Hoi,
Ik twijfel tussen een paar hosters:
http://www.icehosting.nl
http://www.komto.eu
http://www.sity.nl
Bij alle drie wil ik een resellerspakket nemen.
Welke zouden jullie mij aanraden?
- Welke hoster kiezen jullie
-
19-02-2007, 17:04 #1deleted Guest
Welke hoster kiezen jullie
-
In de schijnwerper
Internationale linkbuildingLinkpartnersActie! €35 Blogplaatsing op Sanitopper.nl 1500-2000 bezoekers p/m DR38, PA38 en DA58LinkpartnersLinkvada.com Linkbuilding Platform: Direct linkbuilden op 60.000+ premium domeinenLinkpartnersComplete Webhosting incl. verhuisservice: slechts €3,99 per maandHosting -
19-02-2007, 17:39 #2
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Je hebt een budgethoster erin zitten, een hoster met gemiddelde prijs en een goedkope hoster.
Hoe kom je aan deze drie hosters en waarop beoordeel jij ze? Waarom zijn sommige hosters voor jou interessanter dan andere? Welke technieken heb je nodig en wat heeft jou voorkeur: you can have speed, uptime or low prices. Choose two.
-
19-02-2007, 18:03 #3deleted Guest
komto staat hoog in de ispgids en heeft wel een leuke aanbieding gegeven aan mij alleen is dit nog een redelijk nieuw bedrijf, maar betwijfel een beetje of ispgids b.v. wel betrouwbaar is qua beoordelingen
icehosting kende ik al langer is ook al langer actief in de hostingmarkt.
sity kwam ik toevallig tegen
Wil direct admin, op resellersniveau, adult toegestaan, 5 gb opslag en 50 gb dataverkeer minimaal.
Ik vergeet er trouwens nog eentje in het lijstje te zetten:
http://www.hostis.nl
Verder wil ik niet in bepaalde netwerken zitten zoals linkup en xs-24 netwerk.
-
19-02-2007, 18:20 #4
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik heb mijn eigen meningen over Sity, Komto en IceHosting maar die houd ik liever voor me.
Zie wel dat twee bedrijven (zowel Komto en Hostis) kort bestaan. Niet langer dan een jaar in ieder geval. Geen reden om een bedrijf af te schrijven (bij lange niet), want Komto staat niet voor niets positief bij ISPGids. Overigens is dit een goede objectieve website voor ervaringen over webhosters.
-
19-02-2007, 18:47 #5
- Berichten
- 224
- Lid sinds
- 17 Jaar
ik heb momenteel een webspace bij hostis, nog geen problemen mee gehad, vriendelijke mensen,...
over de andere hosts kan ik niks zeggen want ik ken ze niet.
-
19-02-2007, 18:47 #6deleted Guest
Hoi Jasper,
Wil jij desnoods jouw ervaringen via pm doen als je niet hier wilt vermelden?
Voordeel icehosting, contract per maand, dus ook per maand opzegbaar als het niet bevalt, komto een jaar contract weer een nadeeltje als het je niet bevalt.
komto heb je gelijk in wat ispgids betreft, daar vond ik hun dus ook, maar heb eerlijk gezegd een beetje mijn twijfels wat eerlijkheid betreft omtrent dit soort sites. Hoe betrouwbaar zijn die berichten, zijn het geen vriendjes van hosters die het plaatsen.
-
19-02-2007, 19:05 #7
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Je wordt alleen vriendjes met de hoster als er tevreden gebruik wordt gemaakt van zijn diensten. Wij hebben ook 7 positieve referenties; allen hebben wij pas leren kennen toen zij bij ons een pakket afnamen. Uiteraard worden sommige bij tevredenheid 'vrienden', dus waar trek je de lijn?
De ervaringen met deze bedrijven zijn voornamelijk gericht op communicatie en bedrijfsbeleid. Hun kwaliteit mbt hosting ken ik niet aangezien ik simpelweg geen klant ben geweest. Daar geef ik dan ook geen oordeel over.
Het is niet mijn idee om een slechte indruk van deze hosters te wekken. Er zitten er ook bij die hun zaken prima in orde hebben. Omdat ik geen hosting bij hun heb afgenomen (hetgene waarop jij ze beoordeelt), kan ik weinig concreets toevoegen.
Mijn tip: vraag een proefaccount bij ze aan. Test ze uitgebreidt en maak daarna je beslissing.
-
19-02-2007, 19:16 #8deleted Guest
proefaccount ga ik zeker aanvragen is geen probleem als ik bijna zeker weet welke hoster ik neem vraag ik de account aan.
kan zelf domeinnamen beheren, dus dat is geen probleem, die registreer ik via registratiecentrale.nl
bedrijfsbeleids informatie kan natuurlijk ook geen kwaad bij de beoordeling, dus als je daar eventueel wat over kwijt wilt hoor ik het graag per pm.
-
19-02-2007, 20:53 #9deleted Guest
Als je wilt Ronald maak ik je een vrijblijvende offerte en geef ik je een hosting om een week te testen :) we zijn niet de goedkoopste maar wel met bereikbare support en elke 24 uur een backup naar externe servers. daarnaast zijn al onze servers met mirror HD :)
-
19-02-2007, 22:22 #10
- Berichten
- 341
- Lid sinds
- 17 Jaar
Hetzelfde is hier, wel aardig goedkoop maar dat gaat niet van de service af want die is nog zeer uitstekend!
-
19-02-2007, 23:35 #11
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik zou gaan voor een grote webhost die alles zelf in beheer heeft. Of een kleine reseller die op resellers draait.
Ik vind kleine hostingbedrijven die een eigen server (of 2) in beheer hebben veelal wat eng. Die hebben vaak niet de liquide middelen om grote groei van websites of klandize op te kunnen vangen.
Daarnaast kijk ik natuurlijk ook op webhosters.nl en webhostingtalk.nl
Het zijn misschien niet voor iedereen de beste criteria maar ik wil altijd zekerheid, en ik vind het belangrijker dat mijn site in de lucht blijft dan dat ik 6 uur moet wachten tot mijn email beantwoord is.
-
19-02-2007, 23:39 #12deleted Guest
gast17982ouw opmerking omtrent grotere webhost ben ik zeker ook voorstander van. Heb proefaccount gekregen zojuist van Icehosting en dit bevalt me tot nu toe wel.
Ze hebben een 60 servers, dus dat is zeker geen kleinere hoster en voordeel van hun is toch dat ik het iedere maand zo kan opzeggen als het mij om wat voor reden niet bevalt.
-
19-02-2007, 23:47 #13
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 18 Jaar
Bij hun kan er dus een server (waar jij op draait) kapot gaan en dan hebben ze er nog 5 om op terug te vallen, dat vind ik een erg prettig idee.
-
19-02-2007, 23:58 #14
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Daar ben ik het niet mee eens, Joost. Enkele beweringen:
* Kleine hostingbedrijven hebben niet de liquide middelen om grote groei op te kunnen vangen
Waarom zou een klein bedrijf een slechtere liquiditeitspositie hebben dan een groot bedrijf? Een klein bedrijf kan een flinke winst draaien, een groot bedrijf kan forse verliezen draaien. Ik zie geen enkel argument om een groter bedrijf per definitie een gezonder financiële situatie te beschouwen.
* Ik vind het belangrijker dat mijn site in de lucht blijft dan dat ik 6 uur moet wachten tot mijn email beantwoord is.
Opnieuw is er geen enkel argument om een groter bedrijf een betere supportlijn te waarderen ten opzichte van een kleiner bedrijf. Dit punt mag je me nog eens uitleggen.
* Bij hun kan er dus een server (waar jij op draait) kapot gaan en dan hebben ze er nog 5 om op terug te vallen, dat vind ik een erg prettig idee.
En kleinere bedrijven hebben nooit de beschikking over een spare server, laat staan redundant oplossing?
Tot zover een reactie op jou argumenten. Graag hoor ik een reactie.
-
20-02-2007, 00:18 #15
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik beweer nergens dat ik gelijk heb. Het is een voorkeur die voorkomt uit het daarnet beschreven gevoel.
Natuurlijk KAN een klein bedrijf geld hebben. Maar die veronderstelling is minder aannemelijk dan een groot bedrijf meer geld heeft.
Een groot bedrijf met veel klanten kan vaak minder snel support leveren dan een klein bedrijf dat misschien niet eens genoeg klanten heeft om zijn tijd (/zakken) mee te vullen. Daarentegen zou ik dat voor lief nemen waarin de server bij het kleine bedrijf een single point of failure is en bij het grote bedrijf er meerdere servers staat om dit op te vangen.
Vast wel, maar door het eerder beschreven gevoel zou ik niet snel naar een van de kleinere en onbekendere hosters toestappen, pas wanneer deze partij hele scherpe prijzen aanbied zou ik er naar kijken.
Ik neem keuze vanuit een gevoel en schakel snel. Ik neem niet de moeite en zeker niet het risico met een korter bestaande host in zee te gaan als er een grote host met veel goede referenties hetzelfde bied (redundancy en backup hardware niet eens meegerekend) voor misschien 5% meer van de prijs.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic