Statistieken SD
Iedere maand zullen we sitedeals evalueren zodat we een zicht hebben op welke onderdelen beter kunnen. Hieronder vind je de evaluatie voor de maand Februari terug.
Unieke Bezoekers
Gemiddeld aantal unieke bezoekers/dag: 1600-1800
Laatste 4 dagen:
Conclusie bezoekers aantal
- 01/03: 1689
- 02/03: 1629
- 03/03: 3724
- 04/03: 1706
Vanaf de eerste dag van de release stelden we een meer dan verdubbeling vast van het aantal unieke bezoekers. Dat aantal is tot op heden nog steeds stabiel en schommelt tussen 1600-1800 bez/dag. Een redelijk aantal maar niet voldoende om de forum activiteit op SD te verhogen. Momenteel zijn er tevens, in verhouding met het aantal bezoekers, te veel forums waardoor je de indruk krijgt dat de site niet zo druk bezocht wordt. In de komende weken zullen we vooral op dat punt een aantal acties ondernemen.
Entry/exit pages
Via welke pagina komt men op SD terecht?
Entry pagesExit pages
- Homepage: 55%
- Forum: 45%
Conclusie entry/exit pages
- Homepage: 10%
- Forum: 90%
10% van de bezoekers sluit af met een bezoek aan de homepage. We kunnen concluderen dat slechts 65% in februari de homepage heeft bekeken. Als we vervolgens kijken naar de laatste 4 dagen dan komen we uit op slechts 30% die de homepage bekijkt. De homepage is dus niet effectief/interessant genoeg om een grote groep te bereiken. Ook hier moeten we nadenken over een aantal acties die meer bezoekers naar de homepage kunnen aantrekken.
Wie bezoekt SD?
Trouwe gebruikers
Dit zijn alle gebruikers die nog actief zijn op het forum na hun registratie. We kunnen hieruit concluderen dat meer dan de helft van alle geregistreerde gebruikers actief blijft.
Berekening: registratie voor 28/02 | actief na 28/02
Lurkers vs Community deelnemersBerekening: Postcount < 10 | registratie voor 28/02 | actief na 28/02
- Lurkers: Gebruikers die niet actief deelnemen in de community door het posten maar wel het forum op de voet volgen. Meestal komen zij langs om te zien of er interessante deals of topics zijn, reageren ze kort of sturen ze een PB.
Berekening: Postcount > 9 | registratie voor 28/02 | actief na 28/02
- Community deelnemers: Gebruikers die actief deelnemen in topics op het forum.
Professionaliteit gebruikers
Het niveau op SD1.5 is hoog. Dat blijkt niet aleen uit de kwaliteit van de geplaatste posts maar ook aan de geringe warnings of alerts die de CL's moeten sturen naar gebruikers.
- Users naar wie een warning werd gestuurd: 2
- Users naar wie een alert werd gestuurd: 5
- Gebande users: 1
- Reden van warning of alert: Slechte opmaak thread | offtopic reactie
- Reden van de ban: Illegale verkoop van templatemonster template
- Meeste overtredingen vastgesteld in: Layouts forum
Leeftijd gebruikers
Een overzicht van de leeftijd van het aantal actieve gebruikers.
Overige statistieken
Populairste forum
Marktplaats > layouts
Populairste topic
https://www.sitedeals.nl/forum/zoekma...d-shuffle.html
Belgie/Nederland?
Hoeveel bezoekers zijn woonachtig in Nederland/Belgie?
IE/overige (firefox, opera,...)
- Nederland: 67%
- Belgie: 21%
Scherm resolutie
- IE: 31%
- Overige: 69%
- 800x600: 2%
- 1024x768: 54%
- Hoger: 44%
Conclusie SD Februari
Als we alle statistieken bekijken dan kunnen we globaal gezien concluderen dat SD goed loopt. Het niveau van de gebruikers is hoog en het bezoekers aantal is stabiel, hoewel het op dat laatste punt nog een stuk beter kan.
Huidige knelpunten
1: Veel fora zijn weinig actief of zelfs onbewogen
2: Community homepage wordt veelal genegeerd
3: Experts forum bereikt nog niet het beoogde resultaat
Om deze punten voor een deel op te vangen zullen we de komende weken een aantal acties ondernemen die nog bekend gemaakt worden.
Bedenkingen, opmerkingen over 1 maand SD is meer dan welkom :)
-
05-03-2006, 17:11 #1
Basing.nl (Umono)
Evaluatie SD | Februari 2006
Laatst aangepast door Kevin Vanhove : 05-03-2006 om 20:28
-
In de schijnwerper
-
05-03-2006, 17:33 #2
De statistieken zien er goed uit.
Alleen dat er sommige forums niet actief zijn, heeft volgens mij te maken dat de vorige versie er niet op gericht was en dat er nog niet echt mensen zijn die daar iets mee te maken hebben. Dus je moet volgens mij wat meer gaan zoeken naar plaatsen waar je kan adverteren waar er mensen van die doelgroep zijn.
-
05-03-2006, 18:03 #3
Proficiat met jullie eerste maand ! Vanaf het begin van 1.5 vond ik het al een een hele verbetering sinds eerst.
Naar mijn mening zijn er teveel fora op dit moment. Het duurt me meestel té lang om daarin een topic op te zoeken. Ik ben er zeker van dat dit komende maand verbeterd wordt :-)
-
05-03-2006, 18:51 #4
Ziet er toch al leuk uit na 1 maand.. Ik vind de nieuwe versie persoonlijk nog wennen, maar wel een hele verbetering.. Ik persoonlijk hoort bij de groep veel rondkijkt en weinig post.. En de marktplaats is idd een leuk hoekje om te snuffelen!
-
05-03-2006, 19:19 #5
Ik ga volledig mee in de eerste twee punten:
1: Veel fora zijn weinig actief of zelfs onbewogen
-> Klopt, er zijn naar mijn mening teveel forums waardoor het doorbladeren van het forum lang duurt en het niet aanmoedigt echt een discussie te starten.
2: Community homepage wordt veelal genegeerd
-> Jep, doe ik ook. Er staat eigenlijk niet meer op dan een klein overzichtje van wat topics. Voegt dus weinig toe aan het forum.
-
05-03-2006, 19:25 #6
Ik vind inderdaad ook dat de homepage weinig toevoegt aan het forum. Irritant vind ik het niet, misschien zijn er mensen die de homepage wel interessant vinden dus ik zou ze in ieder geval niet weglaten ofzo.
-
05-03-2006, 19:26 #7
Ik vind dit zeer handig deze evaluatie om zelf te gebruiken.
Met dit topic leer je niet alleen hoe SD nu verloopt maar ook hoe mensen dit moeten aanpakken.
Een goed topic dus!
Voor de rest ben ik het eens met Ardjan van Nuland dat ik ook niet op de homepage kijk.
Ik ga altijd gewoon meteen naar het forum en klik op nieuwe berichten.
Groetjes Ronald Boer
[edit]
Gebande users: 1
-
05-03-2006, 19:54 #8
@ronald: Wegens herhaaldelijk copyrighted materials proberen te verkopen.
-
05-03-2006, 19:54 #9
Kan er op de homepagina niet iets van nieuwste topics komen ofzo, dan word het al iets zinniger.
-
05-03-2006, 20:17 #10
Basing.nl (Umono)
Richard, dat is er al. Klik op nieuwe berichten in het menu bovenaan!
-
05-03-2006, 20:29 #11
Ik vind het er allemaal prima uitzien enzo, maar het enige wat ik nog mis is als ik een pb krijg, de send-reply knop die staat er namelijk niet bij..
-
05-03-2006, 20:32 #12
Basing.nl (Umono)
Ivo, je moet gewoon op 'quote' klikken.
-
05-03-2006, 20:40 #13
Mmmh ja das idd ook een optie :p had het niet gezien eerlijk gezegd...
-
05-03-2006, 20:49 #14
Ik denk dat een grote reden van het floppen van het Expert forum is, dat er als voorwaarde gesteld wordt dat je een Kvk-nummer hebt. Onder Expert versta ik iemand die ergens veel van af weet, weet je met een Kvk-nummer ineens meer dan zonder zo'n nummer?
-
05-03-2006, 21:13 #15
Om eerlijk te zijn vind ik dat het niet weer nodig is om over die discussie te beginnen. Ik denk dat het expert forum uitsluitend bedoeld is voor bedrijven of eenmanszaken die graag alles volgens het boekje willen doen en facturen willen ontvangen. Diezelfde bedrijven of eensmanszaken kunnen steeds gewoon in het marktplaats forum hun mensen zoeken als ze dit willen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress