Vandaag voor iemand bijna twee uur aan de telefoon gehangen met KPN. Wat een waardeloze service hebben ze.
Kennis heeft een eigen bedrijf en alles helaas bij KPN onder gebracht. Inclusief domeinnaam. Hij gebruikt dit alleen voor de e-mail. Maar hij kon geen e-mail meer ontvangen en hij riep mij er bij.
Ik kwam er niet en uit en toen begon de ellende.
Ik KPN bellen, verhaal verteld. Wat bleek nu, domeinnaam was opgeheven door KPN zonder enige toestemming van eigenaar, en rekening netjes betaald allemaal. Maar de status bij SIDN gaf gewoon aan dat hij actief was maar volgens KPN was hij opgeheven.
Je raad het al wordt een X aantal keren door verbonden en uiteindelijk de juiste medewerker aan de lijn gehad. Domeinnaam moest opnieuw geregistreerd worden, kosten 1,95 euro. Viel mij 100 % mee.
Uiteindelijk registratie proces ging zeer traag, computer werkte niet mee volgens medewerker.
Nou met veel pijn en moeite was hij geregistreerd zeiden ze.
Ik vroeg die medewerkster om de autorisatiecode om te kunnen verhuizen naar een andere partij. Dat kende ze helemaal niet.
Kortom alles bij elkaar zeer veel zitten wachten, ze moesten dingen uitzoeken hoe het zat enz.
ADVIES ga als je blieft NOOIT in zee met KPN voor de registratie van domeinnamen. Wat een brok ellende was dit.
Morgen zal domeinnaam actief zijn zeiden ze, ben benieuwd of het gaat. Wel nieuwe inlog gegevens gekregen.
KPN is echt een veel en veels te log bedrijf.
Nu loopt hij bestellingen mis door het opheffen van het domein waardoor de mail niet werkt. Wat kan hij hiermee richting KPN doen?
- KPN ellende
-
05-02-2015, 18:32 #1
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
KPN ellende
-
In de schijnwerper
-
05-02-2015, 18:37 #2
- Berichten
- 1.990
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: KPN ellende
Heeft hij rechtsbijstand verzekering?
-
05-02-2015, 18:51 #3
- Berichten
- 992
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: KPN ellende
Rechtsbijstand voor 1,95 ?
-
05-02-2015, 18:54 #4
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
05-02-2015, 18:54 #5
- Berichten
- 1.990
- Lid sinds
- 15 Jaar
-
05-02-2015, 18:59 #6
- Berichten
- 668
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: KPN ellende
Dit is wel een heel eenzijdig verhaal. Zelf heb ik bijna dagelijks te maken met KPN. Het is inderdaad een groot en log bedrijf, maar ik word zowel op via de consumenten nummers en partner nummers vriendelijk en snel geholpen.
-
05-02-2015, 19:02 #7
- Berichten
- 282
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: KPN ellende
Heel goed Ivo, inderdaad de man kon zijn mail niet bereiken is orders misgelopen dus kortom omzetderving.
Maar goed zo iets bewijzen is niet eenvoudig. Wat kan je zeggen dat je 100 euro bent misgelopen of 50 euro ? zelfs dan zeggen ze "bewijs het maar".
on; ik zou zeggen gewoon domeinnaam verhuizen. Wees blij dat je de domeinnaam nog hebt stel je eens voor dat iemand anders het had geregistreerd.
-
05-02-2015, 19:15 #8
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: KPN ellende
Nee hoor dat zeggen ze niet, ze zeggen gewoon "wij zijn niet aansprakelijk voor omzetderving, zie artikel zoveel van de algemene voorwaarden". Er is geen enkele hoster die een aansprakelijkheid aanvaard voor zoiets, je zal hoogstens enkele maanden abonnementsgeld kunnen terugkrijgen.
-
05-02-2015, 19:19 #9
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: KPN ellende
Ik heb zo vaak in negatieve zin met KPN en de dochters daarvan (Planet etc) te maken gehad dat ik blij was dat ik daar weg kon. En als je ziet wat voor 'heerlijk' briefje je van KPN krijgt ter bevestiging van je opzegging, daar lusten de honden echt geen brood van en weet je wel heel zeker dat je daar als het even kan noooooit meer aar terug gaat. Je raadt het al: vandaag kregen we nieuwe telefoons en sim-kaartjes van onze opdrachtgever. In een KPN-groen envelopje.. sh#t!
-
05-02-2015, 19:22 #10
- Berichten
- 71
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: KPN ellende
Je had ook direct een verhuizing kunnen aanvragen via je nieuwe registrar. Wanneer die telefonisch en met de juiste legitimatie van de domeinnaamhouder contact opneemt met SIDN dan kan de verhuizing zonder de oude provider worden doorgezet.
-
05-02-2015, 19:27 #11
- Berichten
- 425
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: KPN ellende
Ik ben zelf werkzaam voor de KPN, welliswaar niet voor de zakelijke markt maar voor de consumenten markt. Ik doe het als bijbaan naast mijn studie, mijn ervaring is dat iedereen even graag de klant wilt helpen. Het enige probleem hierbij is is dat niet iedereen de kennis heeft om de klant voldoende te helpen. Ligt soms ook wel aan de hoeveelheid werknemers die er werken en daarbij ook het niveau van sommigen.
-
05-02-2015, 19:29 #12
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: KPN ellende
Dank voor de reacties.
Verhuizing gaat er ook komen, maar eerst moest domeinnaam weer actief worden. Ze weigerde de autorisatiecode te geven. Hebben nu nieuwe inlog gegevens gekregen van KPN en kan nu gelukkig code zelf opvragen.
Werd prima geholpen door die gasten, maar een groot aantal keren door verbonden, groot aantal keren zelfde verhaal moeten doen, groot aantal keren lange tijd moeten wachten gingen ze het uitzoeken.
Reden van opheffing konden ze niet achterhalen.
Het gaat hier inderdaad puur om de omzet die misgelopen is.
Er wordt structureel dagelijks voor een X aantal euro´s (en dat is veel) besteld per dag dat is al een X aantal jaren stabiel. Dus is wel degelijk op een redelijk makkelijke manier aan te tonen wat voor omzet hij mis gelopen heeft hier. Niet op de precieze euro maar wel zeer redelijk in te schatten.
Hij heeft rechtsbijstandverzekering had ik hem ook al geadviseerd om het verhaal daar eens voor te leggen.
-
05-02-2015, 19:32 #13
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: KPN ellende
Ik heb juist hele goede ervaringen met KPN, maar niet met hun webdiensten. Ik heb al jaren mobiele abonnementen van KPN en dat bevalt me prima. Ik ben enkele maanden geleden ook overgestapt van UPC naar KPN voor mijn internet, telefonie en TV thuis en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
Bij UPC viel het modem meerdere keren per dag uit waardoor ik dus geen internet had (en geen telefoon). 4 modems en 3 monteurs later was het nog steeds niet opgelost, en toen was ik het zat...
-
05-02-2015, 19:59 #14
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: KPN ellende
Hier zo'n 5 jaar UPC voor telefoon (2 lijnen/nummers), internet, TV. Totaal 1 dag offline omdat een domme aannemer een greppeltje ging graven, en een enkel incidentje. Daarvoor had ik KPN Planet ADSL, dat lag er bijna wekelijks uit. De ISDN lijnen gaven ook alleen maar gedonder, die vielen midden in een telefoongesprek uit.
-
05-02-2015, 20:00 #15
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: KPN ellende
Gaat mij niet om of mensen goede/ slechte ervaringen hebben met KPN.
Wilde alleen eventjes mijn hart luchten over de ervaring die ik nu gehad heb met KPN. Ik spreek alleen over de domeinregistratie hoe moeizaam het daar ging en dat zomaar domeinnamen opgezegd worden door hun.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic