Q & A
Bedoeling van deze topic is een snelle Q & A (Questions & Answers) ronde. Je kan een vraag stellen omtrend SEO en Gilles (Community Leader van het Marketing forum) of Ronald Boer zal die hier beantwoorden.
Hoe stel je een vraag?
1: Je wacht tot Gilles of Ronald de vorige vraag heeft beantwoord
2: Je vraag is geen persoonlijke vraag omtrend je pagina maar een algemene vraag over SEO.
-
12-04-2007, 12:19 #1
Basing.nl (Umono)
Vragen aan SEO expert Gilles & Ronald
Laatst aangepast door Kevin Vanhove : 15-05-2007 om 12:03
-
12-04-2007, 12:30 #2
Impactful Online Marketing
Leuk topic, laat mij dan maar beginnen.
Welke van de volgende SEO-toepassingen vind jij persoonlijk de belangrijkste?
1) keyword density
2) backlinks
3) meta-tags
Dit is maar een kleine greep van SEO toepassingen, dat weet ik ook wel. Ben benieuwd naar je antwoord.
Adriaan
-
12-04-2007, 13:39 #3
Origineel gepost door Adriaan Boot
Leuk topic, laat mij dan maar beginnen.
Welke van de volgende SEO-toepassingen vind jij persoonlijk de belangrijkste?
1) keyword density
2) backlinks
3) meta-tags
Dit is maar een kleine greep van SEO toepassingen, dat weet ik ook wel. Ben benieuwd naar je antwoord.
Adriaan
Om een website te optimaliseren zou ik als volgt te werk gaan.
1. On site optimalisation dwz je website optimaliseren voor search engines :
- Valid (X)HTML
- title, h1, alt="", ...
- keyword density nakijken
- content (!)
- ...
2. Off site optimalisation dwz je website populair/kenbaar maken bij search engines :
- backlinks zoeken (liefst met geralateerde onderwerpen)
- backlinks kopen (vb http://www.text-link-ads.com/)
- link gebruiken als signature bij fora
- ...
Hoe meer links je naar je naar je website krijgt hoe belangrijker google je website zal vinden en hoe hoger je geranked zal worden. Hoog gerankte sites van een bepaald onderwerp worden ook wel eens Authority websites genoemd.(artikel : http://www.seobook.com/archives/000163.shtml)
Vaak is het ook beter om je website niet te submitten bij de search engines maar om via een backlink geindexeerd te geraken.
De antwoorden dat ik op deze vragen geef zijn 'slechts' mijn persoonlijke bevindingen over SEO. Indien je een andere mening hebt mag je me gerust een PM sturen en dan zal ik dit bij mijn antwoord formuleren. Voor sommige vragen zal ik tevens advies vragen bij andere SEO collega's.
-
12-04-2007, 13:50 #4
Heeft overvloedig gebruik van <h1>,h2>,... een negatief effect?
Wat is het beste: één pagina, of enkele (max5-10)
Ik heb wel ergens gelezen dat heel veel paginas wel goed is.
-
12-04-2007, 18:47 #5
Origineel gepost door Laurens Siroux
Heeft overvloedig gebruik van <h1>,h2>,... een negatief effect?
Wat is het beste: één pagina, of enkele (max5-10)
Ik heb wel ergens gelezen dat heel veel paginas wel goed is.
Op zich heeft dit geen negatief effect maar als je dit 100 keer gaat gebruiken wil dit ook zeggen dat je target keyword zoveel keer voorkomt en dan ga je teveel keyword density hebben. Verder is het ook belangrijk om je HTML page niet te groot te maken (in kb) aangezien google maar tot een bepaalde grootte spidered.
2. Wat is het beste: één pagina, of enkele (max5-10)
Content is king (let wel op : unieke relevante content) dus hoe meer pagina's met content des te beter. Verder kun je die pagina's in een sitemap gieten die je dan weer kunt submitten bij google. (Link : Google webmaster tools)
-
12-04-2007, 19:00 #6
Impactful Online Marketing
Origineel gepost door Gilles Ruelens
Content is king (let wel op : unieke relevante content) dus hoe meer pagina's met content des te beter.
Daar ben ik het absoluut mee eens maar dan heb ik een vraag voor je over de content.
www.ppc-sites.com levert een dienst, namelijk het creeeren van een site van 500+ content rich paginas mbv een vijftal keywords. Dit is allemaal content van feeds en andere bronnen. Hoe nadelig is dit voor je mogelijke positie in de SERP's en is een site als deze bij voorbaat al nutteloos en moet je dit nooit aanschaffen?
Bedankt voor je antwoord,
Adriaan Boot
PS. Ik heb zelf als test een site bij www.ppc-sites.com in bestelling staan!
-
13-04-2007, 12:10 #7
Origineel gepost door Adriaan Boot
Content = King (Hulde voor de man die lulde :)
Daar ben ik het absoluut mee eens maar dan heb ik een vraag voor je over de content.
www.ppc-sites.com levert een dienst, namelijk het creeeren van een site van 500+ content rich paginas mbv een vijftal keywords. Dit is allemaal content van feeds en andere bronnen. Hoe nadelig is dit voor je mogelijke positie in de SERP's en is een site als deze bij voorbaat al nutteloos en moet je dit nooit aanschaffen?
Bedankt voor je antwoord,
Adriaan Boot
PS. Ik heb zelf als test een site bij www.ppc-sites.com in bestelling staan!
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van z'n websites aangezien het hier gaat over duplicated content. Verder is het naar mijn mening ook belangrijker om dagelijks 1 pagina erbij te plaatsen dan in één keer 500 pagina's.
Maar voor die prijs kan je het wel even testen :)
-
13-04-2007, 12:18 #8
Origineel gepost door Gilles Ruelens
maar als je dit 100 keer gaat gebruiken wil dit ook zeggen dat je target keyword zoveel keer voorkomt en dan ga je teveel keyword density hebben.
-
13-04-2007, 14:00 #9
Origineel gepost door Ruben Graafland
Kan je ook een indicatie geven bij hoeveel procent keyword density het negatief zal gaan werken?
- Google : niet meer dan 2 % anders wordt het als spamming aanzien
- Yahoo/MSN : niet meer dan 5 %
- Het is dus aangeraden om enkel je keyword te plaatsen waar het echt zin heeft. Door slecht geschreven teksten met extra veel keywords trek je misschien wat meer bezoekers maar gaan die bezoekers wel op je site blijven.
-
13-04-2007, 14:22 #10
Ik heb eigenlijk 2 vragen.
-Helpt het om de keywords waarmee je wilt scoren vetgedrukt te zetten, en ze extra vaak in de content voor te laten komen?
-In een vorig antwoord had u het over backlinks, die je ook kon kopen, weet u nog goede website's waar je backlinks gratis plaatsen kan, soms zelfs zonder teruglink?
-
13-04-2007, 18:01 #11
Origineel gepost door Walter B
Ik heb eigenlijk 2 vragen.
-Helpt het om de keywords waarmee je wilt scoren vetgedrukt te zetten, en ze extra vaak in de content voor te laten komen?
-In een vorig antwoord had u het over backlinks, die je ook kon kopen, weet u nog goede website's waar je backlinks gratis plaatsen kan, soms zelfs zonder teruglink?
Je keyword vet of <h1> plaatsen helpt wel degelijk. Zo laat je blijken dat dit een belangrijk woord is in de content
2. In een vorig antwoord had u het over backlinks, die je ook kon kopen, weet u nog goede website's waar je backlinks gratis plaatsen kan, soms zelfs zonder teruglink?
Er zijn vele manieren om backlinks te verzamelen :
- signature/handtekening in fora
- reacties in blogs
- je link aanmelden bij startpagina's
- Ik kan momenteel niet op de url komen maar er zijn sites waar je je site mag 'tag'gen (ik zoek het wel even op voor later)
- Je site submitten in free directories
- Contacteer gewoon een webmaster voor een backlink
- Schrijf artikels en zet je link onder je artikel en publiceer het
- Zorg voor wat Buzz/ophef zodat men automatisch naar je site linkt
- ...Laatst aangepast door Kevin Vanhove : 13-04-2007 om 19:06
-
13-04-2007, 18:23 #12
Misschien een hele domme vraag.
Vaak wordt er gebruik van dingen zoals linkex, waarbij je linkt naar een pagina met in de url een uniek nummer om bij te houden hoeveel verkeer je naar een site stuurd (bv www.site.com/index.php?refid=1).
Wordt dan de pagerank niet naar www.site.com/index.php?refid=1 berekend of wordt het bij site.com bijgerekend.
-
15-04-2007, 20:45 #13
Origineel gepost door Arne B
Misschien een hele domme vraag.
Vaak wordt er gebruik van dingen zoals linkex, waarbij je linkt naar een pagina met in de url een uniek nummer om bij te houden hoeveel verkeer je naar een site stuurd (bv www.site.com/index.php?refid=1).
Wordt dan de pagerank niet naar www.site.com/index.php?refid=1 berekend of wordt het bij site.com bijgerekend.
-
15-04-2007, 22:21 #14
is een keertje testen dan he
mijn vraag:
Ik heb gelezen op verschillende sites dat meerdere backlinks van eenzelfde pagina niet meer helpt dan één backlink.
Geld dit ook als de text van de link verschilt?
en helpt de title hierin veel?
edit:
extra vraag:
Ik heb van verschillende SEO kenners een lijstje gevonden met de top 10 van de belangrijkste elementen.
Geen enkele keer heb ik de domeinnaam van de site zelf gezien, heeft dit dan zo weinig effect? (het is meer voor SEO contest dan voor SEO voor bedrijven)Laatst aangepast door Cédric Siroux : 15-04-2007 om 22:26
-
18-04-2007, 14:13 #15
Origineel gepost door Cédric Siroux
is een keertje testen dan he
mijn vraag:
Ik heb gelezen op verschillende sites dat meerdere backlinks van eenzelfde pagina niet meer helpt dan één backlink.
Geld dit ook als de text van de link verschilt?
en helpt de title hierin veel?
edit:
extra vraag:
Ik heb van verschillende SEO kenners een lijstje gevonden met de top 10 van de belangrijkste elementen.
Geen enkele keer heb ik de domeinnaam van de site zelf gezien, heeft dit dan zo weinig effect? (het is meer voor SEO contest dan voor SEO voor bedrijven)
- Domeinnaam op zich doet er weinig toe ook oa. omdat google een subdomein als een apart domein ziet.
dus beter : keyword.site.com dan site.com/keyword
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS