ik heb even een vraag.ik ben bezig met een nieuw projectje. en ben nu wat aan het uitproberen. mijn kennis op het gebied van php is erg beperkt en dit zorgt dan ook voor het volgende probleem.
ik heb een lay-out gemaakt die ik wil gaan gebruiken voor een nieuwe site daar heb ik ook een bepaalt PHP script voor nodig. maar hoe krijg ik die bij elkaar in?
lay-out: www.humor-online.nl/lay-out2.jpg
script: www.gsmlijst.nl/raarnieuws/blog/index.php
het script enzo draait al wel maar hoe krijg ik het voor elkaar dat de tekst die nu links staat in de lay-out rechts onderin het tekstvak komt te staan?
ik hoop dat iemand van jullie me op weg kan helpen.
mvg, roy
ps. je mag me ook toevoegen op msn als dat makkelijker uitleggen is: katoeler(at)hotmail(dot)com
- php integreren in lay-out
-
05-07-2006, 17:30 #1Particulier
- Berichten
- 18
- Lid sinds
- 18 Jaar
php integreren in lay-out
-
In de schijnwerper
-
05-07-2006, 19:13 #2
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 18 Jaar
Slicen.. (En nu nog even wat opvul tekst omdat ik niet aan de 10 tekens zat..)
Slicen kan gedaan worden in verschillende stijlen:
HTML
xHTML
Div's
etc..
Vooral Div's worden de laatste tijd vaak toegepast.
Maar ehrm.. volgens mij komt er een basing (slicing) crew aan binnenkort.
-
06-07-2006, 10:02 #3
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 18 Jaar
Sorry hoor, maar dit vind ik toch wel heel vreemd....
Wat doet "div's" (wat een term toch.. bah) in het rijtje HTML, xHTML 'etc'.?
Dat zijn markup-talen en een div is een element, wat je kunt gebruiken in die talen...
-
06-07-2006, 10:43 #4
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Martijn EnglerSorry hoor, maar dit vind ik toch wel heel vreemd....
Wat doet "div's" (wat een term toch.. bah) in het rijtje HTML, xHTML 'etc'.?
Dat zijn markup-talen en een div is een element, wat je kunt gebruiken in die talen...
Slice voor mij deze layout in xHTML het nog niet meteen in DIV's doen.
DIV's zijn tegenwoordig toch een veel voorkomend element in website's.
Daarom raad ik de TS aan om zijn layout in DIV's te laten slicen, en heb het daarom ook in het rijtje geplaatst.
-
06-07-2006, 17:36 #5Particulier
- Berichten
- 18
- Lid sinds
- 18 Jaar
@martijn(en)
ik had de lay-out al gesliced en hij staat ook al in html. het ging vooral om het php in HTML zetten. sorry als dit niet duidelijk was. ik ben inmiddels al wel een stuk verder met het integreren maar het is gewoon een boel uitgeprobeer.
thx. voor de reacties!
-
08-07-2006, 10:57 #6
- Berichten
- 49
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Martijn D.Klopt, maar er zijn slicers die als je zegt:
Slice voor mij deze layout in xHTML het nog niet meteen in DIV's doen.
Dit heeft als voordeel dat het onder anderen de vindbaarheid, flexibiliteit, laadtijd en toegankelijkheid stimuleert. Als je geen semantische code-opmaak gebruikt, vallen twee van de vier alweer weg.
-
08-07-2006, 12:45 #7
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 18 Jaar
Leuk dat jij het ook zegt Erwin. Via PM ben ik deze discussie ook al begonnen met Martijn D. (ik twijfelde of het in het topic wel op zijn plaats was).
-
08-07-2006, 14:47 #8
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik heb nog even goed nagedacht, jullie gedachtegang klopt..
Om een lang verhaal kort te maken Martijn Engler, je hebt gelijk ;)
-
10-07-2006, 07:59 #9
- Berichten
- 143
- Lid sinds
- 18 Jaar
je sliced eerst enzo en geeft divs ect zoals de post van MArtijn D. zeggen daarna kun je de scripts eenvoudig include () in de pagina of require() is een alternatief voor include.
-
10-07-2006, 10:10 #10
- Berichten
- 46
- Lid sinds
- 18 Jaar
als men reeds bij het scripten gebruik maakt van een templatesysteem, is het altijd eenvoudig om het script in een andere layout te steken... dan hoef je niet altijd tussen je phpcode de code voor je layout zitten aan te passen...
Eens je gewoon bent met een templateparser te werken, bespaart het jou enorm veel werk...
-
10-07-2006, 10:18 #11
- Berichten
- 143
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Pieter-Jan Piroals men reeds bij het scripten gebruik maakt van een templatesysteem, is het altijd eenvoudig om het script in een andere layout te steken... dan hoef je niet altijd tussen je phpcode de code voor je layout zitten aan te passen...
Eens je gewoon bent met een templateparser te werken, bespaart het jou enorm veel werk...
-
18-07-2006, 17:34 #12Particulier
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Tim De Smedtje sliced eerst enzo en geeft divs ect zoals de post van MArtijn D. zeggen daarna kun je de scripts eenvoudig include () in de pagina of require() is een alternatief voor include.
-
19-07-2006, 02:25 #13
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 18 Jaar
Weet je dat wel zeker Jos?
include() geeft een warning en require() een fatal error. Een fatal error is op zich af te vangen met een eigen errorhandler, outputbuffering en wat andere zaken... Maar een warning vang je een stuk makkelijker op hoor.
-
25-07-2006, 00:14 #14
- Berichten
- 625
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Jasper G.wat dacht je an het volgende:
selecteer de tekst, druk op control+c, delete de tekst. Voeg een layer in, zet deze in de goede breedte, control+v in de layer en voila de tekst staat nu in een layer. Nu nog even de layer naar het gewenste gebeid slepen en klaar is kees. Je tekst staat nu waar jij het wil hebben.
http://www.jgdesign.nl
Na het zien van je website vrees ik dat je het serieus meent.
Het is duidelijk dat je veel in Dreamweaver werkt, echter is dit niet echt een optimale oplossing voor php doeleinden en heeft de topicstarter er waarschijnlijk niet eens een -legale- licentie van. De oplossing die jij geeft werkt zover ik weet enkele voor platte tekst en niet voor dynamische gegevens (php + mysql ...)
Zowel in je site als in je uitleg maak je gebruik van layers. Dit is zover mijn kennis van xhtml/css gaat eigenlijk niet eens een echte tag, maar meer een Dreamweaver-benaming voor absoluut gepositioneerde divs. Deze zogenaamde "layers" leggen veel beperkingen op, in het gebruik van styles en positioneringen van elementen in je website en kan ik dus sterk afraden voor de meeste sites.
Zie dit als een tip en opbouwende kritiek en niet zozeer als echte kritiek aub :-)
-
25-07-2006, 07:54 #15Particulier
- Berichten
- 19
- Lid sinds
- 18 Jaar
Je hebt inderdaad gelijk, maar voor een beginner is dit de beste oplossing.
Een bezoeker van de site kijkt toch meestal naar hoe de site eruit ziet, en of hij overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is. Ik denk niet dat hij in je coderind gaat gluren om te kijken of je layers gebruikt.
Verder heb je helemaal gelijk, maar ik heb zon gevoel dat de opener van dit topic nog bijna niets met PHP heeft gedaan. Ik dacht dat hij gewoon een tekstje had wat verplaatst moest worden. Vandaar.
Jasper
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic