De Trendzetters hebben een speciale pagina ontwikkeld voor het promoten van webwinkels. Op de sfeervolle pagina kunnen houders van een webwinkel in de geldende categorie (branche) extra kliks van geïnteresseerd publiek genereren. Het promoten van je webwinkel is ook SEO-technisch interessant. De pagina van Overzicht van Webwinkels kent namelijk een goede PR (PageRank) in Google, wat een link vanaf deze website extra gewicht geeft. Linken vanaf een website met een goede PR betekent namelijk een hogere positie in Google.
We hebben voor webwinkels drie pakketten in de aanbieding. Daardoor is voor ieders budget en wens een mogelijkheid gecreëerd. Door je webwinkel te promoten zal je zien dat naast het de reclame die het je oplevert, je ook direct werkt aan de vindbaarheid van je webwinkel. Je slaat dus twee vliegen in één klap. Daarom is linkbuilding nog altijd een belangrijk onderdeel van het promoten van je webwinkel. Er is ook een ‘maar’. Zomaar links vragen of plaatsen hoeft zeker niet snel effect op te leveren. Links verkrijgen op websites met een goede PR is toch altijd de sleutel tot méér succes.

Het beste is daarom om links te krijgen op websites die ook bereid zijn een stukje over je webwinkel te plaatsen. Artikelen van 300 woorden of meer zijn hiervoor het meest geschikt. Google houdt van informatieve websites en meet dit aan het aantal woorden dat gebruikt wordt. Websites die genoeg schrijven, worden hoger gewaardeerd. Sterker nog, één of meerdere linken in een artikel is zelfs erg veel waard. Daarom hebben we op de website ruimte gemaakt om ‘reviews’ te schrijven. Omdat we hiervoor een minimum van 300 woorden voor gebruiken, heb je ook daadwerkelijk iets aan de review. Niet alleen omdat klanten écht inhoudelijk iets kunnen lezen over je webwinkel, maar ook omdat het artikel echte waarde heeft voor de zoekmachines. Waarde die wordt toegekend aan jouw webwinkel!

Nieuwsgierig wat we voor jou kunnen betekenen? Klik hier.