klant is koning' principe in adwords gebleven?
pc en tablet kun je inderdaad niet meer uitsluiten, mobiele apparaten wel, door je bodaanpassing op -100% te zetten. Het is inderdaad zo dat je een bepaalde kant uitgedrukt wordt, maar daar valt niet aan te ontkomen. Google's wil is wet, maar AdWords biedt, mede gezien de enorme hoeveelheid functies en instellingen juist kansen, omdat veel concurrenten deze instellingen niet weten te vinden, of niet weten hoe hier mee om te gaan.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic