Notitieblokje in 30kb
Ik ben van plan om een 'notiesysteem' te gaan maken, je kent ze wel die gele 'nootjes' die overal op je beeldscherm hangen, straks hoop ik er een mooi 'centraal' systeem voor te maken.
Ik ben van plan om diverse technieken te gebruiken o.a PHP, JS (ajax). Ik ben benieuwd hoeveel 'web 2.0' er in 30kb past :)
Welke functies komen erin
Notities schrijven, aanpassen en verwijderen. Waarschijnlijk ook nog 'verplaatsen'. Mischien nog meer wanneer er een 'he, dit kan er ook nog in' moment komt.
Work In Progress
Als ik tijd over heb zal ik tussendoor 'updates' laten zien, zodat er tussentijds kan worden gezien wat de bedoeling is.
Vorderingen
Hier zal ik kort en bonding bijhouden wat de vorderingen zijn:
- Dinsdag 6 november, topic gestart, onderwerp bedacht, aangemeld.
- Woensdag 7 november, drag and drop completed, 'notes' worden gegenereerd uit aray, laatst geselecteerde notitie wordt naar voorgrond geplaatst.
- Donderdag 8 november, locatie 'note' wordt opgeslagen, 'kruisje' toegevoegd, Rechtermuisknop functie toegevoegd, hier komt mijn eigen menu in.
Eindnootje
Mochten jullie verbeterpunten vinden voor de 'work in progress' voorbeelden, dan ontvang ik hiervoor graag opbouwende kritiek, wat beter kan, en wat juist beter niet kan ;)
Preview
Up to dat preview is hier te bekijken: www.wingsofadove.nl/nootje/
- [Inzending] Matthijn Dijkstra | Notitieblokje
-
06-11-2007, 21:34 #1
[Inzending] Matthijn Dijkstra | Notitieblokje
Laatst aangepast door Matthijn Dijkstra : 08-11-2007 om 16:21
-
In de schijnwerper
[SNELLE LEVERING] Laat je website / webshop snel en professioneel bouwen!Freelance / Werkwebshop in laadkabels/laadpalen (sinds 2019) incl leveranciersWebsite te koopWebapps op maat! Voordelig en snel gerealiseerd.Freelance / WerkFull Stack: Web development, Design and BrandingFreelance / Werk -
06-11-2007, 22:15 #2
Als je het grafisch en met DHTML een beetje goed aanpakt beloofd dit zeker iets moois te worden! Good luck!
-
07-11-2007, 00:44 #3
*baalt* had hetzelfde idee leek me erg leuk en leerzaam om te maken, succes ben erg benieuwd!!
-
07-11-2007, 16:22 #4
Heb vandaag een paar vorderingen gemaakt, het is mogelijk om de (nog slecht gestijldje 'nootjes') te verplaatsen dmv drag en drop.
Ook worden de notities gegenereert uit een array. Zodat ik straks dmv PHP een array kan echo-en in het javascript, zodat ze dan automatisch gegenereert worden.
Preview is te vinden in startpost.
-
07-11-2007, 16:23 #5deleted Guest
hier heb ik veel hoop op.. zoals Martijn angeeft kan het zelfs heel leuk worden!
-
07-11-2007, 16:55 #6
Ziet er erg leuk uit !
Jammer genoeg werkt het (nog) niet in IE.
-
07-11-2007, 16:59 #7
Origineel gepost door Jesper Veldhuizen
Ziet er erg leuk uit !
Jammer genoeg werkt het (nog) niet in IE.
-
07-11-2007, 18:08 #8
Ziet er al nice uit! Proficiat!
-
07-11-2007, 18:44 #9
Xironics Internet Diensten
Leuk idee, en ziet er al mooi uit. :-)
-
07-11-2007, 18:47 #10
zal er goed uitzien als het klaar is ;)
-
07-11-2007, 18:48 #11
Jammer dat het geen PNG is, verder ziet 't er leuk uit :-)
-
07-11-2007, 19:02 #12
Partyverhuur Zeeuws-Vlaanderen
Ja, ik had ook al zoiets in gedachten voor in mijn volgend script,
Heb dit al eerder gezien op een website zodoende ken ik het al.
Diegene die het al gebruikt zie je ook echt een mooie afbeelding van een notieblokje en met punaise wordt deze dan zoganaamd op een prikbord weergeven.
Succes ermee ziet er al erg leuk uit ;-)
-
07-11-2007, 19:13 #13
Zeer leuk, hopelijk zijn er dan ook kleinere versies beschikbaar. Dat je ze in een hoekje kan kleven ;-)
-
07-11-2007, 20:42 #14
Is een gifje, maar nog niet transparant, PNG neemt nogal ruimte in, en wil verschillende kleuren enzo maken :)
Ook is dit een notitieblokje wat in 5 min inelkaar is gezet, eerst ga ik het script verder uitwerken, dan de grafische kant :)
Origineel gepost door Ron Oerlemans
Jammer dat het geen PNG is, verder ziet 't er leuk uit :-)
-
07-11-2007, 20:52 #15
Origineel gepost door Martijn Snels
Ik mis de mogelijkheid dat als ik op een notitie druk hij bovenaan komt te staan. ;-) Verder echt heel netjes! :-)
--
edit: In verwerkt, de 'notitie' die het laatste is aangeklikt zal boven de andere verschijnen, even met z-index gespeelt.
edit2: plaatje vervangen voor .png, is al wel 7KB, maar comprimeren van plaatjes komt later wel.Laatst aangepast door Matthijn Dijkstra : 07-11-2007 om 21:11
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress